Alla inlägg under augusti 2012

Av Sandra - 16 augusti 2012 21:12

Nä nu ger jag mig. Lägger ner min blogg för tillfället iaf. Jag gillar att ha några läsare men statistiken visar ganska få just nu. Jag valde ju att låsa bloggen så mitt fel.

Men har ändå aldrig ork el tid, mår inte särklit bra just nu men kämpar för att få hjälp.


Ha det bra!

Av Sandra - 8 augusti 2012 21:07

Blev inte att få fart på bloggen, hinner aldrig och är så trött.

Alla pratade om att man blir så trött första tiden som mamma, men den tiden har jag nu. Jag är trött hela tiden. Stina vill gärna busa i min säng och så fort jag lägger mig hålle rjag på att slumra till. Stor del i de är nog att jag har så dåliga blodsockervärden just nu och en dotter som ska upp tidigt på morgonen men ändå knappt sover på dagen.

Men klagar inte. Allt är underbart med Stina nu!!! Hon pratar, sjunger, dansar, busar och gosar. Det märks att hon mår bra min tjej. Det har varit lite rörig sommar för henne tror jag men nu är vi hemma många timmar varje dag och hon börjar bli trygg i det och leker själv mycket.


Idag var vi i Vimmerby med Ida och Albin. Jag köpte persienner, stövlar till Stina, lite böcker till Stina, lite kläder till Stina, almanacka till mig (som börjar bli glömsk).

Blev rosa stövlar till Stina, snart dagis ju. Det va de enda som hon kunde ha någorlunda med sina små fötter.

Persienner till Stinas nya sovrum. De är redan uppe och hennes säng står där nu. Stina flyttade ifrån mig idag. Det va lite protester men hon sover gott nu. Få se hur länge......Hon sover hos mig varje natt, vaknar någon gång och om hon står upp tar jag med henne. Jag orkar inte va vaken om nätterna just nu och vi sover båda bra bredvid varann. Underbarta tt vakna med att hon klappar mig på kinden och fllinar.


Bjuder på två kort. Första från förra veckan när vi va hos Ida och Albin. Barnen badade en kort stund, Stina ville inet länge.

Andra kortet från helgens släktträff.

   

Av Sandra - 2 augusti 2012 14:17

Jag vet inte om jag har några läsare kvar efter denna sommar. Att blogga har inte funnits i min vardag.


Jag har nu städat och skulle helst sova liye, men ska jobba snart. Så tänkte ta en snabb bloggning om sommaren.


Stina och jag har försökt träffa mammor och barn under sommaren vilket har varit så skoj.


Semesterracet är väl stora veckan. Stina var iffrån mig 6 dagar och det visade sig gå bra för oss båda. Inget jag vill göra ofta men är ju bara en gång om året hon ska va borta så länge.

Semesterracet blev en toppen-vecka. Jag misskötte min mat totalt men diabetesen har varit ganska snäll ändå. Inga större bråk mellan mig och mina arbetskamrater.

Vill jag fortsätta nästa år? Det vet jag inte. Jag är fortfarande lite "off" men försöker hitta glädjen igen. Jag skulle ju ha som krav ett boende för aldrig att jag pendlar när man oftast jobbar 06-23. Men den frågan behöver jag ju inte ta nu, jag kanske inte ens får va kvar hi hi


Stina och jag hade en vecka hemma innan vi åkte med familjen till Danmark. Trevliga dagar men alldeles för många mil. Jag skulle lätt göra en sån familjesemester varje år men till närmare ställe. Göteborg, LIsseberg och Universeum, Skara sommarland, Kålmården... ja vad som.

Stina hade feber så blev inget bad alls.


Nu är det visst dags att hämta cykeln och dra mot jobbet. Jobbar 5 pass bara i augusti, sen 10 september är min mammaledighet skut och jag ska jobba och Stina ska skolas in på dagis. Det blir spännande för Stina blir nmer mammig och klängig för var dag.


Ha det bra!

Av Sandra - 2 augusti 2012 11:42

1 timmas promenad avklarad i värmen. Gick utan barnvagn så lite mer motion än när man går med vagn. Stina är hos sin pappa två dagar. Jag ska jobba ikväll och imorgon.

Nu testkör jag min nya tvättmaskin och ska ta en sväng med dammsugaren och moppen innan jobbet.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Mitt liv med diabetes och min dotter Stina.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards