Alla inlägg den 27 januari 2012

Av Sandra - 27 januari 2012 19:13

Så trött jag är, börjar komma ifatt mig att jag inte lagt mig om kvällarna. Igår va jag så trött mitt på dagen så satte Stina i min säng och la mig bredvid under täcket. När hon lekt ett tag började hon gäspa, så jag testade att lägga henne bredvi mig och gosa. Hon somnade! Jag somnade! 1½ timma!


Idag var första dagen med soppor, jag valde nutrilett. Det som är skönt är att vi är två, Erica och jag valde att börja samma dag. Alltid lättare när man är två, jag skulle aldrig ha samvete till att "fuska". Min tanke är att köra typ 2½ vecka. Sen ska jag på årsfest och ska äta, men om det funkar bra ska jag nog fortsätta att byta ut något mål mot soppa.


Idag har gått över förväntan. Jag är ju inte så glad i mat, äter för man måste så detta passar mig. Jag ska snart ha min sista soppa för dagen, dricker 5 om dagen. Jag har tagit det lugnt med insulin idag och ska sänka långtidsinsulinet lite denna vecka. Jag har legat mellan bs 7-12 och det är jag nöjd med.


Stina somnade tidigt idag, hon har faktiskt sovit ganska lugnt 3 nätter nu. Testade hennes säng en kväll men gick inte än. Tanken var att kolla film, men är så trött så blir nog bara ett avsnitt Alias. Inte fel att lägga sig tidigt.


Imorgon ska Stina till sin pappa så min tanke är att laga lite mat till henne, fiskgryta och rotfruktslåda. En promenad ska jag hinna med också innan jag hämtar henne, men tänkte faktiskt ta det lugnt. Kanske kolla Folkracefilmen i lugn och ro.

Av Sandra - 27 januari 2012 12:29

Jag har packat med mig datorn och alla papper till mamma. Barnvakt behövs när man ska skriva regler.

Problemet är att pappershögen är så stor så jag inte vet vart jag ska börja.


Två soppor klara, tre kvar idag. Just nu ligger sockret på 7,9!

Ovido - Quiz & Flashcards