Direktlänk till inlägg 11 april 2012

livet med diabetes

Av Sandra - 11 april 2012 21:26

Man tror att man kan koppla bort diabetes ett tag. Det gjorde jag idag. Jag tog lite sirap på gröten och även extra insulin. Några timmar senare började jag se suddigt. 17,3!!! Jag ville skrika av ilska!

Man borde få betalt när man har diabetes. Det är ju ett heltidsjobb, går inte göra något utan att tänka.

Stinas skötväska är fullpackad jämta för att jag ska ha med blodsockermätare, insulin, festis, frukt och dextrocol. Allt för att klara en ev. känning.

Jag har tagit extra insulin nu så ska va uppe ett tag och kolla läget. Ibland sjunker jag för lågt så ska gå och plocka lite tvätt. Har gått 1½ timma sen jag tog insulin så snart kan jag kolla blodsockret.

Måste verkligen ta nytt hba1c.


Idag har jag varit på planeringsdag med jobbet. Mycket bra tyckte jag, men alla är nog inte eniga med mig. Jag gillar förändringar och utveckling, det är inte nyttigt att stå och stampa i samma spår många år.


Imorgon åker vi till Ida och Albin, vi har saknat dom nu   

Efter det direkt till mamma för kalaset som skulle varit i måndags med min moster/morbror. Självklart kommer min andra skrutt Adelé.


Sov gott!

 
 
Hanna

Hanna

13 april 2012 20:20

Visst är det ett heltidsjobb! Och all kontroll som man aldrig kan släppa utan att betala dyrt för det, det är nog inte många som vet hur mycket arbete man kan vara tvungen att lägga ner på det. Läste ovanför att du drömmer konstigt när bs svänger. Lustigt det där, jag har också lagt märke till en hel del absurda drömmar och jag har mycket mardrömmar när det ligger högt:) Ha en bra helg! Kram!

http://hannadiabetestyp1.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 16 augusti 2012 21:12

Nä nu ger jag mig. Lägger ner min blogg för tillfället iaf. Jag gillar att ha några läsare men statistiken visar ganska få just nu. Jag valde ju att låsa bloggen så mitt fel. Men har ändå aldrig ork el tid, mår inte särklit bra just nu men kämpar f...

Av Sandra - 8 augusti 2012 21:07

Blev inte att få fart på bloggen, hinner aldrig och är så trött. Alla pratade om att man blir så trött första tiden som mamma, men den tiden har jag nu. Jag är trött hela tiden. Stina vill gärna busa i min säng och så fort jag lägger mig hålle rjag...

Av Sandra - 2 augusti 2012 14:17

Jag vet inte om jag har några läsare kvar efter denna sommar. Att blogga har inte funnits i min vardag.   Jag har nu städat och skulle helst sova liye, men ska jobba snart. Så tänkte ta en snabb bloggning om sommaren.   Stina och jag har förs...

Av Sandra - 2 augusti 2012 11:42

1 timmas promenad avklarad i värmen. Gick utan barnvagn så lite mer motion än när man går med vagn. Stina är hos sin pappa två dagar. Jag ska jobba ikväll och imorgon. Nu testkör jag min nya tvättmaskin och ska ta en sväng med dammsugaren och moppe...

Av Sandra - 31 juli 2012 21:00

Ingen aning om vad  jag ska skriva om idag men hamnade här.   Jag kämpar mot vikten, igen. Jag mår riktigt dåligt över hur jag ser ut men varje gång jag äter duktigt får jag sockerkänning och får ta socker. Inte bästa. Tips? Jag är väldigt rädd...

Presentation


Mitt liv med diabetes och min dotter Stina.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards