Alla inlägg under november 2011

Av Sandra - 29 november 2011 19:19

Jag borde lägga mig men när Stina sover finns det massa att göra. Men nu sover hon ju inte så bra utan skriker några gånger i timman. Än så länge bara 2 gånger på 1 timma.

Idag har det kännts som vi sitter ihop. Hon är förkyld och vill bara klänga på mig då. Så hela fm hade jag ett plåster. Hon är ju underbar mitt lilla monster, men ibland skulle man ju vilja ha lite mat, ett toabesök utan skrik.

Jag har hemskt ont i kroppen nu och jag gissar att det är av dagen. Idag blev det värre hos sjukgymnasten. Hon retade något i min nacke för värken i handen blev värre.

Som sagt är Stina förkyld. Näsan och ett öga rinnen. Jag tvättade ögat med lite vatten och så får hon näsdroppar igen. Inte populärt med näsdroppar och inte lätt när hon inte är still.

Om det är såhär blir det inget babysim. SUCK! Jag vill verkligen gå, det är snåla småläningen som talar. Har ju betalat mycket för detta sim så vill kunna gå alla gångerna. Får avvakta till imorgon.

Jaha då har jag varit inne 1 gång till och lugnat. Hon har alltid avskytt sova i sin säng, men inte alls som nu. Jag brukar ha lugn på kvällarna och bara vara, men inte nu. Min lilla älskling    Hoppas det bara är förkylningen som gör henne så ororlig.

Nu ska jag ta mig kvällsfika...

Av Sandra - 29 november 2011 08:39

Stina blir mer o mer förkyld. Hos läkaren igår var hon väldigt gnällig. det var 6-månaderskontroll och allt var bra. Hon har gått upp 300 gram på 3 veckor, mycket bra!!! 7750 gram och 65 cm!

Hon brukar gillar bvc och även att läkaren vänder och vrider på henne. Men inte igår, jag höll henne i handen och pratade och pratade men inte ens det hjälpte. Ändå står bvc-ssk och säger att jag ska prata med henne??? det gjorde jag ju hela tiden!!!

Det är bara närkontakt som gäller nu när hon är förkyld. Hon sover inte i sängen dagtid heller nu.


Jag kom hem från jobbet 21.15 Stina hade sovit bra sa mamma, men hon började skrika efter ett tag. Hon hade då skött magen så bara att byta och sen försöka få henne att sova. Mellan 22.30-23 sov hon. Jag hade precis somnat när hon började skrika. Som vanligt orkar jag inte så hon sov hos mig ännu en hel natt. Ända till 05.30 utan matuppehåll!!!

Jag är medveten om att jag måste lära henne somna om själv och somna i sin säng, men det blir inte detta år. I januari tar vi nya tag.

Sista kvällarna/nätterna känns nu som det var förkylningen som spökade. I vanliga fall sover hon som en stock under kvällen och en bit in i natten.


Hon ligger nu på filt på golvet, hon kan inte vända sig än men hon ligger inte kvar där jag la henne heller.. ha ha

Nu blir det gröt för fröken sen ska vi träffa Erica, Anna-Karin och Henke.


Av Sandra - 28 november 2011 08:07

Vet inte vad jag ska hitta på för att få Stina att sova. Hon bara vägrar sova i sin säng nu när den är flyttad till annat rum. Första dagarna var jag uppe till efter 23 för att få henne att stanna där. Hon vaknar skrikandes minst 5 gånger i timman. Jag tar inte upp henne utan står och håller henne i handen en stund så hon slappnar av.

Igår tog jag upp henne vid 22 och hon sov lugnt i min famn en stund innan jag la tillbaka henne. Hon vaknar direkt!!!

Så i natt har hon sovit hos mig hela natten, jag hade ingen ork igår att va uppe.

Men hon har gnällt hela natten och låter lite rosslig. Undrar om det är förkylning på gång, hennes öga rinner lite också.

Jag är iaf väldigt trött idag!!!

Har ju ingen tid att vila heller för hon sover inte dagtid så mycket. Senaste veckan har hon sovit 3*20-30 minuter varje dag. Då hinner jag knappt varva ner på den korta stunden.


Ja inget mer gnäll nu. Snart ska Stina ha gröt och sen sova innan hon ska få bada i lilla badbaljan. Hon börjar bli stor för den. I em blir det läkarkontroll på bvc och träff med föräldragrupp. Det lutar åt att jag ska jobba ikväll. Vill egentligen inte när det blir så ont om tid mellan föräldragrupp och jobb, men känns som jagmåste ta det jag får.

Av Sandra - 27 november 2011 21:10

Idag har jag haft Blingo-party. Jag skickade ut 20 inbjudningar, 6 stycken sa ja och 4 stycken kom. Jag förstår att man kan få förhinder, men jag förstår inte alla som tackar nej för att de inte vet vad det är eller att det är dyrt. Jag går på partyn för att vara social, sällan jag handlar. Mycket trevligt idag!!!

Blingo fanns inte i min värld för två år sedan, sen började syster sälja och jag blev väl ganska intvingad.

Det är först nu jag börjat gilla det, kanske för jag har en liten att klä på.

Det är dyrare än HM, Lindex och annat men också betydligt bättre kvalitet.


Dagen till ära hade Stina en Blingo-outfit. Tog inga kort på hela henne idag och har inte laddat in de andra korten från kameran. Sist vi va på Blingo fick hon den snygga bodyn med traktorer av mormor och jag köpte ett par matchande harembyxor.

   

Denna body köpte mormor (min mamma) till Stina idag:

 

Denna köpte jag till mig idag:

 

Dessa köpte jag till min lilla tjej i storlek 74/80 så det är ett tag till hon kan ha det. Börjar använda 68 nu.

Köpte en tunika, en prickig body (som hon redan har matchande mössa till) och ljusblå leggins.

      

Av Sandra - 26 november 2011 11:48

Hade tänkt ta bloggpaus i helgen, men sitter och väntar på att Sina ska komma hem. Har fått massa gjort bl.a STOR-handlat. Nu bara väntar jag på pusskalas.

Fick bilder från babysimmet, så underbar tjej. Måste ta fler bilder innan det är slut. Få se om Johanna ska med annars kan nog Hanna ta fler   

 


Av Sandra - 25 november 2011 21:22

Känning......suck

Jag var på väg till sängen då jag kände svagheten komma, sen skakningarna..usch.....tog en kaka och en banan så nu ska jag avvakta och hoppas det släpper.

Idag har jag verkligen skött mig, men inte har det hjälpt. I eftermiddags var jag nere på 2,8. Då börjar jag även sluddra och blir allmänt konstig. Då svepte jag en festis, blir så törstig när jag ligger lågt och tog sen en banan på det. Låg på 9,1 några timmar senare.

Har börjat avsky dextrocol så testar lite annat. En kaka är ju inget nyttigt, men inte heller dextrocol.


Igår flyttade jag ju in Stina till sitt kryp-in. Hon har ju alltid sovit oroligt och aldrig hårt, men igår var tråkigt. Mellan 20.30 till23.30 var jag inne minst 20 gånger för hon skrek. Fick stå en stund vid sängen och hålla hennes hand sen somnade hon en kort stund igen. Vid 23.30 gav jag upp och hon fick sova hos mig, hon sov som en ängel till 03.30 sen mat och sov till runt 5. Tidiga mornar är tillbaka.

Ikväll somnade hon i bilen hem från Storebro. Hon reagerade inte ens när jag tog av jackan. Pyamas hade hon redan. Men så fort jag la henne i sängen började hon bli orolig. Jag har fått gå in ett antal gånger även ikväll. Kan ett nytt rum vara så oroligt??? Hon har ju sin säng och snuttefilt.


Ha en trevlig helg!!!

Av Sandra - 24 november 2011 19:27

Jag laddar för en lång blogg så bäst att ni hämtar kaffekoppen.. hi hi


Idag flyttade Stina in till sin lilla "kammare". Det känns lite jobbigt att inte ha henne bredvid men hon lär ju komma smygandes i natt ändå. Jag hoppas hon sover bättre när hon sover lite för sig själv.

Blir ju lite trångt därinne men hon ska ju få ett lekrum nere när jag har lite energi i vår. Just nu har hon inget behov av det.


Simningen gick suveränt idag. Vad min tös gillar det!!! Simmar så fort fort och idag skulle hon även hålla tal. Jag blev helt slut idag och kroppen värker nu. Hoppas inte det är förkylning igen.

Diabetesen skit som alltid på simningen. Vet inte varför, tar mindre insulin men ändå knaprade jag nog 1 paket dextro på fm. Dags att ringa diabetes-ssk.


Min ständiga otur håller i sig. Idag kom lönekuveret och jag hade längtat efter det, skulle bli julpengar så jag kan ge syskonbarnen nåt litet. Men det stod NOLL!!!! Jag jobbade inte mycket i oktober men några timmar blev det. Jag ringde och de skulle kolla det och ge mig pengar om några dagar. Hoppas hoppas det löser sig bra.


Fick även brev från vårdcentralen att jag måste dit IGEN och prata om röntgen. Fattar inter poblemet. Jag ringer och vill ha ny tid då har min läkare slutat och jag väljer en annan.....då har han slutat så nu får jag gå till den jag avskyr. Så han kommer säga ta denna medicin så blir det bra. Det gör han jämt och jag vill inte ha medicin!!!


Jag lämnade Stina hos mamma en stund för att städa, men hann bara dammsuga sen kom Johanna förbi. Men Stina har varit ganska nöjd ikväll så torkade golven uppe när hon låg på sängen och pratade med sin spegelbild, sen tog jag nere nu när hon sov. Jag plockar och plockar men i helgen lär det inte synas att jag gjort nåt.


På lördag kommer några jobbarkompisar hit innan vi ska på julbord och på söndag är det Blingo-party. Jag som inte gillar att vara värdinna........   


Nyår är snart, så vill jag inte tänka men så ä det ju. Jag har funderat på vad vi ska göra, men komme rinte på nåt. Jag har många härliga vänner och familj, men på högtider har alla sina egna traditioner. Förra året var JOhanna och jag här och var barnvakt åt Adelé.

Vad ska vi göra i år då.....Stina och jag. Förslag???


Nu är det dags för spruta i benet, så fina blåmärken jag har på låren....... denna diabetes.......


Mamma hade bakat bröd till mig, tror de heter havregrynsgrötsbullar.... så goda blev dom på glutenfritt mjöl!!! Ska smaska på en och kolla lite Alias...... orkar inte göra mer och kroppen värker.

 

Avslutar med min stora kärlek

 

Av Sandra - 23 november 2011 21:52

Jag får så konstiga olika känningar hela tiden nu. Fortfarand eligger jag bra när jag kollar sockret, men känner änså hur jag är på väg ner.

Idag blev det så hemma hos Emelie. Jag kände mig tom i huvudet och kände tungan inte ville prata. Jag vet iaf jag sa jag skulle ta sockret till Hanna och Emelie (som läser detta gissar jag). Jag låg på 6,1 vilket är toppen  men tog några äckliga dextrocol. Tillägga är att jag åt 2 bitar kladdkaka och grädde innan, så ska inte sjunka efter det. Inget insulin till det.

Vagntrion gick iaf en sväng, jag lände jag va lite tystare än vanligt men blev helt slut av dessa minuter av känning.

När jag landat hos mamma låg jag på 8, efter promenaden hem låg jag på 3,8. Det känns som dessa värden och känningar förföljer mig hela dagarna. Kroppen mår verkligen piss av detta!!!!


Mycket trevligt att träffa mammor och barn idag igen (tredje dagen i rad). Imorgon är det babysim och vi träffar Hanna och Wilma igen. Jag tycker om att bada med Stina men tycker det är stressigt bland alla mammor på babysim. Jag gillade verkligen att gå och bada själv med Hanna och Wilma. Får bli fler gånger och kasnke få med fler från mammagruppen.


21.57.dags för sängen

Presentation


Mitt liv med diabetes och min dotter Stina.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards