Alla inlägg den 15 februari 2012

Av Sandra - 15 februari 2012 09:32

I natt har det varit mycket tårar och skrik. Stina började ganska tidigt. Efter 10 minuter sovandes vaknade hon med ett skrik. Under kvällen va jag nog inne 5 gånger. Hon lugnade sig om jag satte mig bredvid henne och höll handen.

Vid 9 gick det inte mer. Hon låg och viftade med armarna som hon gör när hon vill upp. Hon fick komma upp men gick inte söva om henne. Hon skrek och böjde hela kroppen som en majskrok.

Jag hade ju tänkt lägga mig så hon fick va uppe när jag borstade tänder och så. Men som hon grät, stora tårar när hon fick sitta själv.

I sängen va hon lugn bara jag höll mig nära henne och höll båda händerna. Hon vaknade ett antal gånger i natt med ett skrik och ville ha närhet. Stackars liten, önskar jag visste vad det är. Men i natt gissar jag faktiskt på tänder.


Det känns som det kommer ta tid innan jag får henne i sin säng igen. Nu sover hon aldrig där. Jag la henne där igår för att leka lite och kolla på sim mobil. Det brukar gå jätte-bra, men igår kom paniken. Hon ser helt hysterisk ut. Jag tog upp henna och testade sätta henne istället så hon hade koll på läget, men det gick inte heller. Något är farligt i sängen.


Bara att ha tålamod och hoppas detta är en fas som bvc säger. HUr gosigt det än är att ha henne hos mig vill jag inte det jämt och jag vill hon ska lära sig somna själv. Men just nu tänker jag inte försöka något utan ha tålamod.

Ovido - Quiz & Flashcards