Direktlänk till inlägg 28 april 2012

poängjakten

Av Sandra - 28 april 2012 21:26

Nu jäklar ska jag försöka gå ner lite. Har inga stora krav på mig själv, men 5 kg vill jag börja med. Jag kan va lite småmullig men måste börja.

På tisdag börjar poängjakten i vår kommun. De arbetsställen som vill är med och tävlar 3 veckor. Man får poäng för hur mycket man motionerar.

Jag ville självklart vara med, men helt plötsligt fick jag svårt att välja arbetsplats.

Antigen mitt fasta arbete eller där jag jobbar nu. Har ju börjat trivas enormt bra på det stället jag är nu, men i slutändan ställde jag upp på mitt fasta arbete.

Jag kände att det är bra start att ta bort sockret i mitt liv. Jag börjar med en vecka och sen kan jag får ta en fika ibland men absolut inte så mycket som nu. ÄLSKAR FIKA!!!

Det jag har problem med är kvällsfikat. Jag måste äta innan natten p.g.a diabetes. Jag har försökt med frukt (men är allergisk mot så många nu), keso, gröt, kesella, yogusrt och mackor. Det som håller mitt socker jämt på natten är tyvärr bröd. Men jag får öka min apromenader mer så jag kan äta detta bröd på kvällen.

Det är svårt att banta med diabetes tycker jag. Det hade nog varit enklare om jag inte haft alla allergier utöver.


Igår var Ida, Albin, Stina och jag i Vimmerby och shoppade. Jag är gymt nöjd med alla inköp till Stina. Massa kläder till riktigt bra pris. Cubus hade 30 % på allt och LIndex är ju vanliga ta tre betala för två. Hittade ett par små shorts till sommaren för 30 kr.

Det som kostade var hennes fina sandaler. Jag gick in i en skoaffär och de fick mära Stinas små fötter. Sen blev det ett par riktiga gåskor. Hon går jätte-bra i dom så ångrar inte köpet. Hon får ha dom som inneskor nu eftersom hon tappar alla strumpor och sen kan hon ha dom i sommar.


Idag har jag jobbat dagpass, riktigt skönt att ha kvällen ledig men jag är helt slut. Ska lägga mig strax och gosa med min skrutt. Älskar den ungen så det gör ont!  


Kort på Stina och Albin (lånat av Idas blogg). Tror nog att Stina får fråga chans snart för han är ju goaste killen!!! Alltid glad! De har ju skoj ihop, jag hittade matrester i Stinas hår för Albin klappade henne på huvudet ha ha.

   

 
 
Ida

Ida

29 april 2012 22:51

Ha ha. Hade hon mat i håret? Det går ju inte att låta bli klappa en sån söt flicka ;) Vi gjorde många bra fynd i fredags. Jag vill såklart ha lösenordet till bloggen. Messa mig.

http://www.ida-mamma.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 16 augusti 2012 21:12

Nä nu ger jag mig. Lägger ner min blogg för tillfället iaf. Jag gillar att ha några läsare men statistiken visar ganska få just nu. Jag valde ju att låsa bloggen så mitt fel. Men har ändå aldrig ork el tid, mår inte särklit bra just nu men kämpar f...

Av Sandra - 8 augusti 2012 21:07

Blev inte att få fart på bloggen, hinner aldrig och är så trött. Alla pratade om att man blir så trött första tiden som mamma, men den tiden har jag nu. Jag är trött hela tiden. Stina vill gärna busa i min säng och så fort jag lägger mig hålle rjag...

Av Sandra - 2 augusti 2012 14:17

Jag vet inte om jag har några läsare kvar efter denna sommar. Att blogga har inte funnits i min vardag.   Jag har nu städat och skulle helst sova liye, men ska jobba snart. Så tänkte ta en snabb bloggning om sommaren.   Stina och jag har förs...

Av Sandra - 2 augusti 2012 11:42

1 timmas promenad avklarad i värmen. Gick utan barnvagn så lite mer motion än när man går med vagn. Stina är hos sin pappa två dagar. Jag ska jobba ikväll och imorgon. Nu testkör jag min nya tvättmaskin och ska ta en sväng med dammsugaren och moppe...

Av Sandra - 31 juli 2012 21:00

Ingen aning om vad  jag ska skriva om idag men hamnade här.   Jag kämpar mot vikten, igen. Jag mår riktigt dåligt över hur jag ser ut men varje gång jag äter duktigt får jag sockerkänning och får ta socker. Inte bästa. Tips? Jag är väldigt rädd...

Presentation


Mitt liv med diabetes och min dotter Stina.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards