Alla inlägg den 3 maj 2011

Av Sandra - 3 maj 2011 16:08

Jäkla Leena... skulle inte läst hennes blogg. Nu går jag och sjunger Sonja hela tiden.....du är allt jag någonsin önskat... tralala....


Ingen aptit idag heller. Igår tvingade jag i mig köttfärspaj på lunchen, sen åt jag typ fil med blåbär och jordgubbar och lite frukt. Idag fick jag inte i mig något vid lunch, men efter några timmar tvingade jag i mig spagetti och köttfärssås. Det är inte kul att tvinga i sig mat, men msåte ju äta.

Jag har haft svårt med aptiten hela min graviditet. I början åt jag bara dinkelmackor med ost och smörgåsgurka. Sen fick jag diagnosen gluten så fick inte äta mina älskade mackor mer och har inte hittat så goda utan gluten.

Sen hade jag nog 2 månader jag verkligen levde på risgrynsgröt, clementin och ägg. Fick inte i mig något mer...... de tyckte väl jag va knäpp på jobbet, men det var änåd ingen som fattade varför jag inte åt mer än en sorts mat varje kväll.

Det har ju blivit järnbrist av detta med att inte äta vettigt, men idag låg hb på 112 så,det har gått upp sakta men säkert. Ska väl helst vara över 114 men det är ju ändå bättre än att ligga under 100 som jag gjorde ett tag.

Jag hoppas verkligen aptiten kommer tillbaka efter graviditeten, kan sakna att tycka om mat.

Bland mina favoriter har alltid varit tacos, men mamma har gjort det några gånger och jag får bara i mig några tuggor.....   tråkigt.....


Men nu har jag ätit och tagit en dusch..... John Blund är redan i mina ögon, men lite tidigt att sova.....  

Av Sandra - 3 maj 2011 12:19

Det känns som jag bara räknar ner dagarna och bara väntar på att få föda. Enligt bf har jag 15 dagar kvar *pust*

Jag har varit hos barnmorskan idag och allt bra som vanligt. Gick sen till och handlade lite när jag ändå var neråt. Ryggen klarar inte vara ståendes länge, kände i kön hur ont det började göra. Inte så konstigt egentligen, jag har gått upp nästan 20 kg och har väldigt stor tyngd framåt, ryggen pallar inte trycket.....


Nu ska jag vila med Elsa, hon låg på sin plats i soffan och väntade in matte ;) Zimba däremot hade bäddat upp hela vagnen och "knölat" ner sig där. Har haft en handduk över så de inte ska gå i, men nu va det kört. Han hade det så skönt så ;)

   


Presentation


Mitt liv med diabetes och min dotter Stina.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards