Alla inlägg den 4 oktober 2011

Av Sandra - 4 oktober 2011 19:34

Idag var jag hos MVC för att prata preventivmedel. Det slutade med att jag blev ganska irriterad.....

Jag gick dit för jag inte trivs med det jag testat i tre månader. Efter lite tjat om hur allt va under graviditet och mamamroll så säger hon:

-men du ska inte äta dessa preventivmedel när du har migränflimmer!!!

När jag fick receptet va det en vikarie där, men i min journal står det ju ganska tydligt huvudvärk/migrän. Så delar av denna huvudvärk kan vara preventivmedlet. Även svettningarna jag har (som är hemska) kunde va en biverkan.

Så två veckar till ska jag använda detta, sen ska jag vara utan ett tag för att se hur kroppen blir. Hon tyckte väl inte jag behövde något när jag är singel. Men hon skrev ut recept på annat som jag får börja med när jag vill.

Men tänk att nu har jag gått nästan tre månader med ett preventivmedel som gör min huvudvärk värre!!!! Så irriterande!!!!

Innan jag gick sa barnmorskan att de på MVC tyckte jag varit så stark under min graviditet. jag var ju stamkund där för alla tester hela tiden. Det är skönt att höra sånt, gör mig starkare.


Nu blir det scones och tv-kväll, ska sitta uppe länge idag.... till 22!

Presentation


Mitt liv med diabetes och min dotter Stina.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards