Direktlänk till inlägg 28 december 2011

körkort

Av Sandra - 28 december 2011 08:37

Mitt körkort har varit under utredning av transportstyrelsen ett tag nu. Så tråkigt, detta p.g.a mitt synfel i samband med diabetes. Nu fick jag behålla det till december 2012 och då lämna in mängder med undersökningar till transportstyrelsen. Har haft diabetes sen mars 2010 men ingen har reagerat på detta innan.

Hur har ni andra med diabetes det? Med körkortet?


Man märker hur viktigt körkortet är ibland. Stinas pappa får inte köra bil på 6 månader p.g.a gammal sjukdom kan vi kalla det. Vill inte hänga ut honom här utan mest berätta om detta problem. För även att vi komemr lösa detta så blir det ju problem med transporter. Även att jag inte har något emot att köra Stina åt båda hållen har jag inte råd med det. I veckorna kommer han ju hit och hälsar på, så då blir det buss och familjen som får bli räddningen.



Stina sov så dåligt i natt. Hon ville sova men fick ingen ro, bara gnällde. Så känns nte som vi sovit i natt. Hon vaknad mer förkyld igen, men hoppas verkligen inte det blir mer igen. Vi var och badade igår, men hon hade ju varit feberfri i 3 dagar så kände inte att det var fel. Men vattnet kändes kallt även att det skulle vara uppvärmt.

Sen hennes oroliga nätter med feber har Stina vaknat och vill äta om nätterna igen. Det hade ju försvunnit, hon sov ju en hel natt utan mat, men nu är det att tassa upp på natten och fixa välling igen.


Vad ska ni göra nyår?

Vi ska åka till Orrefors med syster och svåger. Men ibland blir jag velig att sova borta med en orolig Stina. Gå upp i någon annans hus och fixa mat mitt i natten (de har hund oxå o det är inte min bästa vän). Men vill heller inte vara hemma själv.

Jag känne rmig alltid så obekväm när jag sover borta, spelar ingen roll vart. Känner lildant hos mina systrar, gillar inte att sova borta helt enkelt.


Nu ska jag ringa mor, vi ska ut på låååång promenad i höstvädret (det är ju minusgrader idag iaf). Få se hur det går för jag har fått sprickor på hälarna igen. Har smörjt med aloe vera idag så hoppas det hjälper lite.


Ha det gott!!!!

 
 
Hanna

Hanna

28 december 2011 15:57

Eftersom jag har diabetes har jag med jämna mellanrum fått lämna intyg från både ögonläkare och diabetesläkare för att få behålla det. Jag får ett brev hem från transportstyrelsen i god tid innan det är dags att skicka in dem. Så är det nog för alla diabetiker men du behöver nog inte alls oroa dig om du får behålla lappen eller inte=) Det har aldrig varit något ifrågasättande om mitt körkort trots att jag har komplikationer på ögonen och ett svårinställt socker. Det är bara ren byråkrati. Min läkare säger att det är ju främst jag som vet när jag är lämpad att köra och inte. Jag kollar alltid bs innan jag sätter mig vid ratten (kör aldrig med bs under 6 mmol) och undviker att köra i mörker så gott det går eftersom mitt mörkerseende är dåligt efter laserbehandlingarna. Du behöver nog inte oroa dig alls. Sunt förnuft är nog det allra viktigaste=)

http://egobuffa.blogg.se

Sandra

28 december 2011 19:39

Tack för svar. Tyckte det va konstigt det kom först nu bara.

 
Emma

Emma

29 december 2011 21:20

Det är lite jobbigt det där med att skicka in papper för det osv.. tur att det inte är så ofta!! Och jag tycker det är sjukt att behövabetala typ 300 för ett läkarbesök som dom måste ha gjort och det ända dom gör är typ att titta på en och kolla ögonen. PLUS att man då redan vart hos ögonläkare! Jaja det blir nog bra för dig!!

Det med barn och sömn. Jag tycker att det varierar så himla mkt.. man tycker hon sover bra ett tag o sen inte. Alina har sovit typ 12 timmar i sträck ngr dagar. Idag vakna hon först 3!! Men så säger dom att bara dom äter bra på dagen och det behöver ju inte bara va det som det handlar om. Kan ju va mkt me de små..

Kram på dig

http://diabetesemmis

Sandra

30 december 2011 09:11

12 timmar i sträck har aldrig hänt tror jag. Får hoppas det är en fas.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 16 augusti 2012 21:12

Nä nu ger jag mig. Lägger ner min blogg för tillfället iaf. Jag gillar att ha några läsare men statistiken visar ganska få just nu. Jag valde ju att låsa bloggen så mitt fel. Men har ändå aldrig ork el tid, mår inte särklit bra just nu men kämpar f...

Av Sandra - 8 augusti 2012 21:07

Blev inte att få fart på bloggen, hinner aldrig och är så trött. Alla pratade om att man blir så trött första tiden som mamma, men den tiden har jag nu. Jag är trött hela tiden. Stina vill gärna busa i min säng och så fort jag lägger mig hålle rjag...

Av Sandra - 2 augusti 2012 14:17

Jag vet inte om jag har några läsare kvar efter denna sommar. Att blogga har inte funnits i min vardag.   Jag har nu städat och skulle helst sova liye, men ska jobba snart. Så tänkte ta en snabb bloggning om sommaren.   Stina och jag har förs...

Av Sandra - 2 augusti 2012 11:42

1 timmas promenad avklarad i värmen. Gick utan barnvagn så lite mer motion än när man går med vagn. Stina är hos sin pappa två dagar. Jag ska jobba ikväll och imorgon. Nu testkör jag min nya tvättmaskin och ska ta en sväng med dammsugaren och moppe...

Av Sandra - 31 juli 2012 21:00

Ingen aning om vad  jag ska skriva om idag men hamnade här.   Jag kämpar mot vikten, igen. Jag mår riktigt dåligt över hur jag ser ut men varje gång jag äter duktigt får jag sockerkänning och får ta socker. Inte bästa. Tips? Jag är väldigt rädd...

Presentation


Mitt liv med diabetes och min dotter Stina.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards