Direktlänk till inlägg 27 februari 2012

livet som mamma

Av Sandra - 27 februari 2012 09:07

Ibland kan jag inte förstå vilken tur jag har som fick min Stina. Verkligen det bästa som hänt mig. Sen att det tog slut med pappan i samma veva och vi nu ska få ett umgänge att fungera får jag försöka hantera bra.

Ingen som har tips på bra umgängestider på en tjej som är 9 månader?


Det som redan oroar mig är att börja jobba i september. Jag jobbar mest kvällar och helger, inget dagis är öppet då. Jag kommer försöka få mycket datid första tiden så kanske jag kommer på en lösning. Självklart ställer mamma upp någon kväll och kanske gudmor tar någon kväll. Men jag tycker det är pinsamt att be om hjälp HELA tiden. Dom har ju egna liv.

Förhoppningsvis löser det sig, men det är jobbigt att redan ha ångest inför det som ska ske om 6 månader.


Nu jobbar jag lite men det har löst sig bra. Mamma, Leena och Stinas pappa har delat på de passen. Erica är nderbar och har nu tagit lite timmar dagtid då jag ska till sjukgymnasten. Jag får prioritera vad jag vill göra.

Träningen som jag lyckades gå på 4 gånger blir nog inte mer. Svårt med barnvakt, men jag saknar att träna. Det är inte samma sak för mig att göra sit ups här hemma.


Hur får ni i era barn mat med bitar i?

Stina älskar mat, helst min hemlagade. Men hon har inte fattat att mans ka tugga maten, så 8-månaders burkarna man köper funkar inte. Hon äter sin macka på morgonen jätte-bra, men när det är mat så sätter hon bara i halsen. Jag kanske är löjligm, men tycker det är otäckt när hon inte tuggar.

Det som är kul är ju att hon gillar min mat mest, men nu börjar det ta slut i frysen så stor-kok snart då.


Nu ska vi göra oss iordning för en stund i simhallen. Jag har hemskt ont i mina händer, men struntar i det. Får ha ännu mer ont ett tag för Stinas skull. Känns som att det kommer bli operation för mig och mina händer.

I eftermiddag ska Stina va hos Erica en timma och jag ska till sjukgymnasten. Om någon undrar vad jag gör där, så sträcker hon min nacke så jag får mindre spänningshuvudvärk. Jag brukar gå varje vecka, men nu har det börjat hjälpa så ska testa varannan vecka också detta p.g.a av barnvakt.


Erica och Stina, gos gos gos

          



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 16 augusti 2012 21:12

Nä nu ger jag mig. Lägger ner min blogg för tillfället iaf. Jag gillar att ha några läsare men statistiken visar ganska få just nu. Jag valde ju att låsa bloggen så mitt fel. Men har ändå aldrig ork el tid, mår inte särklit bra just nu men kämpar f...

Av Sandra - 8 augusti 2012 21:07

Blev inte att få fart på bloggen, hinner aldrig och är så trött. Alla pratade om att man blir så trött första tiden som mamma, men den tiden har jag nu. Jag är trött hela tiden. Stina vill gärna busa i min säng och så fort jag lägger mig hålle rjag...

Av Sandra - 2 augusti 2012 14:17

Jag vet inte om jag har några läsare kvar efter denna sommar. Att blogga har inte funnits i min vardag.   Jag har nu städat och skulle helst sova liye, men ska jobba snart. Så tänkte ta en snabb bloggning om sommaren.   Stina och jag har förs...

Av Sandra - 2 augusti 2012 11:42

1 timmas promenad avklarad i värmen. Gick utan barnvagn så lite mer motion än när man går med vagn. Stina är hos sin pappa två dagar. Jag ska jobba ikväll och imorgon. Nu testkör jag min nya tvättmaskin och ska ta en sväng med dammsugaren och moppe...

Av Sandra - 31 juli 2012 21:00

Ingen aning om vad  jag ska skriva om idag men hamnade här.   Jag kämpar mot vikten, igen. Jag mår riktigt dåligt över hur jag ser ut men varje gång jag äter duktigt får jag sockerkänning och får ta socker. Inte bästa. Tips? Jag är väldigt rädd...

Presentation


Mitt liv med diabetes och min dotter Stina.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards