Direktlänk till inlägg 25 januari 2012

Zzzzzz

Av Sandra - 25 januari 2012 22:01

Jag säger till mig själv - Gå och lägg dig!!!

Jag har kommit in i en dum fas, ä ruppe sent varje kväll ändå vet jag att det inte blir sömn hela nätterna och att det är tidiga mornar. Anledningen är att det tar sån tid att få Stina i säng just nu och hon skriker oftast 2-5 gånger per kväll. Jag gillar "egentiden". Har inte mycket av det dagtid eftersom Stina är en vaken tjej.


Men ska lägga mig bredvid älsklingen nu och spela wordfeud.


Imorgon blir det öppna förskolan i Vena. Jag har inte bil än, men visste en mamma som skulle åka från Hultsfred så liftar med henen.


På fredag tar jag ett stort steg mot viktnedgång. Jag ska testa hur jag + soppor + diabetes fungerar. Har tänkt att blogga om just det. Bli av med mamma-kg. MItt första delmål är 10 kg!!!

 
 
Ida

Ida

25 januari 2012 23:15

Ja! Nu tar vi dom. Kilona. Vi vill jättegärna träffa er fler gånger. Albin tyckte det var roligt att leka med Stina. Vi kommer och badar på måndag :)

http://Www.ida-mamma.blogspot.com

Sandra

26 januari 2012 07:31

Kul =)
Ni är välkomna att leka lite efter om ni vill.

 
Hanna

Hanna

26 januari 2012 08:10

Den där egentiden är viktig! Jag kommer ihåg hur kroppen bara lättade när sönerna väl somnat på kvällarna, den där känslan av att vara helt fri att göra vad man vill...eller ingenting=) Barnens pappa har under båda mina föäldraledigheter jobbat sena kvällar så jag har varit ensam med killarna då, för mig var det jätteviktigt att få rå om mig själv om det så bara blev en halvtimma...

Lycka till med viktnedgången, ska bli spännande att få höra hur det funkar med soppor och diabetes. Ett tips är att räkna kolhydraterna så att du inte riskerar att bli låg och får kompensationsäta hela tiden...

http://egobuffa.blogg.se

 
Bisan

Bisan

27 januari 2012 12:01

Det är så lätt att klockan blir mycket även man vet att man blir väckt (kommer ihåg det) passa på att hitta lite tid,låter bra med annan mamma för den sociala biten.
Jag hoppas verkligen dinkropö är inne på samma linje som du med kilona .
//kram

http://www.beatrice-minadagarilivet.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 16 augusti 2012 21:12

Nä nu ger jag mig. Lägger ner min blogg för tillfället iaf. Jag gillar att ha några läsare men statistiken visar ganska få just nu. Jag valde ju att låsa bloggen så mitt fel. Men har ändå aldrig ork el tid, mår inte särklit bra just nu men kämpar f...

Av Sandra - 8 augusti 2012 21:07

Blev inte att få fart på bloggen, hinner aldrig och är så trött. Alla pratade om att man blir så trött första tiden som mamma, men den tiden har jag nu. Jag är trött hela tiden. Stina vill gärna busa i min säng och så fort jag lägger mig hålle rjag...

Av Sandra - 2 augusti 2012 14:17

Jag vet inte om jag har några läsare kvar efter denna sommar. Att blogga har inte funnits i min vardag.   Jag har nu städat och skulle helst sova liye, men ska jobba snart. Så tänkte ta en snabb bloggning om sommaren.   Stina och jag har förs...

Av Sandra - 2 augusti 2012 11:42

1 timmas promenad avklarad i värmen. Gick utan barnvagn så lite mer motion än när man går med vagn. Stina är hos sin pappa två dagar. Jag ska jobba ikväll och imorgon. Nu testkör jag min nya tvättmaskin och ska ta en sväng med dammsugaren och moppe...

Av Sandra - 31 juli 2012 21:00

Ingen aning om vad  jag ska skriva om idag men hamnade här.   Jag kämpar mot vikten, igen. Jag mår riktigt dåligt över hur jag ser ut men varje gång jag äter duktigt får jag sockerkänning och får ta socker. Inte bästa. Tips? Jag är väldigt rädd...

Presentation


Mitt liv med diabetes och min dotter Stina.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards