Direktlänk till inlägg 5 februari 2012

blingo-nörd

Av Sandra - 5 februari 2012 21:11

Idag har jag haft gnälligaste prinsessan här hemma. Förmiddagar brukar vara härliga, men idag var det bara knät som gällde och knappt det dög. Vi var iväg på Blingo-party och där var hon nöjd. hemma igen var det jobbigt. Det enda som dög va att slita pälsen av Zimba. Dum som han är så ligger han snällt och låter Stina slita i honom.

Men jag var trött, krafterna  är inte tillbaka efter magsjukan och feber. Jag gjorde nåt jag aldrig gjort. Jag ringde en vän eller mormor/morfar. Visst har jag barnvakt ibland men inte så jag ringt när det är jobbigt.

Jag tänke bara se om de skulle ut på promenad fickd e gärna hälsa på Stina. Och precis då skulle de ut på promenad. De tog sig hit och försökte få Stina nöjd, men hon har ingen ro i den lilla kroppen. Inget va bra idag.


Blingo då! Jag har varit ärlig mot min syster Leena som är HELT GALEN i blingo. Första gången jag va med på en visning gick jag endast för att va snäll mot syster. Dyra grejer och partyn är ju trist. Efter varje visning har jag ändrats. Kan lätt säga jag verkligen gillar dessa kläder nu. Jag är inte så glad i just  Blingo-mönstret men finns ju så mycket annat att välja mellan.

Kläderna för vuxna är underbara. De görs inte för en spinkig tjej utan man kan vara rund och fin. Jag köpte en tröha idag som jag gillade skarpt, har en annan sen förra sässongen.

Stina fick för mycket, men ett plagg är från mormor. Jag köpte ändå för mycket, men det är dubbel.storlek och det gör att hon kan ha det längre. Idag hade hon på sig första plaggen jag köpte därifrån, storlek 62/68. Men nu va tröjan kort i armarna och byxorna korta i benen. Men de har används flitigt länge.

Lägger upp bilder på handlingen.   


Saknar kommentarer igen, ett tag va det ganska många. Hur söver ni era barn? Somnar de själva?


Till mig:

 

Till prinsessan:

      

     



 
 
Ingen bild

Jessica

6 februari 2012 16:10

Vi läser en saga för Isa och går sen ut, så får hon ligga och läsa själv eller sjunga eller vad hon vill innan hon somnar :) När hon drack välling satt vi hos henne och sjöng medan hon drack upp och gick sen ut. Så ja, hon somnar själv.

Sandra

7 februari 2012 12:49

Jag har tänkt testa ge välling i sängen, men just nu är ju problemet mest sängen. Hon blir helt hysteriskt när hon får ligga där.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 16 augusti 2012 21:12

Nä nu ger jag mig. Lägger ner min blogg för tillfället iaf. Jag gillar att ha några läsare men statistiken visar ganska få just nu. Jag valde ju att låsa bloggen så mitt fel. Men har ändå aldrig ork el tid, mår inte särklit bra just nu men kämpar f...

Av Sandra - 8 augusti 2012 21:07

Blev inte att få fart på bloggen, hinner aldrig och är så trött. Alla pratade om att man blir så trött första tiden som mamma, men den tiden har jag nu. Jag är trött hela tiden. Stina vill gärna busa i min säng och så fort jag lägger mig hålle rjag...

Av Sandra - 2 augusti 2012 14:17

Jag vet inte om jag har några läsare kvar efter denna sommar. Att blogga har inte funnits i min vardag.   Jag har nu städat och skulle helst sova liye, men ska jobba snart. Så tänkte ta en snabb bloggning om sommaren.   Stina och jag har förs...

Av Sandra - 2 augusti 2012 11:42

1 timmas promenad avklarad i värmen. Gick utan barnvagn så lite mer motion än när man går med vagn. Stina är hos sin pappa två dagar. Jag ska jobba ikväll och imorgon. Nu testkör jag min nya tvättmaskin och ska ta en sväng med dammsugaren och moppe...

Av Sandra - 31 juli 2012 21:00

Ingen aning om vad  jag ska skriva om idag men hamnade här.   Jag kämpar mot vikten, igen. Jag mår riktigt dåligt över hur jag ser ut men varje gång jag äter duktigt får jag sockerkänning och får ta socker. Inte bästa. Tips? Jag är väldigt rädd...

Presentation


Mitt liv med diabetes och min dotter Stina.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards