Direktlänk till inlägg 23 april 2012

är det värt det för lite alkohol?

Av Sandra - 23 april 2012 19:04

Jag har ju bara haft diabetes 2år och festar inte så mycket. Nu blev det tjejfest i lördags. Så skoj!!!! Men alkohol och diabetes????

Hur gör ni andra?

Jag drack baccardi breezer och turkisk peppar. Båda söta så det var ju fel. Men när jag kom dit hade jag varit påfolkrace och ligger ofta högt då. Började kvällen på 16,1. Tog 10 e till maten, jag är inet stor i maten och var bra mat.

Nästa bs 20,5!!!! Jag kände ju att jag blev konstig och svettades som en galning. Duttade hela kvällen med insulin. Kunde inte låta bli chipsen och lite efterrätt. När vi skulle gå en vid 02.15 låg bs på 4,1. Hmmmmm. Blev en banan och gå hem.

Vaknade på 6,8 och legat bra sen dess.

Men jag kände mig inte alls pigg när jag låg på 20,5 och inte när jag låg på 4,1 heller. Kanske ska hålla mig nykter.

Som sagt så skoj, jag sjöng inte så mycket som jag brukar (sing star),men det skyller jag på diabetes.

Johanna och jag kom hem vid 3. Halva vägen var det strömavbrott och jag mörkrädd. Hörde bara röster man mötte, men såg ingen. Kolsvart!!!


Johanna har bott här 2 nätter och det har varit underbart att ha vännen här. Stina har varit lika glad som jag. Så när jag skulle till arbetsterapeuten fick mina tjejer stanna hemma. De hade det bra. En mörk bild tyvärr, men mina underbara.


Måste tillägga att Stinas oevr längre på dagarna nu. Det är nog en vecka sen hon sov 2 gånger. Nu är det 1 gång efter lunch. Igår sov hon 2 timmar och 40 minuter hos mamma när vi bakade. Hemma är det runt 1 timma och 30 minuter.


 Stina med gudmor  

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 16 augusti 2012 21:12

Nä nu ger jag mig. Lägger ner min blogg för tillfället iaf. Jag gillar att ha några läsare men statistiken visar ganska få just nu. Jag valde ju att låsa bloggen så mitt fel. Men har ändå aldrig ork el tid, mår inte särklit bra just nu men kämpar f...

Av Sandra - 8 augusti 2012 21:07

Blev inte att få fart på bloggen, hinner aldrig och är så trött. Alla pratade om att man blir så trött första tiden som mamma, men den tiden har jag nu. Jag är trött hela tiden. Stina vill gärna busa i min säng och så fort jag lägger mig hålle rjag...

Av Sandra - 2 augusti 2012 14:17

Jag vet inte om jag har några läsare kvar efter denna sommar. Att blogga har inte funnits i min vardag.   Jag har nu städat och skulle helst sova liye, men ska jobba snart. Så tänkte ta en snabb bloggning om sommaren.   Stina och jag har förs...

Av Sandra - 2 augusti 2012 11:42

1 timmas promenad avklarad i värmen. Gick utan barnvagn så lite mer motion än när man går med vagn. Stina är hos sin pappa två dagar. Jag ska jobba ikväll och imorgon. Nu testkör jag min nya tvättmaskin och ska ta en sväng med dammsugaren och moppe...

Av Sandra - 31 juli 2012 21:00

Ingen aning om vad  jag ska skriva om idag men hamnade här.   Jag kämpar mot vikten, igen. Jag mår riktigt dåligt över hur jag ser ut men varje gång jag äter duktigt får jag sockerkänning och får ta socker. Inte bästa. Tips? Jag är väldigt rädd...

Presentation


Mitt liv med diabetes och min dotter Stina.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards