Direktlänk till inlägg 9 april 2012

påsken

Av Sandra - 9 april 2012 21:20

Kan inte säga det känns som påsk. Fredagen blev ju en lång dag folkrace, men rolig!! Lördag blev det jobb och sen snabbt till mamma för att möta min älskling. Då sov hon så jag fick ha tålamod och vänta tills hon vaknade. Söndag påskmat hos föräldrarna. Idag skulle vi varit hos mamma ch träffa hennes syskon, men mamma blev sjuk. Så Stina och jag har varit hemma. Fick besök av bästa Johanna och sen av Weronica. Så skoj!!!


Lite uppdatering om mitt liv.

Jag vågar inte gå till labb och ta blodprov för hba1c. Min diabetes är inte bra. Det är svårt att sköta den när man inte har pengar till "bra" mat. Men måste gå dit och kolla iaf.

Senaste tiden har jag fått ont av nålsticken. Har aldrig kännt det innan, men nu svider det så jag skriker till. Vet inte varför.


Mina händer värker!!! Den högra är hemsk och jag vet inte vad jag ska göra. Ringa direkt till ortopeden kanske???


Min underbara Stina får jag inte nog av. Hon är lite hes igen och hostig. Det vill aldrig ge med sig helt. Hon har en fas eller något nu så vägrar göra något annat än att sitta i mitt knä. Det går inte sitta bredvid mig utan det ska va så nära som det går att komma.

Hon vill gå med hjälp hela tiden, så stackars min rygg. Inget krypande och inga tänder än.

Idag har hon varit så varm, men har inte haft feber. Hon skriker i sömnen, men hoppas min känsla är fel att det är feber på gång. Kanske tänderna som kommer!!!


Jag har sett fram emot en resa till Johanna och Göteborg. Idag fick jag säga till henne jag inte kommer. Har inte råd med en resa hur jag än vrider och vänder på plånboken. Jag får säga nej till allt just nu. Men trots den svåra ekonomin ångrar jag inte att vara hemma med Stina. Jag vet det kommer att bli bättre i höst när jag jobbar igen. Jag får göra saker som inte kosatr så mycket med mina vänner och Stina såklart.

 

Folkracen i fredags var underbar. Jag tror jag satsar på lite jobb i år. I fredags var det sekretariatet som jag jobbade i. Vi va en kort, så det va lite stressigt men löste sig. Sen sprang jag i snöovädret till anbuden. Jag har typ stått i anbud 3 gånger under alla år. Men så skoj det var!!! Kanske ska börja va där lite mer. Nästa tävling är om 2 veckor i Mönsterås. Då ska jag vara representant från Småland. Då gör man typ inget utan bara kollar hur tävlingen funkar och delar ut lite priser. Då ska Stina med och även familjen Åberg. Vi ska sitta och vara publik!!! Det måste man vara ibland och Mönsterås är perfekt publikbana. Ännu roligare hade ju varit att ha en saab och gasa med på banan!


Bäst just nu är att plocka ur alla dvd-skivor ur hyllan. Blir mycket städa för mig, men gärna det så länge hon leker lite, underbara unge!!!

Ha det bra!

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 16 augusti 2012 21:12

Nä nu ger jag mig. Lägger ner min blogg för tillfället iaf. Jag gillar att ha några läsare men statistiken visar ganska få just nu. Jag valde ju att låsa bloggen så mitt fel. Men har ändå aldrig ork el tid, mår inte särklit bra just nu men kämpar f...

Av Sandra - 8 augusti 2012 21:07

Blev inte att få fart på bloggen, hinner aldrig och är så trött. Alla pratade om att man blir så trött första tiden som mamma, men den tiden har jag nu. Jag är trött hela tiden. Stina vill gärna busa i min säng och så fort jag lägger mig hålle rjag...

Av Sandra - 2 augusti 2012 14:17

Jag vet inte om jag har några läsare kvar efter denna sommar. Att blogga har inte funnits i min vardag.   Jag har nu städat och skulle helst sova liye, men ska jobba snart. Så tänkte ta en snabb bloggning om sommaren.   Stina och jag har förs...

Av Sandra - 2 augusti 2012 11:42

1 timmas promenad avklarad i värmen. Gick utan barnvagn så lite mer motion än när man går med vagn. Stina är hos sin pappa två dagar. Jag ska jobba ikväll och imorgon. Nu testkör jag min nya tvättmaskin och ska ta en sväng med dammsugaren och moppe...

Av Sandra - 31 juli 2012 21:00

Ingen aning om vad  jag ska skriva om idag men hamnade här.   Jag kämpar mot vikten, igen. Jag mår riktigt dåligt över hur jag ser ut men varje gång jag äter duktigt får jag sockerkänning och får ta socker. Inte bästa. Tips? Jag är väldigt rädd...

Presentation


Mitt liv med diabetes och min dotter Stina.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards