Alla inlägg under januari 2012

Av Sandra - 16 januari 2012 10:20

Idag har jag värk i mina händer. Först var det ju en hand jag hade ont, nu sista tiden är det båda. Idag behöver jag bara röra mig så värker det till. Jag ska till arbetsterapeuten idag så hoppas hon kan hjälpa mig nåt. Det gör ju ont hela tiden och bära Stina är inte skoj. Men det gör jag ju ändå, min lilla skrutt gillar ju närhet. Bär gör jag ju mest i trappan  men vi sitter ju och gosar mycket.


Nu vaknade hon efter exakt 30 minuter, som vanligt.

Av Sandra - 15 januari 2012 21:42

Har lite torka......


Men diabetesen är för jäklig just nu. Sky-höga värden av sånt jag brukar ha koll på. Jag tror jag har en förkylning i kroppen, men det visar sig med på fm.


Jag har börjat få ångest för att lägga mig. Sista veckan har jag inte kunnat somna. Även att Stina oftast sove rhos mig kan jag inte sova. Ska ändå snart lägga mig, kanske läsa lite och se om jag somnar. Stina sover för tillfället i sin säng, 2½ timma nu duktiga tjejen.


Hon har varit livad idag. Från att hon kom hem vid 10 idag (sov ju borta) har hon haft sån energi. Först tuggade hon på ALLA leksaker hon hade på golvet. Måste göra nytt revir kanske... ha ha

Men hon har även varit väldigt närgången, vill jag ska vara med hela tiden. Så det har varit mycket bus i sängen. Jag ligge roch kollar när hon leker och tjoar. Då är hon nöjd.


Men vi har packat upp alla kläder vi fått låna av Leena. TACK kära syster!!! Är upp till st 80 nu jag har hemma, mer finns det inte plats för nu. Men regställ, jackor, massa kläder. Guld värt när man har kärv ekonomi att inte behöva köpa så mycket kläder.


Ha det gott

Av Sandra - 14 januari 2012 09:21

Ja i natt vaknade jag och mådde konstigt. Försökte verkligen att smyga upp men Stina vaknade. Hon är så lätt-väckt. Mitt blodsockervärde låg då på 16,5. Usch!

Jag tog ett glas fil och sen 8 e insulin.

Nu på morgonen låg jag på 8,3 så jag hoppas att det håller sig där. Många kanske inte känner av alla upp o ner med diabetes, men det gör jag. Mår inte alls bra!

Ja Stina vaknade ju och det tog 1½ timma innan jag fick henne att somna om. SUCK, hon som börjat sova hela nätter.


Nu kommer snart mamma så ska vi ta en promenad. I em ska jag jobba ett par timmar. Innan dess ska jag lämna Stina hos sin pappa för övernattning.

Jag har hemsk ångest inför detta. Ska det alltid vara så jobbigt att lämna? Jag vet ju att hon har det bra och jag kan ju behöva sova en natt. Sen är det ju en månad innan jag är ensam en natt igen och då ska jag inte ens sova hemma utan på hotell (lyx).

Hennes nya fina övernattningsväska med Pippi på (julklapp från Leena) är packad. Bara maten i kylskåpet kvar.


Hej svejs   

Av Sandra - 13 januari 2012 21:47

Idag mår min kropp inte bra. Ska inte försöka försklara känslan med diabetes ikväll.

Jag glömde ta insulin efter fika hos mamma idag. När jag sedan kollade sockret låg det på 23,6. OJ OJ så högt har det inte varit sen jag låg på sjukhus.

Jag är inte van vid att ligga så högt så testade ta 6 e imsulin och sen tog jag det vanliga till maten.

Efter några timmar började jag skaka, 2,9.... =(

Mår bra nu men ska ta ett värde till innan jag lägger mig.


Godnatt

Av Sandra - 13 januari 2012 11:12

Stina är nyvaken så vi skulle gosa i soffan. Tå sekunder sen ville hon sitta själv i soffan och leka. Men jag är nöjd med att min gos sovit 30 minuter i sin säng och nu vill leka själv. Jag gjorde potatispure och morotspure när hon sov, så det ska vi snart ner och paketera. Jag tänkte blanda ihop dom och se om de går att frysa in. Potatis är ju inte så gott att frysa, men om man blandar med morot kanske. Jag blandade med majs sist och då blev det helt ok i frysen.


Idag sov vi till 07.45, igen.... härligt. Stina fick provduscha idag och det gillade hon skarpt. Ni får en bild på två nyduschade tjejer. Visst ser hon nöjd ut min gullunge!

 


Igår tillbringade vi dagen med Emilie och Vincent. Alltid lika trevligt. Stina är typ 2½ månad äldre så on ser ju stor ut... hi hi

     


När jag kom hem blev det lite tråkiga saker, men bara att ta sig i kragen och klara motgångarna. Jag har avbokat tiden att göra slingor. Kan inte betala så får nöja mig med klippning.

Tur jag har Stina som piggar upp mig när det kommer tråkiga brev och annat. Igår hittade hon min center....mums?

 


Ha en bra helg!!!! Avslutar med en bild på min underbara och hennes goskanin.

 

Av Sandra - 11 januari 2012 21:21

Idag har jag haft en sån underbar dag!! Jag har njutit av varje sekund och haft sån energi och lycka över allt. Stina och jag gick till mamma ganska tidigt (efter att ha sovit till 07.45) Vaktnästaren skulle vara här idag och ta bort badkaret och sätta in en duschkabin.

Vi tog en promenad i blasket och handlade på ICA. Där hittade jag detta. Underbart med rea på barnmat!!! Köpte alla burkar som fanns framme.. hi hi

 


Hos mamma bakade vi två sorters glutenfritt bröd och storkok köttfärssås. Trots att Stina inte ville sova alls idag så gick det bra, hon hjälpte till. )alla kort tagna med min gamla mobil, usel kamera)

     


Vi fick gå hem med all packning. Bilen började strula igen så är nu billös ett tag. Har löst en vecka än så länge, ska låna Johannas lilla racer lite (TACK) och även pappas om jag ska ha med Stina.

 


Så här äckligt va det där badkaret stod. Jag har skurat som en galning ikväll men får inte bort det. TIPS?

 




urk

Av Sandra - 10 januari 2012 21:38

Jag är inte glad i att torka kräks. Borde vara för ibland har det ingått i mitt jobb, torka det och massa annat..... urk

Ikväll fick jag mig en dusch av Stina. Hon gnällde ganska mycket under kvällen och sen när hon precis somnat vaknar hon med ett skrik och jag har kräks öve rhla mig och även henne. Hon bara gråter så det är ju bara att trösta i allt gegg.

Vet inte om magen var för full, jag testade att ge två lagade mål mat idag. Kanske inte va bra och så i samband med hostan.

Hon behöver ju mer mat nu när hon är vaken längre. Får sänka mellanmålet lite tror jag och testa imorgon igen. Någon som har tips på mellanmål och ur mat kan se ut en dag?


Nu ska jag lägga mig, skruttan sover i sin säng. Hon blev helt utslagen efter kräkningarna. Men jag gissar hon kommer smygandes sen och det har jag inget emot. Jag sover bäst med henne bredvid mig.   

Av Sandra - 10 januari 2012 10:35

Jag tycker synd om min skrutt som vill sova men vaknar av hostattacker. Nu är hon vaken och väldigt pigg. Vi ska gå ner och byta sista julgardinen i köket. När Stina ätit lunch ska vi till mamma så jag får lite mat. Jag ska till  sjukgymnasten som jag behöver just nu.

Idag ska Stina få smaka lax för första gången!

Presentation


Mitt liv med diabetes och min dotter Stina.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards