Alla inlägg den 15 oktober 2011

Av Sandra - 15 oktober 2011 20:46

Jag har nu sökt föräldrapenning för denna månad. Jag gillar inte göra det så tidigt, vet ju inte alls om jag får jobba sista veckan i oktober. Men tog i llite med dagar nu, det är ju jul. Hoppas ju få igång jobbet så jag kan snåla sen.


Idag har jag jobbat på "mitt gamla jobb", men allt va nytt. Det var helt nya barn och en ny lokal. Men så skoj, jag gick bredvid idag och jag kommer absolut tillbaka om det passar. Nästa vecka blir inget jobb, jag har svårt att få ihop det med barnvakt och allt annat. Sista veckan i oktober hoppas jag jobba 2 pass så jag får lite timmar.


Jag trivs verkligen med att vara hemma med Stina. Tyckte det va jätte-jobbigt att lämna henne 5 timmar idag, men när jag väl är på jobb går tiden grymt fort.


Johanna hämtade Stina hos hennes pappa så de va hemma när jag kom hem. Jag åt lunch och Johanna gav Stina gröt. Vi tog en promenad och tjatade (Stina sov). Hemma igen byggde vi äntligen ihop mitt bord jag fick i födelsedagspresent. Stina låg i puffen och tittade på oss 1 timma..... duktig tjej. Blev inte som jag tänkt med bordet, så vi fick möblera om lite. Så tack för ännu en dag Johanna!!!


Mitt socker har legat på 15 nästan hela dagen, efter promenade tok-sjönk det till 3,3!!! Jag är så trött på denna diabetes. Vad jag än gör blir det fel. Jag har häjt lantus nu igen. Sen kan värdena vara bra vissa dagar och sen bara skit igen. Fortsätter det såhär blir det att be om hjälp. Kroppen mår inte bra av detta svängande och jag tycker jag ser så dåligt. Jag röntgade ögonen igår så få se om det finns något där.


Ikväll somnade Stin alite halvt själv. Hon somnade ju hos mig i fåtöljen, men när jag la henne i sängen vaknade hon. Jag lät henne va och gick ur rummet. Efter ett tag går jag in. Hon sover då och har möblerat hela sängen. Hennes gosekanin ligger över ansiktet och nya filten jag har lagt vid henne för trygghet har hon oxå gosat in sig i. Sötnosen!!!!

Låter mycket med både gosekanin och nu filt, men hon sover så dåligt i son säng så är villig att testa. Hon verkar ju gilla det iaf!


Nä ikväll blir det sängen tidigt, har faktiskt varit uppe lite längre nu när vi oftast sover till 7. Men imorgon är det folkraceträff i Växjö så vi ska dit. Stina får ju självklart följa med, det ska läras i tid. När hon fick välja kläder ikväll tig hon ju då en tröja med bilar på... hi hi... blev rosa byxor så de inte tror hon är en pojke.



Presentation


Mitt liv med diabetes och min dotter Stina.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards