Direktlänk till inlägg 8 januari 2012

min vanliga tur

Av Sandra - 8 januari 2012 20:09

Natten till idag hade jag ett element på mig. Stina hade feber och ska ju ligga väldigt tätt intill då. Det va lite tufft att gå ur sängen och jobba. Trots att Stina va snorig fick hon åka till sin pappa, hon hade ingen feber på morgonen.

Min ena katt, Elsa försöker ju alltid ta hand om Stina. Skriker Stina kommer Elsa.  I natt kom hon och la sig ganska tätt inpå Stina och när det är i min säng gör jag inget (katterna får inte va i Stinas säng). Nu tror jag att hon la sig där för hon kände Stina var sjuk. Sist Stina var sjuk låg hon också och vakade. Men eftersom Stina va så varm puttade jag bort varma Elsa efter ett tag. Ett tag låg t.o.m Stina med sina fötter på Elsa...... hi hi


Jag gick ut till bilen, startade och började skrapa rutor. Helt plötsligt börjar den vibrera skulle jag kalla det. Jag kollar in i bilen och lampan för motor lyser. Man kan säkert köra ändå men jag stängde av och ringde efter pappa som fick köra mig till jobbet. Nu står bilen i verkstan för koll. Jag tänker ju det värsta, motorras, ny turbo.....Tänk om det kostar massa eller helt enkelt måste bli en ny bil. Det klarar inte min ekonomi, men jag klarar inte hellr att inte ha bil. Jag är väldigt beroende av bil nu när jag har barn, köra till pappan. Jag har bilen till jobbet som är längst härifrån. Mina knä fixar inte att cykla så långt och gå hem från stålhagen vid 22 på kvällen är inte lockande. Jag ska försöka att inte ta ut nåt innan det hänt.... älskar min bil så hoppas det är nåt enkelt fel.


Min snoriga unge är på strålande humör trots att det rinner hela tiden ur näsan. Hon har feber igen och vill inte sova. Vi busa på min säng förut och då vände hon sig ett helt varv!!!

Hon har fått gröt nu så hoppas hon sover gott sen, hon har ju inte velat ha välling sista kvällarna. Nu när hon blivit förkyld kan ju det ha med saken att göra, ont i halsen, täppt i näsan.


Jag hade tänkt att åka till Öppna förskolan i Vena på torsdag men utan bil går det inte så bra. Jag har volvo imorgon och tisdag sen vet jag inte. Får låna föräldrarnas nu. Öpnna förskolan börjar här på tisdag men går nog inte om Stina inte är helt pigg imorgon, men så fort försvinne rju inte förkylningar.


Jag har iaf jobbat 2 av 3 dagar nu och det har varit riktigt skoj!!! Jag hoppa skunna plocka pass nästa period också så det passar barnvakterna.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 16 augusti 2012 21:12

Nä nu ger jag mig. Lägger ner min blogg för tillfället iaf. Jag gillar att ha några läsare men statistiken visar ganska få just nu. Jag valde ju att låsa bloggen så mitt fel. Men har ändå aldrig ork el tid, mår inte särklit bra just nu men kämpar f...

Av Sandra - 8 augusti 2012 21:07

Blev inte att få fart på bloggen, hinner aldrig och är så trött. Alla pratade om att man blir så trött första tiden som mamma, men den tiden har jag nu. Jag är trött hela tiden. Stina vill gärna busa i min säng och så fort jag lägger mig hålle rjag...

Av Sandra - 2 augusti 2012 14:17

Jag vet inte om jag har några läsare kvar efter denna sommar. Att blogga har inte funnits i min vardag.   Jag har nu städat och skulle helst sova liye, men ska jobba snart. Så tänkte ta en snabb bloggning om sommaren.   Stina och jag har förs...

Av Sandra - 2 augusti 2012 11:42

1 timmas promenad avklarad i värmen. Gick utan barnvagn så lite mer motion än när man går med vagn. Stina är hos sin pappa två dagar. Jag ska jobba ikväll och imorgon. Nu testkör jag min nya tvättmaskin och ska ta en sväng med dammsugaren och moppe...

Av Sandra - 31 juli 2012 21:00

Ingen aning om vad  jag ska skriva om idag men hamnade här.   Jag kämpar mot vikten, igen. Jag mår riktigt dåligt över hur jag ser ut men varje gång jag äter duktigt får jag sockerkänning och får ta socker. Inte bästa. Tips? Jag är väldigt rädd...

Presentation


Mitt liv med diabetes och min dotter Stina.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards