Alla inlägg den 2 september 2011

Av Sandra - 2 september 2011 08:29

Jag kom på en sak till kirurgen sa. Han fårgade om jag åt medicin och jag sa ju att jag äter allergimedicin dagligen. Jag berättade varför. Då tyckte han att jag kunde strunta i att ta medicin varje dag för så mycket mat med nickel finns det inte!!!

Jag är ju allergisk mot nickel i mat, vilket är en ovanlig allergi men nu är det så. OCH det finns i massor av mat. När jag fick diagnosen gav de mig att A4 papper med tre spalter. I varje spalt var det mängder med mat som innehöll nickel, varje spalt var hur mycket nickel maten innehöll. Så den spalt med mest nickel undviker jag helt.

Men det är aldrig någon av alla läkare som vet att min allergi finns, så känner mig alltid så dum. Jag hittar ju inte på precis. Jag har fortfarande ett ärr på ryggen där de gjorde allergitesterna och det visade nickel i mat.

Jag får ju allergi ibland även attt jag äter tabletter varje dag, så aldrig att jag slutar med tabletterna!!!

Min mage är lika kass idag. Känns som den lever sitt eget liv och jag mår illa. Tror tyvärr att det är gallan som spökar. Ska ändå försöka gå till Erica, tror det är bra att komma ut och tänka på annat. Carina komemr ju dit också.


Stina har kommit in i en så hemsk sovperiod. Hon är så trött men när man ska söva bara skriker hon och ärligt talat orkar jag inte gå och vagga med en skrikande tjej. Så jag har börjat lägga ner henne och testat efter en stund igen. Nu på morgonen har jag försökt tre gånger, ingen lycka. MItt tålamod är väl inte så bra idag med tanke på att jag inte mår bra.

Vi sov faktiskt till 06.15 idag så hon har varit vaken mer än 2 timmar nu. Badat har hon också och det brukar hon bli jätte-trött av. Men hon ligger i sin puff och hickar nu.

Jag vill egentligen inte att Stina ska lära sig sova hos mig, men nu har hon börjat vakna vid 4 på morgonen och då tar jag henne till mig. Hellre ett sovande barn i sängen än att gå upp vid 4. Hon somnar om så fort jag lagt henne på min kudde!

Hon har ju från början varit ett barn som vill ha närhet så det gäller väl även på morgonen nu.

Presentation


Mitt liv med diabetes och min dotter Stina.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards