Alla inlägg under januari 2012

Av Sandra - 4 januari 2012 19:19

Ska få ut lite bilder tänkte jag. Satt och kollade datorn och har massa fina. Nu även från dopet, tyvärr ingen perfekt bild men minne iaf.


Idag provade jag Ekströms färdiga pannacotta. Blev lite mycket med två på en dag, men fick ju två besök. Nästa gång ska jag testa ha på lite kiwi och vindruvor. Behövde nåt sött på.

Först fick Maria provsmaka med blåbär/hallon, sen JOhanna den med choklad. Jag hällde på chokladen innan den hann stelna så den hamnade i botten... men men man lär sig av sina misstag.

    


Jag har bestämt bilstol till Stina nu. Blev dyrare än jag tänkt, men denna va halva priset så då slog jag till med en ny och bra märke (en röd fin). Den kan jag ha både fram och bak i bilen, så vart jag har den är mitt val.

Köpte även solskydd och hoppas att det fungerar som jag vill. Det på fönster är inget att ha enligt mig.

   


Här kommer nyårskort.     


Lyckades med sövningen på 25 minuter idag också. Ska testa detta ett tag nu. Hon sover ju fortfarande efter en timma nu, så funkar tydligen.


Avslutar med ett kort från sommaren och en varm dag på Astrid Lindgrens Värld. Så liten min skrutt är.

 





Av Sandra - 4 januari 2012 09:52

Senaste tiden har jag inte klarat för mycket runt mig. Om det beror på utebliven sömn eller vad vet jag inte.

Varje liten sak jag måste besluta förvandlar jag till världens grej och stressar upp mig helt.

Nu ska jag köpe en bilbarnstol till Stina och jag är helt slut innan jag ens handlat. Hon ska få en bilstol istället för babysimmet. Jag har ju en bra stol, men mitt kontrollbehov klarar inte av att ha Stina bak i bilen och Stina klarar inte av att sitta bak i bilen (skriker mest).


Jag har bestämt mig för att ta bort badkaret här hemma. Visst kommer Stina älska badkar sen, men jag använder det aldrig. Toaletten här är så liten så om jag får en duschkabin istället har jag ett helt extra hörn med utrymme. Har tvättmaskin så varje liten golvyta är full.

Det negativa med kabin är att man får betala några 10-or extra på hyran, men det kan det vara värt.


Jag ska försöka varva ner mina tankeceller nu, vet inte varför jag blir så uppe i varv när det sker nåt. Kan inte påstå jag mår helt ok av det. Snart kommer Maria och lilla Elsa så då får jag tjata om annat. Sen i em kommer Johanna. Imorgon ska vi åka till Ida och lilla Albin. Jag trivs så bra med att vara mammaledig och tjata med mammor och vänner!!!


Förresten sov Stina 12 timmar i natt. Hon vaknade någon gång under kvällen men då var det bara nappen. Mammas säng lugnade tydligen, så får ta ett steg i taget mot hennes säng. Just nu sover hon ju i sin säng, 30 minuter än så länge. Gissar hon vaknar när som för 30 minuter brukar vara standard.

Av Sandra - 3 januari 2012 19:26

Mitt huvud har bara snurrat idag. Så mycket jag funderar på hur jag ska lösa.

Blir nog bloggande ett tag till då jag blivit testpilot för ekströms färdiga dessert:

 

Det ska man ju blogga om så det gör jag. Idag gjorde jag första förpackningen. Dum som jag är och gör saker innan jag tänker misslyckades jag med två, men de andra två ska jag garnera med blåbär/hallon imorgon och bjuda Maria på.

I den misslyckade är det choklad och jag tror allt Johanna och jag ska testa den. Går ju alltid spotta ut... hi hi..

Kort kommer på resultatet.


Stina har sovit en timma nu!!!! Läänge sen. Idag la jag henne direkt i min säng och la mig bredvid 5 minuter. Få se om jag testar lägga henne i sin säng sen. Hon verkar ju inte gilla sin säng alls.


Är lite nyfiken på vilka ni är som läser här. Kan ni inte bara säga hej....   

Jag har ju inte massa besökare men ca 40 om dagen och jag tror inte det är samma person som kollar 40 gånger.


Hoppas hoppas Stina sover för natten, jag tänkte kolla Irene Huss nu, utan Johanna tyvärr.

Av Sandra - 3 januari 2012 09:28

Trots mina tankar att sluta blogga dras jag hit......


2 dagar utan sötsaker märks redan på blodsockret. Jag har vaknat på 8,1 och idag 7,4. Det ska ju va ännu lägre men sista tiden har jag vaknat mellan bs 10-12. Mycket beroende på att jag inte får sova, men även att det slinker ner en godisbit på kvällen. Nu har Stina sovit 2 nätter och inget socker........ bra alltså.


Men hon vill fortfarande inte sova i sin säng. Då känns det trist att börja med 5-minuters metoden. Hon är ju inte nöjd i sin säng, nästa så hon låter rädd när hon vaknar där. Jag läste att när barn är mellan 7-9 månader är svårast att lära dom somna själva. Får se hur det blir, tanken är att försöka nästa vecka.


Ha en bra dag!


Första julklappen fick Stina av bästa Erica.

  

Roligaste Stina vet är att klappa händerna och även vinka.

  

Stina fick en gåstol av sin mormor och morfar. Hon leker jätte-bra i den korta stunder. Men når inte ner till golvet riktigt än.

   

Av Sandra - 2 januari 2012 13:04

GOD FORTSÄTTNING!!!


Våra planer ändrades ganska rejält n'r familjen vi skulle till hade magsjuka nyår. Istället hamnade vi i Storebro med syster, svåger och Adelé. Det var väldigt lugnt och ganska skönt. Vi åt gott gott gott, spelade massa spel och hade trevligt. Stina va vaken ganska mycket så jag spelade tv-spel med en tjej i famnen, men jag vann... hi hi.


Jag har en fundering på att lägga ner bloggen. Varför bloggar man??? Man lämnar ut sig ganska mycket.

Jag bloggar för att jag har ett behov att skriva av mig, men det kan jag ju lika gärna göra i en dagbok som ingen ser. Min förhoppning var ju att min blogg kan ge tips och råd till diabetiker och småbarnsföräldrar, men tror inte att det är så.

Just nu funderar jag, så få se om jag försvinner härifrån.


Nu blir det lunch innan sjukgymnast och jobb. Stina har lite sent julfirande med sin pappa idag eftersom hon var sjuk julafton.


Stina och jag nyårsafton.

      

Presentation


Mitt liv med diabetes och min dotter Stina.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards