Direktlänk till inlägg 30 maj 2012

uppdatering utan bilder

Av Sandra - 30 maj 2012 21:19

En vecka sen sist såg jag. Har varit en bra vecka men mycket att göra. Stina har nu haft alla sina kalas med:

  • Erica
  • Johanna
  • Familjen
  • Sina kompisar Albin och Elsa och så deras mammor

Alla kalas har varit toppen och Stina har fått så mycket fint. Hon kommer vara snyggaste tjejen i sommar!!!


Imorgon är sista öppna förskolan för denna termin, uppehåll 3 månader sen. Det känns tråkigt men vi tar och lånar pappas bil och hälsar på en sista gång. Så vi tog en cykeltur till pappa och hämtade bilen ikväll. Stina verkar gilla cykla. Jag är inet så nöjd med cykelstolen men får gå över sommaren iaf. Hade velat ha trepunktsbälte iaf så hon sitter ordentligt. Hon sitter ju nu också men hade kännts bättre med trepunkts.


Stina har fått dagisplats. Idag ringde jag alla tre samtal man skulle och har nu tackat ja och bestämt inskolning. Den 3 september börjar Stina inskolning, jag börjar jobba 10 september. Vi fick dagis där vi ville!!!

Jag har varit på mitt ordinarie jobb och tagit några pass där i sommar. För dom ser det nog inte mycket ut men för mig va det många pass.


Blir en fattig sommar, tyvärr. Jag har verkligen försökt få ekonomin att funka med att vara hemma, men en liten föräldrapenning kommer man inte lång på. Jag förstår de som är två har det knaptert, men det är ändå ännu mer knapert för en.

Blir ju ganska stor utgift att få hem min bil igen som fprtfarande är i verkstan. Så nu har jag bestämt att inte köpa Stina en sulky. Jag gillar ju vagnen vi har även att den kan vara tung att lyfta i bilen. Stina vill inte åka framåt hela tiden så varför skynda med ny vagn. Så våran brio happy får fungera till hösten.

De extrapengar jag kanske lyckas lägga undan ska gå till skoj i sommar. Johanna och jag pratade om Ölands djurpark, sen nöjer jag mig med att bara umgås med folk. Stranden, lekparker eller hemma hos folk.


Ha det bra så länge!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 16 augusti 2012 21:12

Nä nu ger jag mig. Lägger ner min blogg för tillfället iaf. Jag gillar att ha några läsare men statistiken visar ganska få just nu. Jag valde ju att låsa bloggen så mitt fel. Men har ändå aldrig ork el tid, mår inte särklit bra just nu men kämpar f...

Av Sandra - 8 augusti 2012 21:07

Blev inte att få fart på bloggen, hinner aldrig och är så trött. Alla pratade om att man blir så trött första tiden som mamma, men den tiden har jag nu. Jag är trött hela tiden. Stina vill gärna busa i min säng och så fort jag lägger mig hålle rjag...

Av Sandra - 2 augusti 2012 14:17

Jag vet inte om jag har några läsare kvar efter denna sommar. Att blogga har inte funnits i min vardag.   Jag har nu städat och skulle helst sova liye, men ska jobba snart. Så tänkte ta en snabb bloggning om sommaren.   Stina och jag har förs...

Av Sandra - 2 augusti 2012 11:42

1 timmas promenad avklarad i värmen. Gick utan barnvagn så lite mer motion än när man går med vagn. Stina är hos sin pappa två dagar. Jag ska jobba ikväll och imorgon. Nu testkör jag min nya tvättmaskin och ska ta en sväng med dammsugaren och moppe...

Av Sandra - 31 juli 2012 21:00

Ingen aning om vad  jag ska skriva om idag men hamnade här.   Jag kämpar mot vikten, igen. Jag mår riktigt dåligt över hur jag ser ut men varje gång jag äter duktigt får jag sockerkänning och får ta socker. Inte bästa. Tips? Jag är väldigt rädd...

Presentation


Mitt liv med diabetes och min dotter Stina.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards