Direktlänk till inlägg 23 november 2011

"borta"

Av Sandra - 23 november 2011 21:52

Jag får så konstiga olika känningar hela tiden nu. Fortfarand eligger jag bra när jag kollar sockret, men känner änså hur jag är på väg ner.

Idag blev det så hemma hos Emelie. Jag kände mig tom i huvudet och kände tungan inte ville prata. Jag vet iaf jag sa jag skulle ta sockret till Hanna och Emelie (som läser detta gissar jag). Jag låg på 6,1 vilket är toppen  men tog några äckliga dextrocol. Tillägga är att jag åt 2 bitar kladdkaka och grädde innan, så ska inte sjunka efter det. Inget insulin till det.

Vagntrion gick iaf en sväng, jag lände jag va lite tystare än vanligt men blev helt slut av dessa minuter av känning.

När jag landat hos mamma låg jag på 8, efter promenaden hem låg jag på 3,8. Det känns som dessa värden och känningar förföljer mig hela dagarna. Kroppen mår verkligen piss av detta!!!!


Mycket trevligt att träffa mammor och barn idag igen (tredje dagen i rad). Imorgon är det babysim och vi träffar Hanna och Wilma igen. Jag tycker om att bada med Stina men tycker det är stressigt bland alla mammor på babysim. Jag gillade verkligen att gå och bada själv med Hanna och Wilma. Får bli fler gånger och kasnke få med fler från mammagruppen.


21.57.dags för sängen

 
 
Ingen bild

MalinW

24 november 2011 10:59

Hej!
Nu kanske du blir arg på mig men hoppas inte :) Det är nog inte så konstigt att sockret åker berg och dalbana om du äter onyttigt. Kram!

Sandra

24 november 2011 19:26

jag blir inte arg. Är medveten om vad jag äter, men inte lätt alla veckor att vara duktig
kram

 
Ingen bild

hanna

24 november 2011 18:07

Vi tycker oxå det är kul att träffa er och simhallen gör vi snart om, har bokat in näst nästa måndag !Kram Hanna

Sandra

24 november 2011 19:26

jag bokar! kram

 
Emma

Emma

24 november 2011 19:47

Tycker mitt socker är skumt med. Kan vara stabilt ngr dagar då det känns att jag har kläm på det men så helt plötsligt så ändrar det sig!!!
Av egen erfaranhet så behöver inte alls detta ha med vad man äter att göra.. Visst det är jätte viktigt att äta rätt men man kan jobba som bara den ibland och ändå skiter det sig.. Men det är bara av egen erfarenhet som sagt.. tycker det viktigaste är att få in alla mätningar!!
kram på dig!

http://diabetesemmis

Sandra

25 november 2011 07:06

nä jag håller med. ena dagen kan viss mat funka toppen sen andra dagen går det inte bra.
men sista veckorna har varit värre än vanligt. livet som mamma kanske, hinner inte med att ha egna rutiner
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 16 augusti 2012 21:12

Nä nu ger jag mig. Lägger ner min blogg för tillfället iaf. Jag gillar att ha några läsare men statistiken visar ganska få just nu. Jag valde ju att låsa bloggen så mitt fel. Men har ändå aldrig ork el tid, mår inte särklit bra just nu men kämpar f...

Av Sandra - 8 augusti 2012 21:07

Blev inte att få fart på bloggen, hinner aldrig och är så trött. Alla pratade om att man blir så trött första tiden som mamma, men den tiden har jag nu. Jag är trött hela tiden. Stina vill gärna busa i min säng och så fort jag lägger mig hålle rjag...

Av Sandra - 2 augusti 2012 14:17

Jag vet inte om jag har några läsare kvar efter denna sommar. Att blogga har inte funnits i min vardag.   Jag har nu städat och skulle helst sova liye, men ska jobba snart. Så tänkte ta en snabb bloggning om sommaren.   Stina och jag har förs...

Av Sandra - 2 augusti 2012 11:42

1 timmas promenad avklarad i värmen. Gick utan barnvagn så lite mer motion än när man går med vagn. Stina är hos sin pappa två dagar. Jag ska jobba ikväll och imorgon. Nu testkör jag min nya tvättmaskin och ska ta en sväng med dammsugaren och moppe...

Av Sandra - 31 juli 2012 21:00

Ingen aning om vad  jag ska skriva om idag men hamnade här.   Jag kämpar mot vikten, igen. Jag mår riktigt dåligt över hur jag ser ut men varje gång jag äter duktigt får jag sockerkänning och får ta socker. Inte bästa. Tips? Jag är väldigt rädd...

Presentation


Mitt liv med diabetes och min dotter Stina.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards