Alla inlägg under september 2011

Av Sandra - 12 september 2011 20:46

Ligger lite efter i bloggandet. Skulle ju skriva om förra helgen.


Stina och jag åkte till Storebro fredagkväll, hände inte så mycket på kvällen men passade mig bra. Vi sov båda toppen och var pigga till dagens folkrace.

Härligt väder, trevligt sällskap och en sovandes dotter... =)


Vi åkte till Storebro igen och där blev det grillat. Blev gäster från Orrefors, så mycket tjat. Stina var inte alls glad på kvällen, gillade inte någon. Hon bara gallskrek och matvägrade. Hon åt sista målet på folkracen 14.30, sen inget förrän natten. Efter mycket svett och tårar från Stina, slocknade hon. Hon fick ligga lääänge i min famn innan jag la henne. Jag satt faktiskt uppe till 23.30 inte illa.....


Söndag vaknar vi 07 och äter frukost. Gästerna åker hem och jag tar en lång-promenad för att söva Stina. Gick 1 timma, hon sov 30 minuter... suck....

Sen var det dags för Blingo och jaghandlade tre saker till dottern, inget tilll mig.


Hem och fixa tacos ochkladdkaka inför mitt kalas. Kände jag tagit på mig för mycket denna helg. Men mamma kom tidigare och hade Stina så jag kunde fixa allt. Det var ttrevligt att ha familjen hemma, men både Adelé och Stina skrek ikapp. Båda trötta efter helgen kanske!!!

Fick lite presenter:

  • Te-kopp och matchande fil-kål
  • Ett hemligt paket som kommer om någon vecka (jag vet vad det är hi h)
  • Presentkort och en tid till en naturläkare i Vimmerby.
  • En bok
  • En härlig filt (den fick jag i helgen av stora-syster)
  • 2 blommor
  • Strumpor från Stina =) (hon är duktig som kan handla)

Hoppas jag inte glömt något!!!!

Det var så fint skrivet i kortet med presentkortet. Känns lustigt att gå till en naturläkare när jag inte riktigt tror på det. Men min familj är medvetna om vad jag tycker, men jag ska gå dit och prata med honom =)

Avslutar med det ALLA i min familj gav mig.........men Leena har nog diktat. Jag hade svårt att hålla inne tårarna....  


Vi beundrar hur stark du är med alla sjukdomar du bär.

Nu ger vi dig detta i hopp om att det blir skillnad i din kropp.

Slappna av och njut långt inne och ha ett öppet sinne.



Av Sandra - 12 september 2011 15:50

Kom nyligen hem från Västervik. Stina och jag åkte fram och tillbaka idag. Jag hade tid hos medicinläkaren och var en sväng hos diabetessköterskan.

Mina värden var bra, 6,2 i hba1c. Men hade lågt järn, så blir att äta bättre med grönsaker och kött. Jag har ju varit väldigt trött och det kan ju vara orsaken. Vi sover ju ganska ok om nätterna.

Jag frågade hur ärftligt det är med diabetes, men det var inte vanligt att det gick mellan två generationer. Vanligast är om pappan har diabetes, då kan barnen få det lättare.

Frågade även om insulinpump, men jag var för duktig för det. Tydligen ska man missköta sig för att få det. Så jag får fortsätta med pennor. Funkar ju ganska ok.......


Jag vet att barn är söta och underbara, men jag har väldigt svårt för alla som ska ner i vagnen och gulla med Stina. Okända människor och endel inte så fräscha. En bebis är ju inte allas egendom.......

Av Sandra - 10 september 2011 21:02

Ja nu TROR jag att kläder till mig är bestämt inför morgondagens dop. Inte alls det jag bestämt igår utan helt annat Leena hde i garderoben.

Jag kan inte göra mycket mer ikväll, så blir hög fart imorgon. Vi ska åka vid 10 och duka innan, så Carina kommer hit och gosar med Stina så jag kan fixa mig och packa ut i bilen. Är en del som ska med!!!


Så imorgon blir det dop för STINA Ellen Eva

Av Sandra - 9 september 2011 19:32

Från att ha asvkytt att ligga på mage, kan nu Stina vända sig till rygg. Ibland går utvecklingen fort. Hon blir lika lycklig varje gång hon tar sig till rygg   


Ikväll har hon varit väldigt gnällig och ibland skrikig. Men hon har inte sovit som hon ska idag så kan vara problemet. Sen blir hon övertrött och när jag ska söva bara skriker hon. Nu sover hon gott iaf........



Av Sandra - 9 september 2011 09:01

Skriver inte så mycket om diabetes, blir ju mest om Stina   

Just nu ligger hon i gymet och försöker äta upp apan......samtidigt som hon kollar lite tv.

Igår va hon lite gnällig så drog på utube och vi lyssnade på gamla intr till barnprogram....Bumbibjörnarna, Trasdockorna, Piff och Puff och massa annat. Hon gillade verkligen Bumbibjörnarna!!! det gör ju jag oxå, så gick och sjöng den hela kvällen sen =)


På måndag ska jag till medicinläkaren så har fyllt i mina värden i tre dagar nu. Det är konstigt för mina värden har varit toppen dessa dagar, så behöver inte skämmas inför läkaren. Har legat mellan 3,8-10 och det är jag väldigt nöjd med. Hade en höjning till 11,3 en eftermiddag, men det är ju intet mot att vara uppe på 14-16 som kan hända.


Någon som vet hur ärftligt diabetes är?? Hur stor chans det är att Stina får det. Jag vet att gluten är ganska ärftligt och det ser jag ju hellre hon får än diabetes. Men det bästa är ju INGA sjukdomar.


Jag tror vi ska ta en promenad ner till centrum, men jag mår lite illa och magen är orolig igen. Jag tror att det är så jag känner av gallan för är oftast när jag ätit något fett. Men skadar nog inte med luft och vill till klädaffärerna så jag kan släppa hemska tanken på kläder till dopet.


Imorgon är det FOLKRACE i Målilla. Bara älskar den lilla banan, både att köra och titta. Hade varit så roligt att ha en saab och få köra Målilla!!!!

Imorgon ska jag vara representant från Småland. Inte ofta man behöver göra något utan mest finnas för förarna ifall det finns frågor. Jag hittar inte mina cup-regler, men har det mesta i huvudet tror jag =)

Av Sandra - 8 september 2011 21:03

  

Jag känner paniken komma och detta över kläder!!!

Igår prvade jag klänningen jag tänkt till dopet, men det passade inte alls längre. Brösten hade krymt en aning. Efter att slutat amma gissar jag =)

Idag har mamma och jag gått i varje affär i Västervik, vissa två gånger. Finns inga klänningar i min storlek!!!

ALLTSÅ, jag är stor men inte SÅ STOR. Men inte en enda klänning passade. Jag blev surare och surare på stan, stackars mamma.

Imorgon åker jag och rotar i Johannas garderob. Ska kolla min första klänning en gång till, kanske går att sy lite provisoriskt....hmm....

Det känns inte bra att tre dagar innan dopet inte ha något att ta på sig!!!


Idag har jag packat fram storlek 62 till min älskling. Jag har fått börja lägga undan de minsta i storlek 56. De har jag packat fint i lådor, en låda med speciellea kläder somska sparas till Stina blir gammal och en låda till ev. fler barn. Vem vet, jag eller Markus kanske får fler barn och då har den av oss lite kläder.


Nu ska jag se slutet av Robinsson innan sängen.

Av Sandra - 7 september 2011 19:39

Man kan inte ens förklara kärleken till ett barn. Jag hade inte förstått det trots att jag älskar mina syskonbarn oerhört mycket.

Min stora kärlek   

 

Av Sandra - 6 september 2011 21:10

Lite glest med kommentarer stundvis........... är alltid roligt att få tips eller annat =)


Nu ska det mesta vara klart för dopet, bara jag som har ångest!!!! Men får tänka att det är över snabbt och Stina får lite roliga kort att ha som minne.


Stina provar diadem....lite stort =)

 


Presentation


Mitt liv med diabetes och min dotter Stina.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards