Alla inlägg den 28 januari 2012

Av Sandra - 28 januari 2012 21:33

Det blir att börja äta på kvällen. Två dagar fixade jag detta... eller jag hade klarat mer om det inte vore för diabetesen. Men jag måste äta något rejälare på kvällen. Så blir att ta 4 soppor och ett mål mat. Blir nog typ en macka, kesella och bär. Behöver nåt som jag klarar mig på natten med.

Så till affären imorgon.

Annars ska jag lämpa på, trivs oerhört bra med att dricka soppor så hoppas att lite av vikten försvinner.


Godnatt

Av Sandra - 28 januari 2012 07:57

Blev inget bra första natten. Vaknade två gånger och va på väg "ner". Det kunde jag väl listat ut kanske. Största målet jag äter är kvällen för att klara nätterna. Har alltid haft det tufft nätter sen jag fick diabetes, men men ett rejält kvällsmål har det gått bra. Har ändrat långtidsinsulin massa, men har aldrig fungerat.

Så efter att ha varit så duktig en hel dag med soppor fick jag ta mig två glas fil, en clementin och 2 dextrocol. Inte mycket kanske men det stör ju ändå rytmen.

Jag ska försöka i natt också annars får det blir att inte ta soppa på kvällen utan en keso eller liknande.


Snart dags för frukost. Stina leker i godan ro, inget som händer ofta. Om en timma ska hon till sin pappa. Jag har alltid samma ångest inför det. Jag har väldig huvudvärk så borde lägga mig igen när hon åkt, men jag brukar ha så svårt att varva ner. Blir kanske en film istället, då slappnar man av lite.

Presentation


Mitt liv med diabetes och min dotter Stina.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards