Direktlänk till inlägg 9 december 2011

du har inga nya kommentarer

Av Sandra - 9 december 2011 20:24

Nope, dåligt med kommentarer. Får några ibland och det är jätte-skoj, men jag hoppa smin blogg hjälper någon eller är lite intressant ibland. Jag bloggar ju även för min skulle, är ett bra sätt att ventilera.


De två sista veckorna har jag tjatat sömn och även idag. Stina var vaken 5½ timma under em. Då kanske endel säger att hon inte behöver sömnen, men det behöver hon!!! Det går inte lämna henne en sekund utan gallskrik. Då tycker man att hon borde sova bra på kvällen. Hon somnade med flaskan i munnen, slukade 220 ml välling så mätt i magen. Jag försökte lägga henne i sin säng två gånger ikväll. Varje gång bara spärrades ögonen upp så fort hon nuddade kudedn och gallskrik. Tredje gången min säng och nu sover hon, men inte hårt. Jag får gå in ibland då hon vaknar skrikandes.

Vad är fele???? Min tanke är tänder, hon sov ju så himla bra om kvällarna innan.


Min diabetes är arg idag, jag har inte ätit mer än macka idag. Soppor känns som ett bra alternativ dessa dagar då jag inte kan göra något. Idag har jag varit så trött så har börjat gråta då och då. Jag klagar inte utan bara vetilerar. Skulle inte byta min tjej mot nåt, men kan ju önska hon kunde sova bättre.


Innan hon skulle i pyamasen la vi oss på sängen och busade. Hon skrattade högt och det ljudet är ju underbart!!! Men så helt plötsligt kunde hon vända sig från rygg till mage. Hon har varit nära några dagar nu, men armen är i vägen. Det gick långsamt och hon fick ta i men runt kom hon. Jag trodde det var av misstag men hon vände sig 4 gånger och lika lycklig varje gång. Men kan inte vända tillbaka sig och avskyr att ligga på mage.


Nu bäddar jag ner mig innan 21, måste ha slmn om jag ska klara en natt till. Imorgon ska Stina sova hos sin pappa. Jag bad faktiskt om hjälp. Det känns hemskt att va utan henne en natt, men jag känner ändå jag behöver det för att klara flera nätter som vi haft det. "Gamla" tjejgänget kommer hit så blir ju inte sängen tdidigt men får ändå sova utan mat och lek på natten. Innan ska vi bowla, det ska bli så skoj....länge sen och jag är så usel ha ha.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 16 augusti 2012 21:12

Nä nu ger jag mig. Lägger ner min blogg för tillfället iaf. Jag gillar att ha några läsare men statistiken visar ganska få just nu. Jag valde ju att låsa bloggen så mitt fel. Men har ändå aldrig ork el tid, mår inte särklit bra just nu men kämpar f...

Av Sandra - 8 augusti 2012 21:07

Blev inte att få fart på bloggen, hinner aldrig och är så trött. Alla pratade om att man blir så trött första tiden som mamma, men den tiden har jag nu. Jag är trött hela tiden. Stina vill gärna busa i min säng och så fort jag lägger mig hålle rjag...

Av Sandra - 2 augusti 2012 14:17

Jag vet inte om jag har några läsare kvar efter denna sommar. Att blogga har inte funnits i min vardag.   Jag har nu städat och skulle helst sova liye, men ska jobba snart. Så tänkte ta en snabb bloggning om sommaren.   Stina och jag har förs...

Av Sandra - 2 augusti 2012 11:42

1 timmas promenad avklarad i värmen. Gick utan barnvagn så lite mer motion än när man går med vagn. Stina är hos sin pappa två dagar. Jag ska jobba ikväll och imorgon. Nu testkör jag min nya tvättmaskin och ska ta en sväng med dammsugaren och moppe...

Av Sandra - 31 juli 2012 21:00

Ingen aning om vad  jag ska skriva om idag men hamnade här.   Jag kämpar mot vikten, igen. Jag mår riktigt dåligt över hur jag ser ut men varje gång jag äter duktigt får jag sockerkänning och får ta socker. Inte bästa. Tips? Jag är väldigt rädd...

Presentation


Mitt liv med diabetes och min dotter Stina.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards