Alla inlägg den 5 oktober 2011

Av Sandra - 5 oktober 2011 20:49

Idag har mina värden varit så dåliga. Jag har tagit extra insulin,men det har inte hjälpt. Nu börjar kroppen värka så hoppas inte det är någon infektion som spökar!

Man mår så dåligt när bs hoppas från 16 till 3 och sen upp igen. Blir så frustrerad!!!!


Imorgon ska jag på utbildning på jobbet, hela dagen. Det känns så jobbigt. Ångrar mig hela tiden att jag sa ja till det. Vill inte vara ifrån min tjej hela dagen. Jag vet att jag måste vänja mig vid det, men inte när hon är så liten. Men detta är ju en engångsgrej, så sen kan jag vara borta från henne korta pass igen.

Hon ska ju ha en pappadag och det är ju toppen. Jag hoppas utbildningen är bra så jag inte hinner tänak så mycket. Bad Stinas pappa skicka ett sms under dagen så jag håller mig lugn hi hi hi. Dessa mammakänslor!

Det ska bli kul att träffa jobbarkompisarna iaf =)


Även idags ka jag sitta uppe till 22 och kolla Greys anatomi. Gick bra igår men jag var trött. Vid 05 ville Stina upp, men jag la henne på mitt bröst och hon somnade faktiskt om. Hoppas hon sover till 6 imorgon, sen kan vi gå upp så jag hinner göra mig klar. Hennes byter jag bara blöja på sen får pappan göra resten av morgonbestyren.


Stina och jag testade bärselen idag så hon kunde titta framåt. Det gillade hon så den ska vi ta med till folkracen i helgen. Min rygg va inte lika glad....

Av Sandra - 5 oktober 2011 13:35

Jag har blivit lite duktig med mat, äter lunch och kvällsmat nu. Två dagar i rad har det blivit omelett till lunch med olika tillbehör. Jag blir inte så mätt, men det är nyttigt så vänjer mig nog.

Det jag har problem med är innan jag lägger mig. Som det är nu äter jag macka vid 20. Jag klarar inte natten på en frukt. Vad äter ni andra med diabetes innan läggdags?

Det är ju lit etrist när man försöker få bort lite extra kg och är duktig. Så får man låg känning och måste ta en festis, dextrocol eller annat. Hur nyttigt är det???!!!


Stina och jag ska snart dra till Emilie och Vincent i min föräldragrupp. Vi har varit inne hela dagen och har verkligen haft det så mysigt, men nu behöver vi luft och sällskap.


Mitt hjärta brast förut när Stina skulle sova. Hon borrade ner ansiktet i armhålan som vanligt (vi sitter nu i fåtöljen och inte går runt och vaggar). Helt plötsligt tar hon upp huvudet och ger mig största leendet   Sen lägger hon sig och somnar, min gullunge!!!


Vi har testat morotspuré vå dagar nu. Igår gick det bra, idag kom hon på att det gick att spruta ut det med tungan. Bilderna är från igår.

    

 

Presentation


Mitt liv med diabetes och min dotter Stina.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards