Alla inlägg den 10 mars 2012

Av Sandra - 10 mars 2012 18:59

Jag tror att jag har ett Stina spöke i mitt huvud. Hon är ju hos sin pappa ett dygn och jag själv hemma för första gången. Hör henne hela tiden ju. Kollar på golvet om hon sitter där, nä just det hon är inte hemma, kollar stolen, hör hennes gny när hon sover. Är det "skadad" mamma???


Jag kom hem vid 12 och har slumrat eller sovit hela dagen för nu kollade jag klockan, 18.45...har nog sovit!!!

Jag hade hemsk ångest inför valet att åka på fest eller inte, men efter denna dag är jag glad jag stannade hemma. Trots sömn hela dagen skulle jag lätt lägga mig och sova för natten nu. Men tänkte kolla melodifestivalen nu när jag är hemma.

Har inte hört alla låtarna men tror jag håller på Loreen.

Av Sandra - 10 mars 2012 13:07

Känner mig som en karl så gnällig för en förkylning. Den kom smygandes igår och i natt bröt den ut ordentligt. Värsta hostan och hes. Vaknade med feber, rinnande näsa, hostan, men räcker ju inte med det...nä sky-högt blodsocker. Diabetes är aldrig kul, men när man är sjuk så blir iaf jag ännu sjukare för mitt socker ligger så högt och jag får inte ner det.

Jag försökte vara på benen på fm med Stina men slutade med att vi la oss i min säng. Stina lekte och jag vilade.

Hon skulle till sin pappa ett dygn så jag körde dit, men trodde jag skulle somna flera gånger på vägen. Innan jag åkte tillbaka hem vilade jag en stund i bilen.

Då bestämde jag mig att strunta i årsmöte/fest ikväll. Jag har sett fram emot Pumpen, men kroppen orkar inte. Jag valde att stanna hemma och vila trots att jag vill träffa folket. Imorgon fm kommer Stina hemigen och då måste jag vara lite pigg. Jag ska också jobba imorgon och det känns viktigt att gå dit för ska kolla scheema nästa period.


Första gången jag är hemma en kväll utan Stina, jag brukar ju jämt jobba annars. Men än så länge har jag bara legat.

Stina har det bättre hos sin pappa idag och slipper en trött mamma.

Hon har börjat pussas gulungen. Hon pussar på min haka och tar händerna i mitt hår och trycker. Tur hon intehar tänder än.... ha ha. Jag hade t.o.m rivmärken i ansiktet idag.


Ha det bra, jag ska bädda ner mig igen.

Presentation


Mitt liv med diabetes och min dotter Stina.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards