Alla inlägg den 14 september 2011

Av Sandra - 14 september 2011 09:46

Idag orkar jag inte!!!

Jag älskar min dotter mer än allt annat men idag orkar jag inte.

Det började väl igår då hon vägrade sova i vagn, soffa eller säng. Satt 1½ timma med henne sovandes, varje gång jag försökte lägga henne bara illvrålade hon.

Hon somnade sen som vanligt och jag la mig efter 21 som vanligt. Har lite som gnager i mitt huvud så hade svårt att somna.

21.45 vaknar Stina, i vanliga fall är det bara nappen men hon vägrade somna om i sängen. Jag sövde henne och la henne, men hon vaknade direkt. Testade med lite mat och sövde, då gick det. Så 23 la jag mig.

00.50 är det dags igen...........mat och sövande. Hon har blivit väldigt svärsövd även nätter så tog en timma igen.

03.....bara nappen

04.15......bara nappen

05.00......vill inte ligga mer........en trött mamma


Stina blir svårare och svårare att söva. Nu duger det inte att sova på promenader i vagnen heller. Får gå och gunga och gunga men oftast bara gallskriker hon. Ibland har jag tålamod och fortsätter men ibland orkar jag inte så lägge rner henne en stund.

Sen ser man de barnen som man lägger ner i sängen och de somnar själv och sover länge.

Om jag lyckas få Stina i sängen sover hon typ 30 minuter och är jätte-trött och gnällig sen.


Nu är hon jätte-trött. Hon sov 40 minuter halv 8 och jag vilade lite också då. Sen har vi badat, ätit och lekt i gymet. Men idag orkade jag inte gå och gunga när hon började skrika.

Nu ligger hon bredvid mig och tuggar på händerna, försöker nog glömma hur trött hon är =)


Jag har hemskt ont i nacken idag och det kan va av allt vaggande. Ryggen tar också väldigt stryk av detta. Hon väger ju mer och mer, skulle gissa över 6 kg nu. Vi ska väga på måndag.


Det har blivit svårare att få lite avlastning, Stina blir arg när hon är hos andra. Har blivit väldigt mammig. Mormor fungerar ibland, men inte jämt. Oftast äter hon inte hos andra längre heller utan jag får ta över.

Men allt detta är ju en period!!!! Men idag orkar jag inte!!!


Mamma kommer och tar Stina en stund för jag ska med katterna till vetrinären idag. Elsa har sår runt öronen som måste kollas, så ska ge dom vaccination också. Blir jakt sen, Elsa hatar att åka i buren så får ta henne med våld....suck..... Zimba är lite "trög" så han går in i buren själv och fattar inte förrän jag stängt luckan vart han är... ha ha

Presentation


Mitt liv med diabetes och min dotter Stina.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards