Alla inlägg under juni 2012

Av Sandra - 29 juni 2012 12:03


Denna vecka har rusat fram. Jag har hunnit med lekdejt här, köpt sulky, ALV, jobbat, hälsat på Maria o Elsa, Bisan va här och jobbat med semesterracet.

Hos Maria o Elsa trivs nu Stina. Hon sov i Marias säng 1½ timma och det visar på trygghet när hon kan sova så.

Men de leker ju nu små barnen, Elsa och Stina. Visst vill de ha samma saker, ska stå på samma ställe, sitta i knät på varann men så skoj. De ville bl.a ha gåvagnen samtidigt. Gick sådär, men då satte vi Elsa i vagnen och Stina drog. Så kulde hade. Stina drog många vändor fram och tillbaka och Elsa satt så nöjd.

Hur kan man va så söta   

      




Av Sandra - 26 juni 2012 21:21

Här händer det massa men har inte ork att blogga jämt.

Igår ställde sig Stina mot soffan och fortsatte gå till bordet. Där var hon resten av kvällen, ÖVERLYCKLIG!!!

Idag har hon ramlat två gånger, men hon vill ändå upp och fortsätta efter massa tårar.

   

Detta kortet är så hjärtat smälter. Älskade unge!!!

 


Midsommarafton gick vår vagn sönder. Två bultar/skruvar gick av. För mycket belastning nu kanske efter att ha dragit tre barn. Vi köpte ju en begagnad vagn. Men jag har varit helnöjd!!!! Pappa har satt dit nya skruvar så funderar ändå på att sälja den. Någon som vet om någon som vill ha en billig ligg/sittvagn. Man kan ha den som extravgan hos mormor kanske, i stallet eller jämt. Inget fel på den nu.

Jag bestämde ändå att köpa en sulky så nu blev det begagnad som jag inte ville. Men känne rmig nöjd. Fich nys om en hos en jag känner så var och kollade idag. Blev en Emmaljunga som jag ville, men en äldre modll än den jag kollat på.

Ska testa den på Astrid Lindgrens Värld imorgon. Men känns bra!!! Ska bara tvätta den. Jag ville ju ha den direkt så prutade ner den lite o sa jag tvättar den själv.

   

Nu ska jag läsa lite bloggar innan sängen. Sov dåligt i natt, Stina har hosta igen och inatt skrek hon på mamamama många gånger.

Av Sandra - 23 juni 2012 20:22

Jag började duktigt med att tag bilder på midsommar men sen glömde jag som vanligt. Men kul var det och detta var innan vi gick till parken.

Har vilat hela dagen och ska avsluta med fruktsallad, imorgon blir det ideelt jobb med semesterracet.


 

   

          

     

 

Av Sandra - 23 juni 2012 12:09

Man blir verkligen en annan person som mamma.

Idag vaknade jag lika dålig som igår kväll, illamåendet var starkt. Men Stina ville busa så vad gör man inte, man hittar krafter och leker med sin skrutt.

Jag ringde och sjukskrev mig, tråkigt tråkigt!!!! Bad Stinas pappa hämta henne tidigare och sen lekte jag bäst jag kunde till hon åkte. Då hade jag inga krafter kvar. Har nu vilat 3 timmar. Mår bättre men hade inte fixat jobba.

Jäkla gallsten. Varför ska jag få all skit!!!!

Ska iaf försöka gå till Willys sen. Men det är ju också en disskussionsfråga. Gå ut när man är sjukskriven???

Jag är inet sjuk, men inte heller kapabel till att jobba. Men ingen annan handlar ju åt mig så känner jag att jag orkar så går jag till affären. Låg jag med feber, förkylning eller annat skulle jag inte gå ut. Men gallstensanfall släpper ju med hand så man vet aldrig. Jag kanske är jätte-pigg ikväll eller sämre igen.


Ingens om vill köpa en blingobody??? Får den inte såld och vet inte varför. Använd 1 gång st 74/80. Jättefin ju men Stina har så mycket kläder nu så tänkte sälja den. Så underbara människor det finns och delar med sig av kläder. Tack JESSICA och LEENA!!! Stina är så fin i era kläder!!!
    

Av Sandra - 22 juni 2012 21:54

Har nu lämnat mig nu, är en vecka sen sist.


Nu är det midsommar och jag hoppas ni alla haft det bra. Vi kom hem runt 21 och det va en lagom dag. Jag har haft jätte-skoj, men haft tre känningar av diabetesen och det gå rut öve rmitt humör och jag blir så trött. Så inte jag var nog inte bästa sällskapet. Tog lite kort så ska visa någon dag.


Min otur fortsätter.....


Såg blå färg på min nylackade bil (efter inbrottet), nån jäkel som smällt upp sin bildörr.


Men värst just nu är min mage. Inget kul att läsa om men jag behöver hjälp. Vet inte vad som är fel.

För det första så spökar gallan ofta nu, inte jättehemsk smärta utan hugger till ibland. Vet inte vad jag äter för fel.

För det andra får jag springa på toa hela tiden. Jag tror det är något jag inte tål, men vad. Det sista mamma och jag kommit fram till är mjölk, lactos. Det hoppas jag inte. Men idag har magen varit ok men efter jordgubbar, grädde o glass fick jag ont i magen. Därför vi åkte hem. Har fortfarande ont och får springa till toan med jämna mellanrum.

Jag har också sett ett samband med kaffe. Men det klarar jag att ta bort och se om det hjälper.

Orkar eller vill inte hålla på med läkarbesök nu men magen.......men grymt jobbigt att få springa vart man än är.


Fick svar från röntgen av min hand. Inget fel.... så nu känns det som läkarna tror att jag hittar på. Men om jag ville skickar de remiss ill ortoped. Men just nu är båda händerna bra, känner av ibland men inget som hindrar mig i vaedagen. Så avvaktar ett tag, är ändå sån väntan på sommaren.


Ska lägga mig och snurra nu. Jag har haft sömnproblem 2 veckor nu. Kán bara inte somna, hur trött jag än är. Så tar nån timma, men försöker vila. Stina vill ju upp vid ca 06.


Ha det bra!!!!

Av Sandra - 16 juni 2012 09:46

Nu är det jobbarhelg igen. Jag börjar jobba 11.45, o, två timmar. Borde ta mig i kragen och iaf dammsuga men soffan lockar mer.

Jag lämnade Stina hos sin pappa igår. Det gick lite bättre än sist. Hon blev ju ledsen, men tror det gick över snabbt för hon ville samtidigt leka med alla leksaker. Jag har inte börjat gråta denna omgång. Jag gjorde lite ärenden på hemvägen sen va jag hemma. Bytte lakan, plockade tvätt och la mig sen i soffan och kollade film. Jag minns inte ens när jag såg en film sist, två månader kanske.

Men jag har sovit dåligt, mycket oroligt med många drömmar.

Jag mår iaf inte så dåligt som för två veckor sen. Visst saknar jag skrutt, men jag ska ju jobba och hon har det bra.


Ett kort från i julas. Vad fort tiden går, hon växer och utvecklas varje dag.   

 

Av Sandra - 14 juni 2012 14:45

Stina sover efter att ha kämpat mot sömnen. Sista tiden har hon sovit mellan 12.30-14.30 Ganska perfekt. Ibland vaknar hon men somnar om när jag lägger handen på henne.

Idag var vi på lekdejt hos Carro, Hilda och Vera. Även Maria och elsa kom. Himla trevligt!!! Vi va där 3 timmar och gick hem 12.30 Stina busade hela vägen hem i vagnen. Tar ca 30 minuter att gå hem. Jag var lite trött så gick bara upp och la henne, gick ner igen. Efter att ha gått ut och in till henne somnade hon efter 30 minuter. Få se hur länge hon är uppe ikväll.


Kollade mina föräldradagar. Har nästan bara lägstadagar kvar!!!! Usch och fy, hur ska jag klara sommaren. Hemma går nog, men vi ska ju på semester till Danmark. Jag vill ju gärna med familjen, men vet inte hur det ska gå.


Bilder på skruttan och sin kompis Albin. Stina kan stå själv korta stunder, det är det sista VÅGA som saknas. Hon vill bara rea sig på mig. Men det kommer mer för var dag. Snart springer hon runt själv.

   

Av Sandra - 13 juni 2012 12:04

Idag vaknade jag till en hemsk dag kändes det som. Fick migrän igår kväll och den hade inte släppt under natten. Så idag känner jag mig ofräsch och hittar bara fel. Livet som småbarnsmamma hinner ifatt. Jag hade inga rena kläder, såg att mina ögonbryn blivit ett, behöver raka benen och tog mig inte in i duschen p.g.a migrän så går med uppsatt hår.

Men vi tog en promenad med Erica och nu känner jag mig piggare, inte frächare. Om jag mår bra ikväll blir det dusch, rakning av benen när Stina somnat.


Stina kan ställa sig upp o sängen nu. Så idag testar jag att somna själv. La henne för 10 minuter sen och jag hör henne ställa sig upp, prata glatt och busa. Få se när skriket kommer. Men ska försöka få henne somna själv idag. Jag kan inte ligga där i 1 timma när hon bara busar och ställer sig upp.


Nu kom skriket. Jag gick in och la henne, bäddade om henne och sa godnatt. Men visst gör det ont i mammahjätrat att gå ut igen när hon skriker, men ska kämpa.


Hittade en så söt bild, kusin Adele bjuder upp Stina på dans. Tror det är i april.

 

Presentation


Mitt liv med diabetes och min dotter Stina.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards