Alla inlägg den 25 april 2012

Av Sandra - 25 april 2012 20:59

Ska vi ta ett par rader igen.
 
Fick svar på mitt HbA1c, det låg nu på 61 mmol/mol, lite högre än tidigare. Rekommendationen är att det ska ligga på 52 mmol/mol. Men jag är dålig på dett anya räknesätt. Nån som vet hur mycket det är på det gamla?
Men jag var fullt medveten om att jag inte legat bra i blodsocker. Hur tar man tag i det. Jag tänkte ju göra i det i samband med vikten. Men får ingen motivation. Varje dag jag tänker att NU!!! Då händer det nåt tråkigt. Jag kan inte skriva allt här, men just nu är det tråkiga saker i mitt liv.
Jag får helt enkelt försöka ta bra med insulin och vara överviktig.
Jag redo för fest ilördags, hittade en tröja jag kunde ha. Allt ät ju för litet.
   
 
Idag ringde jag bvc. Stinas mage har varit lös och hård om varann i en månad. Sista dagarna har det läckt massa och hon har haft ont i magen. Igår skrek hon som en stucken gris. Magen var stenhård. Jag bar rund henne och maserade magen. Sen kom det, inte hårt utan bara forsade kändes det som. Stackars liten. Men inte magsjuka, hon är pigg o äter som vanligt. Men tvättmaskinen går för fullt. Allt läcker ut. I natt hörde jag hur hon pruttade i sömnen, men inte vaknade. Vad gör man då, hon kan ju inte sova i det gegget. Så jag gick på toa o väsnades lite så hon vaknade till. Tvätt och rent sen sov vi igen.
Jag skulle testa ta bort mjölkprodukter 2 veckor och se om det förändrade något. Så har shoppat välling och gröt idag. Vällingen vägrade hon äta så hon fick mjölkfri gröt innan läggdags. 
 
Vi va hos Sabina och Ellen ett par timmar idag. Så trevligt att "bara vara". Man behöver inte hitta på nåt. Stina stortrivdes med att plocka i Ellens rum och Ellen gillade visa Stina saker.
Ännu roligare att Stina gick till Sabina några gånger, framsteg. annars har hon lärt sig säga mamma nu, hör hela tiden mamamamama.      
     

Presentation


Mitt liv med diabetes och min dotter Stina.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards