Alla inlägg den 27 februari 2012

Av Sandra - 27 februari 2012 20:48

Är så nöjd och stolt. Vet inte omjag skrev att mamma började lägga Stina i spjälsängen i lördags. Stina har sovit hos mig lääänge nu, minst 2 månader. Mamma la henne i sängen och ställde sig i dörröppningen. Där stod hon och pratade och sjöng. Stina gnällde lite men efter 45 minuter somnade hon.

Igår hade det tagit 30 minuter.


Jag gjorde mig redo för en tuff kväll, men ville testa. Vi hade mys med välling och pussar och sen sa jag godnatt och bäddade ner henne med gosdjur.

Jag ställde mig med ryggen mot henne i dörröppningen och sjöng våra sånger vi sjunger varje dag. Några gnäll kom ju, men inget mer. Det tog inte nes 10 minuter så sov hon!!! Så härligt. När det funkar kan man ju flytta sig ifrån dörröppningen och se om det går bara hon hör mig i andra rummet.


Efter en rolig stund i simhallen sov Stina hårt. Vi skulleju iväg igen, så efter 1 timma och 50 minuter fick jag väcka henne. Fatta att hon sov så länge och hon var svår att väcka.

Nu var hon uppe till 19.15, dracka massa välling och jag hoppa spå att få sova till efter 6.


Jag ska mysa ner mig i soffan och kolla en ny serie på 3:an så verkar vara nåt för mig.


Imorgon blir det öf och bilbesiktning. På onsdag ska Stina och jag våldgästa personalmötet på mitt jobb.


Mormor och morfar med två fina barnbarn.  



Av Sandra - 27 februari 2012 09:07

Ibland kan jag inte förstå vilken tur jag har som fick min Stina. Verkligen det bästa som hänt mig. Sen att det tog slut med pappan i samma veva och vi nu ska få ett umgänge att fungera får jag försöka hantera bra.

Ingen som har tips på bra umgängestider på en tjej som är 9 månader?


Det som redan oroar mig är att börja jobba i september. Jag jobbar mest kvällar och helger, inget dagis är öppet då. Jag kommer försöka få mycket datid första tiden så kanske jag kommer på en lösning. Självklart ställer mamma upp någon kväll och kanske gudmor tar någon kväll. Men jag tycker det är pinsamt att be om hjälp HELA tiden. Dom har ju egna liv.

Förhoppningsvis löser det sig, men det är jobbigt att redan ha ångest inför det som ska ske om 6 månader.


Nu jobbar jag lite men det har löst sig bra. Mamma, Leena och Stinas pappa har delat på de passen. Erica är nderbar och har nu tagit lite timmar dagtid då jag ska till sjukgymnasten. Jag får prioritera vad jag vill göra.

Träningen som jag lyckades gå på 4 gånger blir nog inte mer. Svårt med barnvakt, men jag saknar att träna. Det är inte samma sak för mig att göra sit ups här hemma.


Hur får ni i era barn mat med bitar i?

Stina älskar mat, helst min hemlagade. Men hon har inte fattat att mans ka tugga maten, så 8-månaders burkarna man köper funkar inte. Hon äter sin macka på morgonen jätte-bra, men när det är mat så sätter hon bara i halsen. Jag kanske är löjligm, men tycker det är otäckt när hon inte tuggar.

Det som är kul är ju att hon gillar min mat mest, men nu börjar det ta slut i frysen så stor-kok snart då.


Nu ska vi göra oss iordning för en stund i simhallen. Jag har hemskt ont i mina händer, men struntar i det. Får ha ännu mer ont ett tag för Stinas skull. Känns som att det kommer bli operation för mig och mina händer.

I eftermiddag ska Stina va hos Erica en timma och jag ska till sjukgymnasten. Om någon undrar vad jag gör där, så sträcker hon min nacke så jag får mindre spänningshuvudvärk. Jag brukar gå varje vecka, men nu har det börjat hjälpa så ska testa varannan vecka också detta p.g.a av barnvakt.


Erica och Stina, gos gos gos

          



Presentation


Mitt liv med diabetes och min dotter Stina.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards