Direktlänk till inlägg 21 september 2011

hittat tillbaka

Av Sandra - 21 september 2011 20:18

Varning för låååång blogg, men för mig en viktig sak jag behöver få ur mig.

Sista veckan har jag kännt att NU ÄR JAG TILLBAKA!!!!

Låter kanske lustigt men ska se om jag kan skriva av mig lite.


Jag har alltid fått höra att jag är så glad jämt och bara ler, t.o.m efter diagnosen diabetes typ 1 höll jag humöret uppe och gjorde det bästa av situationen.

Sista året har varit väldigt jobbigt. Jag tror inte att alla har märkt det och jag har försökt dölja det.

Under början av min graviditet hamnade jag i någon slags depression, tror det kom av chocken att vara med barn. Inget som va planerat.......

Jag var verkligen så hemsk och otrevlig mot vissa människor, men kunde inte behärska mig. Jag kände mig nedstämd och stängde in mig hela dagarna. Låg i soffan nästan hela min graviditet.

Jag träffade en psykolog, men jag blev bara arg på henne.


Att få Stina är det bästa som hänt i mitt liv, så nu efter förlossningen har det varit som att klättra upp för en trappa. Varje steg har varit långt och jobbigt, men jag nått toppen nu. Jag kände nog första gången i Målilla (10 september) att jag bara gick och log åt alla i depån. Kändes som jag flög på moln.


Glada jag är tillbaka och jag har saknat mig!!!!!


Det som inte är tillbaka är känslan för att jobba på folkrace. Jag vill åka och titta, prata med folk och jobba med cupen. Men att ställa mig som tävlingsledare i min klubb känns avlägset. Snart måste man ta ställning till v.28, men ärligt talat vet jag inte om jag vill. Det beror lite på vem som är tävlingsledare. Jag brinner ju inte för denna tävling som de andra tyvärr. Men strunt i nästa år, jag mår ju toppen nu!!!!


Det är många som hjälpt och ställt upp för mig och jag är så tacksam för allt och älskar er alla. Men sen finns det några få som jag öppnat mig mest för och vet inte om jag skulle klarat mig utan.


Johanna som ställde upp JÄMT under graviditeten och under förlossningen var hon underbar. Hon visste precis vad jag ville, bli lämnad ifred och inget daltande. Bättre vän finns det inte!!! Nu är hon en del i vårt liv som Stinas gudmor.

 

Älskade syster Leena som jag vetat finns där hela tiden. Jag berättade nog inte allt för henne, men det var så skönt att bara åka dit och vara den jag var. Inget tvång att skratta och le. Adelé var bra medicin, kunde inte annat än le med henne i närheten.

Mamma har verkligen ställt upp och gör det fortfarande. BÄST!!!!

   

Kära Erica, som inte själv vet vilken underbar vän hon är. Hon lät mig och låter mig fortfarande älta och älta allt jag har inom mig. Är så glad du hamnade på mitt jobb och vi började snapsa ihop....hi hi

Sen har vi ju den underbara tjej som låg i min mage 9 månader och lyser upp varje dag   

    

 
 
Ingen bild

Camilla Skoglar

22 september 2011 09:22

Såååå Härligt att höra!!! Tycker mig märka i din blogg också att det är mer glädje i den! Hoppas det hållewr i sig. Det är härligt med vänner som alltid finns och ställer upp! Ha det gott med dina lilla söta Stina Kram Camilla

 
Hanna

Hanna

22 september 2011 10:05

Skönt att det känns bättre nu. Lätt att bli deppig när så mycket händer runt en. Hormonerna under en graviditet är ju inte heller att leka med. Jag är precis som du en riktigt bra skådis, så det är lätt for människor som man har runt sig att missa att man mår tjyvens egentligen. Håller tummarna för ett fortsatt välmående, men det är väl inte så svårt att le med Stinas charm!

http://egobuffa.blogg.se

 
Bisan

Bisan

22 september 2011 15:38

Låter bra att du mår bättre och vill mingla mer. Ja vänner o familj finns ju mer än man ibland tror.
Ses ju snart.

http://www.beatricedagar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 16 augusti 2012 21:12

Nä nu ger jag mig. Lägger ner min blogg för tillfället iaf. Jag gillar att ha några läsare men statistiken visar ganska få just nu. Jag valde ju att låsa bloggen så mitt fel. Men har ändå aldrig ork el tid, mår inte särklit bra just nu men kämpar f...

Av Sandra - 8 augusti 2012 21:07

Blev inte att få fart på bloggen, hinner aldrig och är så trött. Alla pratade om att man blir så trött första tiden som mamma, men den tiden har jag nu. Jag är trött hela tiden. Stina vill gärna busa i min säng och så fort jag lägger mig hålle rjag...

Av Sandra - 2 augusti 2012 14:17

Jag vet inte om jag har några läsare kvar efter denna sommar. Att blogga har inte funnits i min vardag.   Jag har nu städat och skulle helst sova liye, men ska jobba snart. Så tänkte ta en snabb bloggning om sommaren.   Stina och jag har förs...

Av Sandra - 2 augusti 2012 11:42

1 timmas promenad avklarad i värmen. Gick utan barnvagn så lite mer motion än när man går med vagn. Stina är hos sin pappa två dagar. Jag ska jobba ikväll och imorgon. Nu testkör jag min nya tvättmaskin och ska ta en sväng med dammsugaren och moppe...

Av Sandra - 31 juli 2012 21:00

Ingen aning om vad  jag ska skriva om idag men hamnade här.   Jag kämpar mot vikten, igen. Jag mår riktigt dåligt över hur jag ser ut men varje gång jag äter duktigt får jag sockerkänning och får ta socker. Inte bästa. Tips? Jag är väldigt rädd...

Ovido - Quiz & Flashcards