Alla inlägg under december 2011

Av Sandra - 19 december 2011 13:10

Jag vaknade idag av att en liten sötnos låg och klappade mig i ansiktet. Kan man vakna på bättre sätt???

  • låg i sängen lääänge idag då Stina somnade om efter en timmas lek
  • Frukost och packa ihop badgrejer
  • Packa i Stina i vagnen
  • Punktering på vagnen
  • Packa upp Stina igen och ta fram sulkyn vi har lånat
  • Ut och skotta fram bil
  • Bada med ett stort leende på Stina
  • Stina somnade i bilen och sov 1 timma hemma.
  • Dammsugat uppe

Ska

  • Dammsuga nere
  • Åka till mamma och lämna Stina
  • Sjukgymnasten för mig
  • Laga punktering (pappa laga)
  • Natta barn
  • Slå in julklappar
  • Städa toaletten
  • Slöa och natta mig själv

Av Sandra - 18 december 2011 21:04

Jag har några filmer från när Stina dyke rpå babysimmet, men jag har inte bestämt mig för om jag vill lägga ut dom. Jag delar med mig av mycket men film känns mer privat än några bilder.

Så avslutar denna vecka med bilder från babysimmet. Stina och jag plaskar och även lite tjat med Hanna och Wilma.

 

Av Sandra - 18 december 2011 19:44

Jag har lagt in om föräldradagar för december nu. Mer än så behövs inte för att jag ska ramla ner en sväng. Fy för detta med pengar. Jag kan säga att nästa år lär vara ännu mer knapert, för jag har bestämt att inte låna mer pengar av mina älskade föräldrar. Jag skäms, men det har varit ett måste att låna lite till bensin och mat. Men slut på det, vända och vrida på varje öre!!!!


De glutenfria pepparkakor vi bakade idag var inte goda. VIlle så gärna tugga i mig den riktiga delen. Jag älskar pepparkakor!!!!


Imorgon blir det plask i simhallen igen med Hanna, Wilma, Emilie och Vincent. We like!!!!


Ha det gott!!!


Av Sandra - 17 december 2011 21:10

Dagarna går fort och om en vecka är det julafton. Jag längtar till jul i år, men saknar snön. Jag slår in typ en julklapp varje kväll, det tar tid i år. Men jag har nog aldrig sett fram emot jul som jag gör nu, men Stina.

Julafton ska hon inte vara med mig utan åker till sin pappa några timmar. Det gör inget alls för i vår familj har vi jualfton juldagen i år, vi kör varannat år julafton och varannat juldagen. Så jag föreslog att vi kan vara med Stina varannat år. Jag vill inte att hon ska fara fram och tillbaka själva julafton. Nu får hon en heldag hos mig coh en heldag med sin pappa. Nästa år är hon med mig, men hon vaknar ju upp med mig i år och komme rhem lite innan läggadgs så vi ska till mamma och pappa en stund där min storasyster med familj är.


Idag var det släktträff, min moster fyllde 60 år så hade hyrt en lokal på statshotellet i vimmerby. Blev fika, mat och så en sväng ut på marknaden. Jag trodde att Stina skulle vara jätte-mammig och klängig bland allt folk, men hon hade ett stort leende hela dagen. Gullungen!!!!


Igår tränade jag på min crosstrainer!!!! Gissa om jag var stolt, orkade 6 minuter och 50 sit ups. Inte länge men börjar långsamt så får jag öka. Ska försöka träna när Stinas pappa är här, jag satte mp3 på högsta volum så hörde inte dom två.


Nä nu ska jag bädda ner mig så jag orkar baka pepparkakor med familjen imorgon. Få se om Stina vaknar nu. Det är samma varje kväll. Hon sover jätte-bra om kvällarna nu, vaknar när jag lägge rmig, får sova hos mig och sover hela natten till någon gång mellan 5.30-8 Är så härligt att sova bredvid henne.


Det känns som denna blogg mest är om livet som mamma, men ingen var ju diabetes. Men jag orkar inte älta denna hemska sjukdom varje gång, det kommer ibland.


Mitt allt   

 


Av Sandra - 15 december 2011 21:28

Jag har flera dagar nu börjat jobba mentalt på min viktbedgång. Ser nästan fram emot den, men blir inte förrän efter nyår och allt gott. Då blir det match, SANDRA MOT 10 KG. Jag hoppas jag vinner. Jag har inget behov att bli trådsmal, men vill komma i mina kläder.


Kvällen blev lite jobbig. Stina somnade med flaskan i munnen ca 15 minuter. SEn gnälldes, skrek och knölades det. Jag la henne i sin säng och det va knäpptyst en halvtimma, sen va det igång. Jag kände tålamodet blir sämre för det var verkligen sovdags. Då börjar hon hulka och kräks ner oss båda i två omgångar. Jag visste inte var jag skulle börja. Stina grät och att kramas i detta gegg va ju inte så trevligt men det var så jag gjorde så hon lugnade sig. Vilket dåligt samvete jag fick, här blir jag lite irriterad och så har hon säkert ont i magen.

Vi gjorde oss rena och hon åt lite pure. Sen satte vi oss och hade gos vid tv:n. Helt plötsligt bara slocknar hon. Nu sover hon i sin säng och jag ska lägga mig. Men har svårt att sova utan henne i sängen nu. Det blev ett beroende de veckorna hon sov hela nätterna hos mig. Är som henne nu o vill hålla handen när jag somnar ha ha.


Godnatt!!!

Av Sandra - 15 december 2011 15:53

Sitter med datorn i knät på golvet. Stina sitter och leker på filten. Hon leker så dåligt ensam men om jag sitter bredvid går det bra. Så får öva på att leka utan mig. Hon sitter själv nu, men jag har en kudde bakom för hon ramlar ibland.

Denna dag:

  • Babysim
  • Lunch och promenad med mamma
  • Gjort majs och morotspure
  • Nu lek för att hålla Stina vaken ett tag till

Sen:

  • Slå in lite julklappar
  • Slappa lite

Majs och morotspure blev bra. Blandade ihop det så det blir lite smak på potatisen, finns ju det att köpa. Men gjorde för mycket så nu testar jag att frysa in två portioner potatis. Borde funka om man blandar i lite smör vid upptining.

Jag läste om mat för barn mellan 6-8 månader. Stina är 7 månader om en vecka. Då ska de äta två lagade mål mat. Det funkar inte här än. Hon lägger sig ju så tidigt så får inte in två lagade mål mat. Men det fungerar så bra som vi har det nu!!!

Stinas dag (ca-tider):

  • 06.00 Välling i sängen
  • 09.00 Gröt med fruktpure
  • 12.00 Lagad mat
  • 15.00 Gröt
  • 18.00 Välling

Ha det bra!

Av Sandra - 14 december 2011 19:32

Idag är jag nere och nuddar på botten. Det har varit en hemsk dag blandat med chock, besvikelse, ilska och ledsen.

Många saker har hänt och jag kan inte skriva om allt här. Det jag kan skriva om är att jag inte har något fel på nacken enligt röntgen. Bra, men dåligt för nu skiter läkaren i mig. Jag ringde och krävde en ny läkare, för det är inte bra med mig!!! De får väl skicka mig på magnetröntgen och kolla nerverna, det måste ju vara nästa steg.

Jag jobbade några timmar, men gick hem tidigare. Det var så lugnt och jag kände mig nere och i chock.

Jag åkte hem och avreagerade mig på vårdcentralen och sen dammsugaren.

Stina kom hem vid 16 och hon har kramats hela kvällen. Underbara hon!!!

Jag orkar inte göra något vettigt ikväll, utan jag ska lägga mig under filten och mumsa chips. Sista chipspåsen på läääänge som finns i mitt hem.


Imorgon ska allt kännas ok igen och vi trallar ner till Hagadal och babysim. Wow wow wow skruttelutteli skrutelutteli.......  badsången.....

Av Sandra - 13 december 2011 21:00

Jag är klar med julklapparna för i år. De ligger i en stor påse här uppe och väntar på att bli inslagna. Det hinner jag nog!


Idag har diabetesen varit stabil. Ganska onyttig mat, men 2 promenader.

Stina och jag promenerade till Emilie och Vincent vid 9.30 Där blev det kaffe, sibylla, kaffe och tjat. Vi va hemma igen runt 16. En heldag, men så trevligt! Stina är inte roligaste när man är borta, väldigt mammig. hemma ligger hon ju själv ibland men inte borta.

Vi tog ett bad ihop när vi kom hem. Det var skoj enligt Stina ända tills hon fick ligga i babysitterna och vänta på att jag skulle torka mig.


Hon låter förkyld igen, har ingen feber men inte helt feberfri heller. Hon hade 37,7 och det är ju lite högre än normalt. Hoppas det blir bättre imorgon, så hon orkar babysim torsdag. Hon är ju pigg så märks inte på henne.


Nu blir det sängen. Igår la jag mig oxå vid 21, gutt. Stina vaknade när jag la mig så hon sov hos mig, men hela kvällen hos sig. Få se om hon vaknar ikväll av knakande golv. Men jag kan ju erkänna jag gillar att ha henne i sängen och har svårt att sova utan henne.

Älskar min skrutt mer för varje dag   

Presentation


Mitt liv med diabetes och min dotter Stina.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards