Alla inlägg den 24 februari 2012

Av Sandra - 24 februari 2012 12:03

Vilken fart det är på Stina nu. Hon sitter ju där man sätter henne för tillfället men tjatar som bara den. Mest ba ba ba ba (jag försöker med mamamama för det har hon ju sagt innan), men nu har hon börjat skrika så högt hon kan och sen bara skrattar.

Nu pratar hon med takfläkten. Det är så varmt uppe när solen skiner så fick dra igång den ett tag.

Men igår gick hon flera meter med gåstolen. Duktig tjej, men tror att hon kommer att hoppa över att krypa och gå direkt. En känsla jag har bara.


Shoppingen gick toppen. Stina tog ansvaret för shopping-listan. Den höll hon hårt i. Även när hon slocknade i bilen hem så höll hon hårt i den. Jag bar in henne och la henne i vagnen nere när jag packade upp. Hon sov 55 minuter!!!!

Det är bra!!! Blir bra att sova en stund när vi tar en promenad med syster och Adelé sen.


Diabetes då..... jag har faktiskt legat bra nu några dagar. Inga otäcka svängar upp mot 15-20. Idag låg jag på 12,3 men det var efter handlingen och jag var lite snål med insulin till frukost för att undvika låga känningar i affären. Jag sjunker lätt när jag stor-handlar, vet inte varför.

Men just nu funkar det.


Vikten funkar inte denna vecka. Vill inte ens väga mig. Väntar till nästa fredag och tar nya tag efter helgen igen. Jag kan inte unna mig något en dag, då gör jag det hela tiden sen. Men jag dricker soppor till lunch och kvällsmat. Det funkar toppen, kan ta en kiwi till ibland om jag är jätte-hungrig.

Men ikväll blir det tacos!!!! Sist jag åt det fick jag gallstensanfall, men hoppas inte att det var tacosen utan nåt annat.

Ovido - Quiz & Flashcards