Direktlänk till inlägg 16 februari 2012

händer

Av Sandra - 16 februari 2012 19:35

Igår var jag hos arbetsterapeuten. Vi pratade och gjorde samma övningar som sist med händerna. JAg har ju värk hela tiden i båda händerna men man vänjer sig. När hon gjorde övningarna på vänster fick jag sån smärta så jag nästan åkte av stolen. Så ont gjorde det inte sist. Nu var det på två övningar och jag tror jag tål ganska mycket men detta va hemskt.

Så hon konstaterade att kärlen som går ut i tummen är inflammerade. Om jag fattade rätt så är det två kärl som går genom en "tunnel" som är längst med handleden.

Nu har jag fått ett nytt handledsskydd. Det formade hon efter min hand så det stelnade, känns lite som ett gips men jag kan ta av det.

Jag ska helst ha det dygnet runt i två veckor och sen se om det blivit bättre. Blir det inte bättre kan det bli operation, fy. Häger hand är inte så långt gånget så den ska jag bara försöka vila. Kan inte ha skydd på båda händerna.

Jag har haft skyddet nästan hela dagen. Varmt blir det. Det kommer verkligen va fint till festen i helgen.. hmmm

Nu tänker jag positivt och hoppas detta hjälper.


Stina åkte pulka idag. Hon skrattade hela tiden, jag filmade lilla pingvinen så får lägga upp den sen.

Vi var på öppna förskolan i Vena, hemska vintervägar dit. Men det var trevligt.

Jag var och rodde med Emmilie också, det va behövligt men har hemskt ont i ryggen. Hur kul det än va att ro med Emmilie saknade jag min Johanna. Vi har rott ihop i några år nu och försökte gå varje vecka för att prataut och samtidigt motionera. Många samtal som blivit där som ingen annan får höra.

KRAM JOHANNA!


Ha det bra

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 16 augusti 2012 21:12

Nä nu ger jag mig. Lägger ner min blogg för tillfället iaf. Jag gillar att ha några läsare men statistiken visar ganska få just nu. Jag valde ju att låsa bloggen så mitt fel. Men har ändå aldrig ork el tid, mår inte särklit bra just nu men kämpar f...

Av Sandra - 8 augusti 2012 21:07

Blev inte att få fart på bloggen, hinner aldrig och är så trött. Alla pratade om att man blir så trött första tiden som mamma, men den tiden har jag nu. Jag är trött hela tiden. Stina vill gärna busa i min säng och så fort jag lägger mig hålle rjag...

Av Sandra - 2 augusti 2012 14:17

Jag vet inte om jag har några läsare kvar efter denna sommar. Att blogga har inte funnits i min vardag.   Jag har nu städat och skulle helst sova liye, men ska jobba snart. Så tänkte ta en snabb bloggning om sommaren.   Stina och jag har förs...

Av Sandra - 2 augusti 2012 11:42

1 timmas promenad avklarad i värmen. Gick utan barnvagn så lite mer motion än när man går med vagn. Stina är hos sin pappa två dagar. Jag ska jobba ikväll och imorgon. Nu testkör jag min nya tvättmaskin och ska ta en sväng med dammsugaren och moppe...

Av Sandra - 31 juli 2012 21:00

Ingen aning om vad  jag ska skriva om idag men hamnade här.   Jag kämpar mot vikten, igen. Jag mår riktigt dåligt över hur jag ser ut men varje gång jag äter duktigt får jag sockerkänning och får ta socker. Inte bästa. Tips? Jag är väldigt rädd...

Presentation


Mitt liv med diabetes och min dotter Stina.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards