Alla inlägg den 28 februari 2012

Av Sandra - 28 februari 2012 21:42

Det har verkligen varit en underbar dag, sen lite tråkig.


Vi tog bilen till öppna förskolan och hade kul där som vanligt.

Stina somnade så fort jag startade bilen, åkte till mamma och la henne där. Fick väcka henne efter 45 minuter för vi skulle till vimmerby och besikta bilen.
Väntade in mamma och åkte. Lämnade Stina hos sin pappa. BIlbesiktning och nerver. Men så underbart!!! Bilen gick igenom utan någon anmärkning!!!

Min första bil jag köpt själv!!! Kan man va kär i en bil??? Det blev jag när jag provkörde denna för 3 år sen.


Mamma och jag gick stan i Vimmerby och jag hittade massa fynd till mig och Stina, bl.a

  • badbalja med propp
  • gardiner til Stina
  • Badbyxor till Stina
  • lite leksaker till Stina
  • röda jean till Stina och 2 linnen
  • två tröjor till mig
  • böcker till Stina på bokrean

När vi kom hem köpte vi med Sibylla-mat och åt hos mig. Stina var helt "galen" hemma. Hon blir verklien revir-tänkande när vi varit borta en heldag. Skriker, slänger, biter och skrattar med alla sina saker. Mamma och jag satt och vred oss i skratt.


De hade tagit ut duschkabinen idag och det kommer bli bra men hoppas de inte hann färdigt än. De hade inte satt upp något att hänga duschdraperit i och det lovade vaktis. Sen va den gamla "locket" över golvbrunnen kvar. Det är ett stort hål i från när badkaret stod där. Inte så trevligt och inte så bra med barn som kan peta ner saker och få upp äckel kanske.

Hoppas de kommer imorgon igen så jag slipper ringa.

Jag kände ändå jag ville duscha så efter kag gnott på det äckliga golver (kommer ta ett tag innan jag får bort allt efter badkaret). Jag ställde mig i hörden men lyckades ändå blöta ner mestadels av golvet. Lst vet jag att de inte står för så det ska jag köpa.

Men att sätta upp en stång för duschdraperi får de stå för, annars får de stå för vattenskadorna det blir utan.


Läggningen gick sådär idag. Ikväll kom de panikskriken så då ställde jag mig nära sängen och höll handen ett tag. När hon lugnat sig gick jag sakta mot dörren och sjöng. Tog 20 minuter idag. Men honvaknade för ett tag sen, då gick jag in och sjöng med min ljuva (hmmm) stämma och hon slocknade direkt.


Nu väntar jag på att detta jäkla blodsocker ska höjas. HATAR verkligen diabetes.


Presentation


Mitt liv med diabetes och min dotter Stina.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards