Direktlänk till inlägg 27 januari 2012

Dag 1

Av Sandra - 27 januari 2012 19:13

Så trött jag är, börjar komma ifatt mig att jag inte lagt mig om kvällarna. Igår va jag så trött mitt på dagen så satte Stina i min säng och la mig bredvid under täcket. När hon lekt ett tag började hon gäspa, så jag testade att lägga henne bredvi mig och gosa. Hon somnade! Jag somnade! 1½ timma!


Idag var första dagen med soppor, jag valde nutrilett. Det som är skönt är att vi är två, Erica och jag valde att börja samma dag. Alltid lättare när man är två, jag skulle aldrig ha samvete till att "fuska". Min tanke är att köra typ 2½ vecka. Sen ska jag på årsfest och ska äta, men om det funkar bra ska jag nog fortsätta att byta ut något mål mot soppa.


Idag har gått över förväntan. Jag är ju inte så glad i mat, äter för man måste så detta passar mig. Jag ska snart ha min sista soppa för dagen, dricker 5 om dagen. Jag har tagit det lugnt med insulin idag och ska sänka långtidsinsulinet lite denna vecka. Jag har legat mellan bs 7-12 och det är jag nöjd med.


Stina somnade tidigt idag, hon har faktiskt sovit ganska lugnt 3 nätter nu. Testade hennes säng en kväll men gick inte än. Tanken var att kolla film, men är så trött så blir nog bara ett avsnitt Alias. Inte fel att lägga sig tidigt.


Imorgon ska Stina till sin pappa så min tanke är att laga lite mat till henne, fiskgryta och rotfruktslåda. En promenad ska jag hinna med också innan jag hämtar henne, men tänkte faktiskt ta det lugnt. Kanske kolla Folkracefilmen i lugn och ro.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 16 augusti 2012 21:12

Nä nu ger jag mig. Lägger ner min blogg för tillfället iaf. Jag gillar att ha några läsare men statistiken visar ganska få just nu. Jag valde ju att låsa bloggen så mitt fel. Men har ändå aldrig ork el tid, mår inte särklit bra just nu men kämpar f...

Av Sandra - 8 augusti 2012 21:07

Blev inte att få fart på bloggen, hinner aldrig och är så trött. Alla pratade om att man blir så trött första tiden som mamma, men den tiden har jag nu. Jag är trött hela tiden. Stina vill gärna busa i min säng och så fort jag lägger mig hålle rjag...

Av Sandra - 2 augusti 2012 14:17

Jag vet inte om jag har några läsare kvar efter denna sommar. Att blogga har inte funnits i min vardag.   Jag har nu städat och skulle helst sova liye, men ska jobba snart. Så tänkte ta en snabb bloggning om sommaren.   Stina och jag har förs...

Av Sandra - 2 augusti 2012 11:42

1 timmas promenad avklarad i värmen. Gick utan barnvagn så lite mer motion än när man går med vagn. Stina är hos sin pappa två dagar. Jag ska jobba ikväll och imorgon. Nu testkör jag min nya tvättmaskin och ska ta en sväng med dammsugaren och moppe...

Av Sandra - 31 juli 2012 21:00

Ingen aning om vad  jag ska skriva om idag men hamnade här.   Jag kämpar mot vikten, igen. Jag mår riktigt dåligt över hur jag ser ut men varje gång jag äter duktigt får jag sockerkänning och får ta socker. Inte bästa. Tips? Jag är väldigt rädd...

Ovido - Quiz & Flashcards