Alla inlägg under juli 2012

Av Sandra - 31 juli 2012 21:00

Ingen aning om vad  jag ska skriva om idag men hamnade här.


Jag kämpar mot vikten, igen. Jag mår riktigt dåligt över hur jag ser ut men varje gång jag äter duktigt får jag sockerkänning och får ta socker. Inte bästa. Tips?

Jag är väldigt rädd för att äta just nu efter allergireaktionen ja hade förra veckan. Jag kan snart inte äta nåt, blir så förbannad.

Är så less på att sjukdomarna kommer en efter en.


Jag har lite mer än 1 månad kvar av mammaledigheten, sen är det jobb. Jag ska jobba hela min tjänst som bara är 70 % men i vården känns det mer. Jag har önskat mest dagtid så får se hur det blir. Hur ska jag orka lämna på dagis innan 7????

Jag längtar dock efter lönen så blir nog bra i slutändan.





Av Sandra - 29 juli 2012 20:45

Det ska komma en uppdatering men inte ikväll. Jag ska lägga mig tididgt. Stina har inte hittat sina rutiner sen Danmark så hon har varit uppe till 22-23 och ändå vaknat 6. Idag ville hon inte sova middag heller, så jag är slut.


Sitter och känner av lite allergi och det gör mig rädd. Sista kvällen i Danmark fick jag värsta allergichock jag fått. Jag vet inte vad det va med jag tror att det var en öppnad jordnötspåse i samband med ett varmt rum. Jag gick in och skulle sova då jag kände halsen svullna. Jag tog 6 st kortison. Efter ett tag blev jag rädd för det gick inte tillbaka, svullnaden. Jag tog upp 6 tabletter till (jag ska egentligen ta 12) och gick till resten av familjen i grannhuset. Då nröt jag ihop, halsen va så pass tjock så kändes som jag bara fick ur mig pip. De hjälpte mig iaf och jag kunde somna på kvällen men så rädd jag va. Nu känner jag igen i halsen och det gör mig rädd. Inte för jag behöver ta kortoson nu men ändå.

Imorgon ska jag ringa och kräva nya allergitester. Måste veta vad jag inte tål!!! Listan blir längre och längre.

Av Sandra - 28 juli 2012 13:30

Är någon kvar här på bloggen?? Jag ska ta tag i lite uppdatering snart.


Vi har det bra och njuter av sommaren.   

Av Sandra - 3 juli 2012 22:06

Ligger i sängen med min skrutt bredvid. Jqg är så tacksam för henne. Det händer så hemska säker på några sekunder.

Av Sandra - 1 juli 2012 21:29

Kaninte säga ofta nog hur underbar Stina är. Idag fick jag första pussen på munnen, innan har det varit på hakan. Hon har gosat hela kvällen sen jag hämtade henne hos sin pappa.

Det kändes så bra att hämta henne idag. Vi (hennes pappa och jag) har kämpat för att hon ska känna sig trygg och vi har tjafsat och haft bra samtal. Nu känns allt toppen!!!!

Stina är trygg!!! När jag hämtade henne idag öppnade hon o pappa. Hon bara flinade åt mig och sen vände och sprang in. Sen kom hon och hämtade mig och skulle visa hela lägenhetene. Sprang överlycklig runt med mig efter. DEt går bra när hon åker också nu. LIte gnäll kan det bli men så fort skorna åker på vill hon bara ut. Då hänger hon med pappa lätt.

Snart v.28 och vara ifrån henne 6 dagar. Blir tufft men det kommer vara mycket annat omkring mig. Hon komme rju ha det toppen med pappa.

När vi kom hem gick vi till baksidan och lekte i en blöt sandlåda. Eller lekte, åt i en blöt sandlåda. Senslängde jag in Stina i en dusch och sen massa gos och bus.

Underbara unge som håller på att få sin andra tand.

 


Presentation


Mitt liv med diabetes och min dotter Stina.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards