Alla inlägg under mars 2012

Av Sandra - 30 mars 2012 21:27

Detta verkar bli en mamma-blogg just nu.

Det är nåt fel med min älskling, men jag vet inte vad.

Igår natt kräktes hon i två omgångar. Trösta en kletig, ledsen tjej. Byta på henne och i min säng där hon sov. Några timmar senare kommer det från andra hållet. Byta ännu en gång på tösen och i sängen.

Sen sov hon utmattad.


Hon har ätit lite dåligt, varit gnällig och mer kramig än vanligt. Hon har nu haft lös mage sen måndags. Bara kräkts igår natt.

Idag har hon börjat ta sig för öronen igen och snorar. Blir ledsen av ingenting. Man blir så maktlös. Hon ligger och skriker i sömnen igen. Men om hon fortsätter ta på öronen går jag tilll läkaren måndag. Penicillinet kanske inte tog bort allt onda. Jag såg hon var röd bakon örat idag också, men där smörjde jag med aloe vera.

Ska hon aldrig få må bra!!!! Det gör ont i mamma-hjärtat när hon är dålig så ofta.


Får hoppas natten blir bra. Hon ska till sin pappa över dagen och jag ska stor-städa med disco!!! Men börjar hon kräkas så får hon bli hemma. Hon ska inte behöva fara omkring om hon är dålig. Men håller tummarna om en bra natt.

Av Sandra - 28 mars 2012 21:33

Idag har jag gäspat mig genom dagen, jag har inte haft tråkigt men varit helt slut.

Vi åkte till Vena och tillbringade några timmar hos Maria och Elsa (som vanligt inga kort). Men Stina var inte på toppen-humör. De fick se hur hon är hemma, en klängig tjej.

Jag fick så god mat och himla god efterrätt. Blir svårt att bjuda igen det. Men ska hitta på nåt bra som även barnen kan smaka.

Stina somnade i bilen hem och sov 30 minuter i vagnen. Men vaknade så ledsen så satte mig med henne i fåtöljen. Hon somnade och även jag tror jag för när jag gick och kollade klockan hade jag suttit 1 timma. Stina vaknade då också.

Det är något som inte stämmer med min skrutt idag, hoppas hon är piggare imorgon.


Det var vår dag, nu ska jag lägga mig och vänta in John Blund.


Dagens underbara   

Hon sitter så stadigt på bobbycaren så åkte runt en sväng i "nya" rummet. Blingonörd även idag, men första och sista gången hon har den tröjan. Hon har för tjock mage så den kasade upp över magen hela tiden hi hi. Byxorna är de underbara jag köpte på Cubus, toppen!

 

Av Sandra - 27 mars 2012 21:30

Jag börjar bli långhårig!!! Det är många som tycker jag har kort hår men om man jämför med vad jag haft senaste åren har jag lååångt nu. Men sista veckorna har jag faktiskt börjat trivas, saknar dock lite slingor. Men har ändå bestämt att testa spara håret lite till. Kan ju ha svans och tofsar nu. Lite skoj ha ha. Få se om jag får för mig att snagga igen någon dag.


ca 1½ år sen                                      nu

                               


Idag var det öppna förskolan. Riktigt skoj var det!!!! Stina och jag försökte måla klart hennes textiltryck. Hon vill inte måla och det jag skrivit ser hemskt ut. Ja ja ser hemgjort ut. Visar bilder på det när jag tagit hem det.

Men vi satt och tjatade några mammor idag och det var hur trevligt som helst!!!!


Jag kan få skuldkänslor ibland för vi inte är hemma så ofta. Men sen när vi väl är hemma så får jag inte det. Stina vill inte leka själv alls här hemma så hon bara klänger på mig. Just nu mår vi bäst av att vara ute och åka bland folk. Jag hoppas ju hon lär sig vara lite själv så småningom. När vi är på öppna förskolan leker hon själv nästan hela tiden.


Nu blir det stick i fingret, känner jag börjar skaka rejält. FY!!!!

Av Sandra - 26 mars 2012 19:42

Min hosta är tråkig nu. 2½ vecka..... 1 vecka med penicillin, men idag är nog bästa dagen så hoppas det vänder.


Jag är helt slut efter denna dag och nu betalade jag räkningar och ännu mer slut.

Ida och Albin kom hit redan 8.40 idag så vi gick till öppna förskolan. Där var det lungt och skönt idag. Sen handla och hem och fixa lunch. Stina ville inte sova när vi stannade vagnarna. Slängde ihop lunch till oss vuxa, gav de små sin mat. Stressigt blev det. Åka iväg till bvc och sista föräldragruppen. Vi kom nog prick 14.00

Stina var trött och klängig. När hon skulle vägas och göra 10-månaderskoll bara skrek hon, tårarna sprutade. Men jag intygade hon kunde klappa händerna och lite fica bvc se.

Men väga och mäta var under stor protest!!!!

8940 gram och 69 cm!!! Jag hade satsat på 9 kg nu.


Stina somnade i bilen med vaknade efter 5 minuter. Gnodde in huvudet på henne med olja för att få bort sista skorven. Det tyckte bvc. Men jag såg inget för allt hår och fick nog inte bort mycket. Hon fick bada men även att vi tvättade håret massa så är det oljilg. Hon får duscha med mig imorgon bitti igen.


Nu ska jag ta en macka och slappa till One three hill. Sen blir det sängen!


Min cooling!!! I helgen köpte vi barnstol till cykeln, hjälm, solbrillor, skor, scarf. Som sagt cooling!!!

    

Av Sandra - 23 mars 2012 13:43

Jag vet inte vad jag ska skriva om. Vad vill ni läsa om?

Jag skulle kunna skriva i all evighet om min älskade tös.


Jag fick en "käftsmäll" idag igen. Det är ALLTID så när jag börjar må bra. Jag har äntligen koll på ekonomin och vi klarar oss hyfsat, jag har accepterat min övervikt och jobbar på den stundvis, njuter av livet kan man säga (förutom nu nä rvi varit sjuka).

Kom hem och blev lycklig över deklarationen. Det skulle bli våra semesterpengar till Danmark. NÄ, jag fick restskatt på 4-siffrigt belopp. Hur sk ajag kunna betala det då?

Ingen semester, inga kläder till mig, ingen frissa.........

Hade lite jag skulle köpa denna månad som jag längtat till. Barnsadel till cykeln och lite till duschen ska jag försöka med och en resa till Johanna. Men utemöbler får vara. Får dra ut kökstolarna om jag får besöök, eller hitta något begagnat billigt.

Stina har ju kläder tack vara underbara Leena!!!!! Och mormor är ju väldigt generös med det också. Måste bara ha ett par skor till henne nu när hon vill gå hela tiden. Tror det kommer innan krypa.


Men innan tråkiga beskedet var vi i Mörlunda hos Ida och Albin. Lika skoj som alltid. Stina lånade Albins gåstol och de har ju mer ytor än jag så hon tog sig fram bra där. Hon sover nu sen 50 minuter i vagnen. När hon vaknar ska vi ringa efter mamma och vi ska bära in möblerna i hennes lekrum.

När vi va hos Ida, på promenaden såg vi en "svullnad" under Stinas öga. Så ut som ett bett och var som en hård knöl, lite rött. Ingen aning va det var. Hade lite koll ifall man skulle ringa vårdcentralen, men efter en timma så la det sig och nu syns det bara lite. Vad kan det vara?


Ha det bra där ute!!!


Dagens gullunge i nya "one peece" (har ingen aning om hur det stavas). Hon är fortfarande lite snorig men mycket pigg tack vare nya penicillinet!

 



Av Sandra - 20 mars 2012 21:14

Igår blev det läkaren igen för oss båda. Jag sa jag inte gick till den vi va hos förra veckan.

Nu fick vi en kvinnlig läkare och hon va underbar. Jag har halsfluss så fick penicillin.

Stinas öron var inget bättre, hon rosslade för mycket, halsfluss och så sa hon nån mer bakterie när hon tittade på Stinas snor.

Natten till igår va hemsk. Stina fick såna hostattacker så hon kippade efter luft. Jag försökte allt jag kunde för att hjälpa henne andas ordentligt. Nu fick hon ett annat penicillin som hon inte kräks av. Det är en brottningsmatch att ge men det funkar. Mamma kom och hjälpte till ikväll och då fick vi i allt.

Idag började hon äta igen efter ett antal dagar utan mat. Har fått i henne någon sked ibland bara. Välling vägrar hon och helst inte något innan natten. Ikväll fick jag i henne några skedar gröt så hoppas hon sover gott nu. Hostan är mycket bättre. Den finns kvar men inte så otäck.


Allt om oss sjuklingar.

Av Sandra - 18 mars 2012 21:07

Jag har haft en toppen helg verkligen! Visst brast mitt hjärta när jag fick sms om att Stina hostade så hon kräktes och hade feber igen. Men jag visste ju hon hade det bra hos sin pappa.

Jag har sovit i hotellsäng två nätter. Inte så många timmar som jag tänkt, för man är uppe o tjatar för länge. Men HELA nätter har jag sovit.

Nu är jag laddad inför årets folkrace och känne rjag vill vara tävlingsledare massa mer än jag sagt ja till!!!


Stina, min skrutt är inte pigg. Idag är 7:e dagen. Idag har hon inte haft feber, men sån hemsk hosta. Hon har också börjat matvägra och det är jobbigt. Måste ju få i henne lite energi samt penicillin.

När jag kom hem kämpade mamma med maten men Stina ville inte. Vi fick i henne några skedar sen med penicillin.

På kvällen vägrade hon välling, fruktpure, yogurt. Efter mycket fjäsk åt hon 1/4 banan om hon fick kladda själv.

Hon har ju alltid varit så glad i mat!

Hon har sovit 2 timmar utan hosta nu så hoppas att det är på väg bort. Jag ska ringa bvc imorgon och fråga om råd iaf.

När jag kom hem fick jag iaf största leendet och massa pussar och kramar!!!


Imorgon kommer en målare och ska tapetsera Stinas blivande lekrum. Fanns ju inga roliga tapeter och jag har inte råd med dyrare är de dom erbjuder. Det blev en rosa fondvägg och de andra väggarna lite ljusgrå. Tänkte man kan göra om fondväggen om nåt år om man vill och nu kan man ju köpa shablomer (heter/stavas det så) och klistra upp.

Tyvärr blir vi hemma från öf och bad, så blir jobbigt att ha dom här och tapetsera. Vi får väl ta en lång promenad, men jag hostar ju fortfarande också (och har öroninflammation är jag säker på).


Ingen som vill komma på Aloe Vera party? Jag hade sett fra, emot det men har bara en gäst så verkar inte bli nåt.


Av Sandra - 15 mars 2012 18:36

  Nu sover min stackare för stunden och jag behöver ventilera. Stina ligger på feber 39-39,5 kvällar o nätter. Dagen är det runt 38. Hon har hemsk hosta så hon vaknar väldigt ofta när hon väl somnat. Idag ringde jag vårdcentralen för jag trodde det var halsfluss igen.

Vi fick komma och de hittade öroninflammation. De tog inga tester för halsfluss. Eftersom vi fick penicillin som tar bort även halsfluss slapp Stina bli stucken i fingret.

Jag vet jag sa häromdagen till mamma att Stinas öron va lite klet i och pappa frågade om hon hade ont för hon tog i öronen. Men ändå inget jag tänkte på. Hon brukar dra i öronen när hon är trött.


Denna hemska penicillin. Första försöket kräktes hon upp det innan hon ens svalt allt. Testa efter ett tag igen men hon fick upp all mat då.

Tredje gången blandade jag i det o yogurt. Jag vet inte om man får blanda ut det, men måste ju ändå va bättre att få i det än inte alls. Då gick allt ner.

Nu på kvällen fick hon i sig allt i yogurt, men fick upp det lika fort. Fick ändå i henne halva dosen sen men fruktpure.

Jag ringde vårdcentralen om att hon kräktes o de sa det va bättre få i små mängder än inte alls.

Detta ska vi kämpa med i 5 dagar nu.


Jag är helt slut!!!! Min underbara unge mår inget bra och hon vill gosa hela tiden. Jag är inte frisk än så krafterna är ren vilja. Utan mamma som hälsar på ibland skulle jag inte fixa det. Eller det skulle man säkert, man har oanade krafter.

Imorgon ska Stina till sin pappa. Det känns hemskt att lämna henne två dygn när hon är sjuk. Att det är till hennes pappa spelar ingen roll, utan just att hon är sjuk och då vill mamma (jag) vara där hela tiden. Men jag är medveten om att hon kommer ha det bra hos sin pappa och jag beöver en helg att vila lite.


Nu skriker hon i sömnen, min skrutt.


I helgen ska jag till Vrigstad. Jag har bestämt att åka trots hostan som är kvar. Det är folkracekurs hela helgen. Mamma ska ta emot Stina på söndag så hon är hemma när jag kommer. Känns bra!!!

Två nätter på värdshus med frukost, god mat och trevligt sällskap ska jag väl fixa uten Stina.

Nu ska jag packa lite till helgen. Stina och jag packade hennes väska förut. Typ bara Blingo-kläder jaghade rena. Så hon blir fin hela helgen.

Vad jag ska ha på mig är en stor fråga, men är inte så viktigt. Folkracevärlden är inte så mycket för att klä upp sig... hi hi


Ha det bra!


Presentation


Mitt liv med diabetes och min dotter Stina.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards