Alla inlägg den 18 januari 2012

Av Sandra - 18 januari 2012 21:49

Lyckades inte med 5-minuters på Stina idag. Kanske skulle försökt mer....... men idag kändes det inte "rätt".

När jag kom hem från frissan hade mamma haft Stina i sängen 20 minuter. Inget mer med det, jag stängde av öronen. Men när mamma gick in efter 5 minuter hade Stina kräkts ner hela sig och sängen. Hon badade verkligen i kladd.

Hon var helt hysterisk, kippade efter luft och skakade. Då sa mitt mammahjärta NEJ! Vi testar en annan kväll igen.

Man kanske skulle börjat om när allt var rent igen, men nä inte idag.

Hon somnade snabbt sen men hennes säng gick inte ens närma sig ikväll.

Hon har ju aldrig gillat sin säng så att tvinga henne ligga där själv va väl ingen hördare för henne.

Nya tag en annan dag. Någon som har bra tips på sömnmetod?

Av Sandra - 18 januari 2012 09:07

Jag var hos arbetsterapeuten i måndags. Fick inte bästa intrycket först när en liten söt tjej kom och hämtade mig, skulle gissat typ 20 år, men hon va ju äldre. Men när hon började prata och man märkte hon kunde sin sak så fick jag förtroende för henne.

Jag har en inflammation i de två kärlen som går ut i tummen. Värst är i vänster hand, men eftersom jag försökt vila vänster och använda höger mer så börjar det där också. Jag har även "början" till tennisarmbåge. Båda sakerna troligen p.g.a Stina. Hon är ju en famntjej och har alltid varit. Det jag ska ändra är sömnen. Ikväll ska jag börja med 5-minutersmetoden. Blir ju mycket tyngd på armen av att hon ska vaggas ibland och tar väldig tid på sig att somna.

Önska mig lycka till! Blir en tuff vecka tror jag, men mamma ska vara som stöd ikväll.


Jag fick med mig (jag fick ju betala) ett sånt här skydd hem så hoppas jag kan vila tummen. Vi har telefontid om en vecka så det är skönt att hon fortsätter att kolla mig och inte bara släpper det.

 

Presentation


Mitt liv med diabetes och min dotter Stina.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards