Direktlänk till inlägg 18 november 2011

min egen gnällspik

Av Sandra - 18 november 2011 20:52

Stina har verkligen varit så snäll och lugn hela tiden, men idag fick jag se en annan tjej.

Först var vi hos Erica. Stina ville ju absolut inte le, ingen får titta på henne denna vecka...bara mamma (jag).....

Hon satt och lekte med snöret nappen sitter i och börjar helt plötsligt gallskrika. Då hade hon fått den man knäpper snett i munnen så hon fick inte ut den (inte leka mer med den). Jag har aldrig sett henne gråta så mycket, men hon lugnade sig och jag tror inte hon fick ont i munnen.

Efter promenad åkte vi till mamma för lunch. Inte ens mormor fick titta på henne.........

Vi åkte till Vimmerby för att leta jacka. Där var det gnäll nästan hela tiden, ville inte ens sitta upp. På fiket var hon ganska sur så alla tittade på oss. Men alla barn skriker ju ibland hi hi.

Hon gnällde och skrek om varann hela vägen hem.....så jag va beredd på att sätta mig och få henne att sova.

Nej då!!! Hemma vänder det och hon blir gladaste tjejen och satt och pratade och lekte en timma.......

Mammatjej och hemmatjej.......

Jag tycker ändå vi är ute mycket och träffar folk, men förhoppningsvis är det bara just nu och är så himla mammig.


Jag vaknade med värk i nacken. Något slag sendrag???

Så det har varit ont att lyfta Stina idag. Jag bara längtar till tid till ortopeden så vi kan börja jobba med min nacke. Jag har inte skrivit här om vad svaren efter röntgen är, men vill vänta tills det är helt säker. Just nu är det en gissning på 99% så måste göra fler undersökningar. Men om det är det så kan det försvinna med hjälp av sjukgymnastik, ortoped och annat.


Jag hittade en vinterjacka i Vimmerby iaf!!!

Men man ska tydligen inte ha några kurvor längre och man måste vara beredd att betala över 1000-lappen. Jag ville inte ha dunjacka och de är ju lite billigare. Men till slut hittade jag en på JC och på rea......

Så nu är min jul över för jag fick den i julklapp av min tomte    Jag är grymt nöjd, jag får koncentrera mig på Stinas julklappar istället, gissar det blir några.


Nu ska jag sova tidigt. Är ju inget på tv en fredagkväll. Idol då men har inte sett det i år och tänker inte börja nu. Tycker deltagarna är alldeles för unga. Jag tycker de borde vara 18 år för att söka, myndiga. Ska de hoppa av grundskolan nu eller strunta i gymnasiet???


Förresten!!! Sittvagnen är på igen, så imorgon testar vi igen!!!


Stina i måndags, tröjan fick hon av Johanna så självklart hade hon den när de va själva en stund.

  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 16 augusti 2012 21:12

Nä nu ger jag mig. Lägger ner min blogg för tillfället iaf. Jag gillar att ha några läsare men statistiken visar ganska få just nu. Jag valde ju att låsa bloggen så mitt fel. Men har ändå aldrig ork el tid, mår inte särklit bra just nu men kämpar f...

Av Sandra - 8 augusti 2012 21:07

Blev inte att få fart på bloggen, hinner aldrig och är så trött. Alla pratade om att man blir så trött första tiden som mamma, men den tiden har jag nu. Jag är trött hela tiden. Stina vill gärna busa i min säng och så fort jag lägger mig hålle rjag...

Av Sandra - 2 augusti 2012 14:17

Jag vet inte om jag har några läsare kvar efter denna sommar. Att blogga har inte funnits i min vardag.   Jag har nu städat och skulle helst sova liye, men ska jobba snart. Så tänkte ta en snabb bloggning om sommaren.   Stina och jag har förs...

Av Sandra - 2 augusti 2012 11:42

1 timmas promenad avklarad i värmen. Gick utan barnvagn så lite mer motion än när man går med vagn. Stina är hos sin pappa två dagar. Jag ska jobba ikväll och imorgon. Nu testkör jag min nya tvättmaskin och ska ta en sväng med dammsugaren och moppe...

Av Sandra - 31 juli 2012 21:00

Ingen aning om vad  jag ska skriva om idag men hamnade här.   Jag kämpar mot vikten, igen. Jag mår riktigt dåligt över hur jag ser ut men varje gång jag äter duktigt får jag sockerkänning och får ta socker. Inte bästa. Tips? Jag är väldigt rädd...

Ovido - Quiz & Flashcards