Alla inlägg under december 2011

Av Sandra - 30 december 2011 21:23

Ska strax krypa ner i sängen (där Stina redan ligger), men tänkte önska er ett gott nytt år. Imorgon drar vi mot Orrefors och en trevlig nyår. Jag är ganska säker jag kommer ha Stina i famnen hela kvällen så lättväckt som hon är, men trevligt ändå.


Nyårslöfte har jag väl inget så, men har ändå lite saker jag ska ta tag i nästa år:

  • Min vikt, 10 kg SKA bort, så när jag träffar vänner och mammor blir det ingen fika på ett tag, bara kaffe.
  • Stinas sömn, redan månadag eller tsidag ska jag försöka samla styrka och börja med 5-minutersmetoden.
  • Få ordning på min ekonimi.
  • Börja med Stinas lekrum och få ordning på vårt hem.

Det absolut bästa med 2011 är självklart att Stina kom till världen. Bästa i mitt liv   

Gott Nytt År önskar oss


 

Av Sandra - 29 december 2011 15:28

Enligt böcker ska man nu börja ha lite småbitar i maten. Det tycker jag är otäckt. Jag har gjort pastapure ibland och det blir ju småbitar men hon hostar mest. Gjorde ärtpure idag och även där blir det små bitar, men hon fixar det inte än. Får ha det i frysen ett tag och testa igen. Gjorde färdiga portioner med pasta och ärtor, så bara att lägga till kött sen (det har jag i frysen kyckling eller färs).


Jag letar bilbarnstol till bra pris, men går trögt. Trivs inte alls att ha Stina bak och inte hon heller. Hon skriker nästa jämt nu när vi åker bil, det gjorde hon sällan förr. Mamma och pappa ville ha en bilstol, så de kan ju ta min om jag hittar en man kan ha fram. Synd det inte gick med den jag fick.



Av Sandra - 28 december 2011 08:37

Mitt körkort har varit under utredning av transportstyrelsen ett tag nu. Så tråkigt, detta p.g.a mitt synfel i samband med diabetes. Nu fick jag behålla det till december 2012 och då lämna in mängder med undersökningar till transportstyrelsen. Har haft diabetes sen mars 2010 men ingen har reagerat på detta innan.

Hur har ni andra med diabetes det? Med körkortet?


Man märker hur viktigt körkortet är ibland. Stinas pappa får inte köra bil på 6 månader p.g.a gammal sjukdom kan vi kalla det. Vill inte hänga ut honom här utan mest berätta om detta problem. För även att vi komemr lösa detta så blir det ju problem med transporter. Även att jag inte har något emot att köra Stina åt båda hållen har jag inte råd med det. I veckorna kommer han ju hit och hälsar på, så då blir det buss och familjen som får bli räddningen.



Stina sov så dåligt i natt. Hon ville sova men fick ingen ro, bara gnällde. Så känns nte som vi sovit i natt. Hon vaknad mer förkyld igen, men hoppas verkligen inte det blir mer igen. Vi var och badade igår, men hon hade ju varit feberfri i 3 dagar så kände inte att det var fel. Men vattnet kändes kallt även att det skulle vara uppvärmt.

Sen hennes oroliga nätter med feber har Stina vaknat och vill äta om nätterna igen. Det hade ju försvunnit, hon sov ju en hel natt utan mat, men nu är det att tassa upp på natten och fixa välling igen.


Vad ska ni göra nyår?

Vi ska åka till Orrefors med syster och svåger. Men ibland blir jag velig att sova borta med en orolig Stina. Gå upp i någon annans hus och fixa mat mitt i natten (de har hund oxå o det är inte min bästa vän). Men vill heller inte vara hemma själv.

Jag känne rmig alltid så obekväm när jag sover borta, spelar ingen roll vart. Känner lildant hos mina systrar, gillar inte att sova borta helt enkelt.


Nu ska jag ringa mor, vi ska ut på låååång promenad i höstvädret (det är ju minusgrader idag iaf). Få se hur det går för jag har fått sprickor på hälarna igen. Har smörjt med aloe vera idag så hoppas det hjälper lite.


Ha det gott!!!!

Av Sandra - 27 december 2011 09:05

Vi har haft en toppen-jul trots sjukdom i början. Stinas feber höll i sig 3 dagar. När hon hade över 39 och upp till 40 var hon riktigt dålig. Bara skrek och gnällde, men man vet ju själv hur hemskt det är att ha feber och hon kan ju inte säga vart det gör ont. Vi hade två nätter som vi satt uppe och tittade på tv, då var hon nöjd. Jag vet inet vad det var men huvudsaken är att hon är pigg igen!!!


Jag har haft huvudvärk ganska mycket och hemskt ont i handen, men det är sånt jag försöker ignorera som vanligt. Spänningshuvudvärk är nog ganska vanligt julhelgen. Handen avskyr jag, värker hemskt idag så hoppas jag får svar från röntgen denna vecka.


Stina fick en gåstol som hon testsitter nu. Hon når inte riktigt ner med fötterna än men leker så bra med bordet på stolen.  Hon fick ju massa saker som kläder, böcker, leksaker, nappar, pengar, skor och säkert massa jag missat.

Jag fick ju min vinterjacka, strumpor, familjekalender och lite smått och gott.


Idag tar vi en lugn fm hemma efter dessa dagar. I em blir det troligen simhallen med systrar, svågrar och syskonbarn, men jag har inte bestämt mig helt än.


Att somna borta för natten har inte fungerat bra för Stina. Hon är ju ganska lättväckt och svårsövd ibland. Som jag sagt innan, ingen sovartjej..........

Få se om det blir en knölig kväll idag också och ta tag i rutinerna imorgon igen. Jag har inte bestämt mig om kvällen heller. Just nu har vi det bara lugn och skönt, det märks på Stina hon trivs i lugnet och leker jätte-bra själv.


Lite bilder kommer så småningom, men jag är dålig på att ta bilder tyvärr. Jag har lagt ut min nya mobil på tradera nu, är inte alls nöjd så blir den såld tar jag min gamla tills jag kan köpa mig en ny som jag är nöjd med.

Av Sandra - 25 december 2011 08:12

Här kommer ett GOD JUL en dag för sent, men det är ju fortfarande jul. Stina är äntligen pigg igen. Jag vet inte vad det var för nåt hon åkte på. det höll i sig tre dagar, men tror ändå inte tredagarsfebern, hon hade inte så hög feber och enligt det man läser ska man inte ens märka de har feber då. Stina har det märkts på. Gnäll, skrik, närhet om varann. Två nätter vakna och bara närhet, men ändå skriker hon (jag har gissat hon har ont i kroppen). Hon är lite snorig så kan ju va någon förkylning.

Idag var hon feberfri på morgonen, så det bli jul med familjen idag. Vi va där en sväng igår med för hon va så pigg, men idag är RIKTIGA julen med ALLA hemma   


GOD JUL!

 

  

Av Sandra - 22 december 2011 07:28

7 månader var det i natt kl. 00.14 sen Stina kom ut och förändrade mitt liv. Man kunde inte ens föreställa sig hur det skulle bli att bli mamma. Hon är det bästa som har hänt mig!

Tyvärr så firar vi månads-dagen med feber. Stina missar sista babysimmet, men jag har ju bestämt vi ska fortsätta nästa kurs efter jul så blir snart igen.

I natt har hon skrikit varje gång hon vaknat till. När jag tog henne runt 03 så var hon varm, feber 37,9. Ingen feber enligt bvc, men Stina va inte pigg.

När hon vaknade idag var febern på 38,1. Tillräckligt ändå för att inte bada.

Nu kommer ju tankarna om det håller i sig med jul och allt. Men får ta denna dagen först sen ringa hennes pappa och prata om saken om febern skulle bli värre.

Älskar dig mitt hjärta. (jag bjuder på närbild på mina dubbelhakor hi hi)  


Av Sandra - 20 december 2011 21:11

Stina satt och kollade in sig idag. Hon tjatade och tjatade:

- Spegel spegel på väggen (golvet) där säg vem vackrast i världen är.

Jag svarade ju självklart STINA! Det slutade med att hon tittade så mycket och ville närmare och närmare så låg på spegen till slut.

Ikväll har hon vänt sig några gånger från rygg till mage igen, men hon är blygsam med att visa det och det går i slow motion.


Vagnen lagad, eller punkteringen, men vi har inte hunnit gå ut. Vi skulle i dag men då började det snöa, så vi valde stanna hemma och gosa.

Jag har varit hos läkaren, hon var toppen. Men utredningen om min huvudvärk är nerlagd. De har bestämt det är spänningshuvudvärk med inslag av migrän. Eftersom jag själv tycker det blir bättre av sjukgymnasten är det dit jag ska fortsätta gå.

Men handen är nu på utredning, röntgen redan på torsdag sen arbetsterapeaut (hur stavas det) och sjukgymnast även där.


Som vanligt drar jag mig mot sängen efter 21, idag vaknade Stina 05.15 Avslutar med dagens spegelkort, hann tyvärr inte hämta kameran så blir ett suddigt från mobilen.

 

Av Sandra - 19 december 2011 21:24

Nu blir det lite diabetes. Idag fick jag en konstig reaktion som händer ibland, men det har inget med mat, sötsaker eller motion att göra.

Adrenalin (stavas det så?).......

När Stina och jag skulle till simhallen var det punktering på vagen. Gissa hur glad jag blev då. Vi var redan sena så jag funderade på lösning. Den gamla bilstolen har mamma och pappa nu och min arm klarar inte att bära Stina från parkeringen och in till simhallen, har ju massa packning också.

Fort fram med en gammal sulky vi lånat. Stina sitter hyfsat i den om man spänner fast henne. Ryggstödet går inte fälla bak så jag har den om jag ska ut till bilen bara och inte behöver ha med mig vanliga vagnen.

Iallafall packar jag in allt i bilen, sopar av snön som kom igår och gasar mot simhallen. Vi kom nog bara 5 minuter sent.

När jag varvat ner i omklädningsrummet börjar jag skaka. Vet ju inte om det är sockret eller händelsen. Jag tar några druvsocker och går och badar. Efter badet låg jag på 6,4, så en sån här händelse får mig att sjunka.

Det har jag märkt på jobbet också omd et skulle uppstå väld eller obehagliga situationer, då sjunker det.

Presentation


Mitt liv med diabetes och min dotter Stina.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards