Alla inlägg under september 2011

Av Sandra - 29 september 2011 21:07

Orkar inte skriva nåt här. Har lite jag skulle behöva ventilera, men inget av det vill jag skriva här. Mycket berättar jag i bloggen, men inte allt.


Ska lägga mig istället och lyssna på Stinas andetag.

Så glad jag har henne   

Av Sandra - 27 september 2011 20:52

Jag har haft några dagar som jag varit så trött. Helst mitt på dagen, och då vill inte Stina vila med mig.

Jag är medveten om att det kan vara kosten, men vad gör man när man inte har råd med mat???? Låter drastiskt att inte ha råd med mat, men så är det för stunden. Jag vänder ut och in på frysen just nu, men det börjar ta slut.

Jag som skulle på en liten tripp denna månad, men det blir svårt....


Idag gick vi till Öppna förskolan, träffade H o W från mammagruppen utanför. Himla trevligt va det där idag!!!

När vi kom hem ville inte Stina sova, så hon fick va med och städa. Blev att jaga dammsugaren och plocka med tvätt. När Stina sen som blev det torka golv och städa toa.

När Stinas pappa kom åkte jag och handlade lite, plockade ännu mer, duschade och jobbade lite på datorn.

Nu är jag helt slut!! Skäms inte ens för att lägga mig 21 längre...hi hi

Få se när Stina kommer krypandes i natt. Denna natt vaknade hon 01.30, eftersom hon haft så svårt att somna om nu om nätterna fick hon äta i min säng och somnade då direkt. Hon vill ha närkontakt om nätterna hon. Vi har sovit till 7 flera dagar nu!!!! Underbart ju =)

Av Sandra - 25 september 2011 20:47

Har jag berättat om dopet den 11 september? Minns inte och orkar inte leta bland bloggar.


Dagen var vergligen bra och jag var helt slut efter.

Johanna följde med på morgonen och hade Stina så Markus och jag kunde duka. Men Stina ville inte sova!!!! Jag fick i henne mat, men lagom till kyrkan var hon trött.

Det gick ändå bra, hon gnällde lite och fick ta nappen en kort stund.

Korttagningen efter blev tyvärr inget av. Stina blev arg och så fort jag rörde mig slocknade hon.

Hade velat ha något kort då vi tittar åt samma håll iaf, hoppas någon fick nåt bra. Jag har inte sett några kort än.

Sen gick jag mest med Stina, hon gillade inte alls att ha dop. Inte ens mormor fick några glada miner utan det var mest illskrik.


Två kort vi tog hemma, kommer fler på oss alla när jaghar fått några. Jag tog inga kort själv utan litar på att familjen har nåt.

Önskar jag gått ner lite i vikt, men får bjuda på dubbel-hakor och hängmage. Jobbar ju på vikten, men går SAKTA!!!!

Här är iaf underbara Stina efter dopet i sin snygga outfit   

      


Av Sandra - 24 september 2011 07:59

Jag har väldigt svårt att sluta sticka mig i fingret för blodsocker. Diabetessköterskan tycker ju jag ska dra ner på det. Men jag känner mig inte säker när jag inte kollar.

Nu sista veckan har jag tagit ännu mer. Har jobbat tre pass och det märks, de nätter efter jag jobbat sjunker jag. Så kollar varje gång jag är uppe på natten och det är många gånger nu.

Hur många gånger tar ni bs om dagarna????

Jag börjar dra mig för att beställa nya stickor så ofta........suck


Stina har sovit så oroligt denna vecka. Ligger och vrider sig varannan timma så då vaknar ju jag. Då blir jag ju akut kissnödig och måste upp och även hungrig. Jag hoppas hon börjar sova som innan snart. Räcker att vakna 1 gång för mat, men något stör väl henne om hon sover så oroligt.


Idag är mitt mål att köpa en insats till tripp trapp stolen. Har budat på en auktion som slutar vid 12. Får jag inte den så tar jag en annan och köper direkt utan detta budande.

Ska till föräldrarna idag och slipa och lacka om stolen jag köpte. Den är i ok skicka men blir ju ännu fiare medlite lack och även lättare att torka av!!!


Ha en bra dag!

  

Av Sandra - 23 september 2011 08:28

Min lilla vildning kan nog inte sova mer i pyamas med dragkedja. Hon hade det i natt och idag har hon rivmärken på halva magen. Hon ligger ju inte stilla om nätterna, så dragkedjan måste ha rivit. Jag har smörjt med aloe vera så blir nog inte så farligt. Är bara ytliga märken.


I natt vaknade hon 01 och åt, men vägrade somna om i sin säng. Jag gick och gick, gungade gungade, la henne två gånger men ögonen öppnades direkt. Efter en timma gav jag upp och la henne hos mig. Hon somnade direkt.

Är delade känslor med att ha henne i min säng. Jag vill inte lära henne det, men jag klarar inte heller vanka om nätterna eller gå upp vid 04.30 varje dag.

I vanliga fall är den ca 04.30 hon får komma till mig. Hon vaknar fortfarande så tidigt men somnar om hon mig och nu har vi sovit till 07 några dagar.

Får ta en natt i taget och se vad man orkar.

Av Sandra - 22 september 2011 21:17

Vet jag borde lägga mig för att orka upp imorgon. Men jag har varit på Core och även att kroppen är trött så är jag pigg i huvudet.

Det var så jäkla jobbigt idag, men nu efter så skönt!!!!

Idag skulle vi va två och två. Sånt gillar jag inte!!! Jag gick ju själv idag och krama en svettig okänd människa vill jag inte. Man ska kunna gå och träna själv....


Få se vilken träningsvärk det blir denna gång. Sist höll det i sig 4 dagar tror jag. På söndag ska Johanna och jag försöka ro så då vill jag kunna röra mig.


Idag gick Stina och jag till en i föräldragruppen, Emelie och Vincent. Vi va där 2 rimmar och det var riktigt kul att sitta och tjata.


Idag är Stina 4 månader!!!!

Av Sandra - 21 september 2011 20:18

Varning för låååång blogg, men för mig en viktig sak jag behöver få ur mig.

Sista veckan har jag kännt att NU ÄR JAG TILLBAKA!!!!

Låter kanske lustigt men ska se om jag kan skriva av mig lite.


Jag har alltid fått höra att jag är så glad jämt och bara ler, t.o.m efter diagnosen diabetes typ 1 höll jag humöret uppe och gjorde det bästa av situationen.

Sista året har varit väldigt jobbigt. Jag tror inte att alla har märkt det och jag har försökt dölja det.

Under början av min graviditet hamnade jag i någon slags depression, tror det kom av chocken att vara med barn. Inget som va planerat.......

Jag var verkligen så hemsk och otrevlig mot vissa människor, men kunde inte behärska mig. Jag kände mig nedstämd och stängde in mig hela dagarna. Låg i soffan nästan hela min graviditet.

Jag träffade en psykolog, men jag blev bara arg på henne.


Att få Stina är det bästa som hänt i mitt liv, så nu efter förlossningen har det varit som att klättra upp för en trappa. Varje steg har varit långt och jobbigt, men jag nått toppen nu. Jag kände nog första gången i Målilla (10 september) att jag bara gick och log åt alla i depån. Kändes som jag flög på moln.


Glada jag är tillbaka och jag har saknat mig!!!!!


Det som inte är tillbaka är känslan för att jobba på folkrace. Jag vill åka och titta, prata med folk och jobba med cupen. Men att ställa mig som tävlingsledare i min klubb känns avlägset. Snart måste man ta ställning till v.28, men ärligt talat vet jag inte om jag vill. Det beror lite på vem som är tävlingsledare. Jag brinner ju inte för denna tävling som de andra tyvärr. Men strunt i nästa år, jag mår ju toppen nu!!!!


Det är många som hjälpt och ställt upp för mig och jag är så tacksam för allt och älskar er alla. Men sen finns det några få som jag öppnat mig mest för och vet inte om jag skulle klarat mig utan.


Johanna som ställde upp JÄMT under graviditeten och under förlossningen var hon underbar. Hon visste precis vad jag ville, bli lämnad ifred och inget daltande. Bättre vän finns det inte!!! Nu är hon en del i vårt liv som Stinas gudmor.

 

Älskade syster Leena som jag vetat finns där hela tiden. Jag berättade nog inte allt för henne, men det var så skönt att bara åka dit och vara den jag var. Inget tvång att skratta och le. Adelé var bra medicin, kunde inte annat än le med henne i närheten.

Mamma har verkligen ställt upp och gör det fortfarande. BÄST!!!!

   

Kära Erica, som inte själv vet vilken underbar vän hon är. Hon lät mig och låter mig fortfarande älta och älta allt jag har inom mig. Är så glad du hamnade på mitt jobb och vi började snapsa ihop....hi hi

Sen har vi ju den underbara tjej som låg i min mage 9 månader och lyser upp varje dag   

    

Av Sandra - 21 september 2011 09:18

Det har krånglat med min hemtelefon sen jag bestämde att skaffa det. Kändes tryggt när jag har Stina, jag glömmer lätt mig mobil.

Idag är tredje gången teknikern får komma och kolla för det inte fungerar. Men denna kille var duktig. Han bytte ut allt och tog bort ett jack som den förra hyresvärden verkade gjort själv.

Så hoppas det fungerar nu!!!!

Jag försökte ringa så de drar av dessa 18 dagar från fakturan.....35 minuters kö!!! Vem har tid att sitta 35 minuter. Så böev att skicka ett mail och hoppas det kommer fram till upptagna telia.


Presentation


Mitt liv med diabetes och min dotter Stina.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards