Direktlänk till inlägg 19 april 2012

Tredje gånget gillt?

Av Sandra - 19 april 2012 21:12

  Jag har haft en usel vecka. Jag har försökt blogga två gånger men mitt internet är också uselt just nu. Få se om det funkar nu.

Jag såg verkligen fram emot denna vecka med massa skoj, men istället känns det som allt och alla är emot mig. Jag vet att det finns mååång som har det värre än mig men just nu tycker jag det är tufft.

Varför ska jag ha alla dessa sjukdomar? Jag blir så ledsen bara jag tänker på det. Häromdagen lossnade en bit tant, det var droppen för mig. Jag var på botten.

Stin ahar varit ett klistermärke på mig denna vecka, någon fas igen gissar jag. Men det har passat mig som har varit ledsen.


Mina härliga sjukdomar jag kämpar mot varje dag:

  • Diabetes typ 1 (en enkel sjukdom tycker många)
  • Gluten
  • Matallergi mot typ allt, men äter allergimedicin varje dag så kan äta endel.
  • Det jag inte kan äta någonsin är fisk, skaldjur, nötter, mandel, tomat. Har alltid kortison i väskan.
  • Värk i båda händerna
  • Tjockis =(
  • Gallsten

Händerna tror jag att jag får hjälp med nu. Jag ska ha en ortos på höger hand 2-4 veckor samt äta smärtstillande som är bra för inflammation. Blir det inte bättre blir det ortoped o ev operation i båda händerna.

Blir jobbigt att inte kunna röra högerhand, helst med Stina. Men testar gärna för att slippa operation.


Fick frågan i helgen när jag skulle få ordning på min diabetes. Önskar alla fick känna på detta en dag, då skulle de förstå att endel aldrig får koll på diabetesen. Det som funkade förra veckan kanske inte funkar denna.


Träffade den mest kyliga människa denna vecka. Kände mig som luft och jag avskyr sånt. helst när man inte vet vad man gjort för fel.


Jag har lagat min tand, 900 kr. Stina har varit hos läkaren för hostan som har varat 7 veckor. Men slapp medicin och han sa det tar tid för barn att återhämta sig. Hennes nätter är så hemska. Hon hostar hemskt så nu vill jag ha henne hos mig så jag har koll. Just nu är hon i sin säng och hostar för fullt, stackarn.


Jag känner som sagt att jag fått många slag i magen denna vecka och ställt in de flesta planer. Jag börjar tänka positivt igen och längtar till helgen. Folkrace på lördag. Stiaa och jag åker med Leena, Matias och Adelé och sen möter vi ju massa skoj där. Får se hur det går att ha med Stina, hon gråter så fort någon annan rör henne just nu.

På kvällen sk ajag på tjejkväll, blir nog sing star. Men vi blir några stycken så ska bli skoj att ha lite skoj. Ni får inte missförstå mig. Jag älskar livet som mamma, men ibland är allt annat tufft.


Min kärlek påskfin, hon vill bara gå hela tiden nu    (ser ni det fina hårspännet)

    

 
 
Beatrice

Beatrice

20 april 2012 09:23

Ni får säkert en bra dag på folkracen hoppas jag ju iaf. Ja tråkigt med tandläkaren o läkaren , Stina blir nog snart bättre då om läkaren sa det .

Hoppas också ni får trevlig tjej kväll
//kram ifrån mig

http://www.beatrice-minadagarilivet.blogspot.com

 
Hanna

Hanna

21 april 2012 14:20

En stor KRAM till dig. Det är tufft med diabetes och jag kan inte ens föreställa mig hur det är att försöka få ihop det med andra åkommor också. Människor som ställer frågor om när man ska "få ordning" på sin diabetes tycker jag bara synd om, de har ingen som helst aning ju!!

Hoppas ni kryar på er snabbt!

http://hannadiabetestyp1.wordpress.com

Sandra

22 april 2012 09:07

Tack Hanna. Det är tufft men oftast går det bra, men alla har sina svackor

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 16 augusti 2012 21:12

Nä nu ger jag mig. Lägger ner min blogg för tillfället iaf. Jag gillar att ha några läsare men statistiken visar ganska få just nu. Jag valde ju att låsa bloggen så mitt fel. Men har ändå aldrig ork el tid, mår inte särklit bra just nu men kämpar f...

Av Sandra - 8 augusti 2012 21:07

Blev inte att få fart på bloggen, hinner aldrig och är så trött. Alla pratade om att man blir så trött första tiden som mamma, men den tiden har jag nu. Jag är trött hela tiden. Stina vill gärna busa i min säng och så fort jag lägger mig hålle rjag...

Av Sandra - 2 augusti 2012 14:17

Jag vet inte om jag har några läsare kvar efter denna sommar. Att blogga har inte funnits i min vardag.   Jag har nu städat och skulle helst sova liye, men ska jobba snart. Så tänkte ta en snabb bloggning om sommaren.   Stina och jag har förs...

Av Sandra - 2 augusti 2012 11:42

1 timmas promenad avklarad i värmen. Gick utan barnvagn så lite mer motion än när man går med vagn. Stina är hos sin pappa två dagar. Jag ska jobba ikväll och imorgon. Nu testkör jag min nya tvättmaskin och ska ta en sväng med dammsugaren och moppe...

Av Sandra - 31 juli 2012 21:00

Ingen aning om vad  jag ska skriva om idag men hamnade här.   Jag kämpar mot vikten, igen. Jag mår riktigt dåligt över hur jag ser ut men varje gång jag äter duktigt får jag sockerkänning och får ta socker. Inte bästa. Tips? Jag är väldigt rädd...

Presentation


Mitt liv med diabetes och min dotter Stina.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards