Alla inlägg den 7 december 2011

Av Sandra - 7 december 2011 19:39

Jag laddar för att gå ner i vikt. Det är grymt trist att bara ha två par jeans och några tröjor. De är redan urtvättade. Men just nu äter jag allt och bryr mig inte, lite av en svacka. Men efter jul och nyår ska jag ta tag i livet och maten och träning. Jag har tänkt att börja simma. Men mat....jag gillar inte att laga mat och ärligt får jag inte tid till att laga mat två gånger om dagen, knappt en.

Jag funderar på att köra igång 1-2 veckor med soppor och kanske en sallad till lunch. Min diabetessköterska vill inte det. Har någon med diabetes testat soppor? Jag måste verkligen ner minst 10 kg och vill komma igång.


Jag har ju redan skrivit en gång idag och Stina har inte varit så rolig. Hon var vaken 4½ timma och sov sen endast 1 timma. Vi åkte och hämtade Johanna och in till Vimmerby. Hon skrek hela vägen (hon sitter ju bak nu). Johanna fick en skrikig tjej när jag var inne och röntgade nacken. Hon avr ju så trött men ändå inte sova. Vagnen brukar annars funka. Men hon fick sitta upp och kolla läget så var det oftast lugnt. I bilen hem fick Johanna köra och jag satte mig bak. Jag tog Stinas hand och hon slocknade innan vi var på stora vägen.

Nu ikväll kämpade hon emot men sover nu i min säng. Ikväll testade jag inte ens hennes säng. Jag kände jag behöver vila och jag vet hur det blir i hennes säng. Så hon får sova hos mig som vanligt. Imorgon är det nya tag.


Jag har packat badväskan så ska satsa på att bada. Hon är lite täppt i näsan ibland, men hon mår ju bra så bara vi sover ok så går vi dit. Det är ju bara tre gånger kvar och vill inte missa mer än förra veckan.


Nu kommer jag vänta på svaret från röntgen. Eftersom mina två favorit-läkare slutat känns det jobbigt. Om det inte visar något på röntgen kommer jag inte få hjälp. Läkaren jag var hos nu och krävde remiss tyckte ju jag var rörlig i nacken och kunde smörja med ipren zon på handen.......alltså ska jag leva med huvudvärk och ont i handen.

Jag vill ju inte ha något fel heller, men vill veta vad det är så jag kan göra rätt rörelser o sjukgymnastik.


Nu blir det sista Bonde söker fru sen bäddar jag ner mig hos Stina.

 

Av Sandra - 7 december 2011 10:28

Jag känner jag är så trött så tårarna är nära.

Jag kan fortfarande inte förstå denna sovsvacka. Stina har varit vaken 4 timmar nu och hon är verkligen trött. Hon började gno sig i ögonen efter 2 timmar. Varje gång jag försöker söva henne skriker hon hysteriskt. Jag har försökt allt verkligen. Nu leker hon i ren protest.

Jag älskar henne mest av allt, men just nu har jag ingen ork kvar. Jag har inte haft en lugn stund på över en vecka. I natt var hon så täppt i näsan så fick upp och ge näsdroppar och suga näsan. Så var uppe ett tag i natt igen. 

Jag hade tänkt sova med Stina nu men somnar hon inte snart hinner jag inte det. Vi ska ju iväg.

Just nu känns det som vi missar babysim imorgon oxå, hon är ´snorig idag igen. det har ju varit bra några dagar!!! Men kanske ska bada för att få henne att somna.


Presentation


Mitt liv med diabetes och min dotter Stina.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards