Direktlänk till inlägg 12 november 2011

min berättelse om helgen än så länge

Av Sandra - 12 november 2011 18:54

Usch som jag fryser. Satt med Stina under tjocka filten och bara skakade. Stina somnade lugnt ikväll så kankse va lugnande med mitt skakande hi hi.

Det är tredje kvällen jag varit så frusen, måste nog kolla elementen så de är på. Innan har detvarit nätterna så har haft en extra filt.

Men jag är jätte-trött!! Satt och slumrade till ett antal gånger nu när Stina somnade. Men haft en bra dag.


Igår:

Två mammor och deras barn kom. Tog ett kor tpå Albina och Stina, Wilma låg inte just då. Så söta de är när de kommer på att det ligger någon bredvid. Får ta fram kameran nästa gång så Stina har lite kort på vännerna

 

På em gick vi och firade morfar, sen promenerade vi hem. Kan konstatera att Stina avskyr att vara ute i mörker. Hon gallskrek hela vägen hem och det gör hon även i bil när det är mörkt ute.

Leena och Adelé kom hit för att övernatta. Adelé badade och Stina var så nöjd så även hon fick plasta med kusinen. Hoppas få bilder från det (Leena!!!).

Barnen somnade gott och vi tog på oss pyamas, laddade med godis och chips. Vi hade hyrt senaste Narnia-filmen, helt ok men den sämsta av de tre jag sett.


Vi la oss innan 22, jag hade lite svårt att somna. Adelé fick låna Stinas säng så Stina sov i min säng från start. Jag visste inte hur jag skulle ligga, brukar bre ut mig när jag somnar.

En matning vid 01, sen vaknade vi 05. Det gjorde även Leena och Adelé så vi trängdes alla 4 i min säng för morgonbus. Eller Adelé busade, Stina kollade och Leena och jag vilade......


Stina åkte till sin pappa och jag följde med Leena och Adelé till Högsby och Karlssons. Där träffade vi Karina och henens son Alex. Jag skulle inte handla men kom hem med ett diskställ, body med bilar till Stina och örhängen till mig.

Väl hemma hade jag 20 minuter innan Stina kom. JAg tycker det är jobbigt att vara hemma utan Stina, så plockade undan efter våra gäster, sen kom mitt hjärta hem. Kändes som hon saknat mig för hon klamrade sig fast ordentligt och släppte inte på ett bra tag, så gos på hög nivå.


Promenad med mormor(mamma) över en timma........detta var min helg.

Imorgon blir det tipspromenad med mamma, fira fars dag och ljusparty.


Är elak mot min diabetes ihelgen....chips......godis.....kladdkaka.......me

n skäms inte ens denna gång   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 16 augusti 2012 21:12

Nä nu ger jag mig. Lägger ner min blogg för tillfället iaf. Jag gillar att ha några läsare men statistiken visar ganska få just nu. Jag valde ju att låsa bloggen så mitt fel. Men har ändå aldrig ork el tid, mår inte särklit bra just nu men kämpar f...

Av Sandra - 8 augusti 2012 21:07

Blev inte att få fart på bloggen, hinner aldrig och är så trött. Alla pratade om att man blir så trött första tiden som mamma, men den tiden har jag nu. Jag är trött hela tiden. Stina vill gärna busa i min säng och så fort jag lägger mig hålle rjag...

Av Sandra - 2 augusti 2012 14:17

Jag vet inte om jag har några läsare kvar efter denna sommar. Att blogga har inte funnits i min vardag.   Jag har nu städat och skulle helst sova liye, men ska jobba snart. Så tänkte ta en snabb bloggning om sommaren.   Stina och jag har förs...

Av Sandra - 2 augusti 2012 11:42

1 timmas promenad avklarad i värmen. Gick utan barnvagn så lite mer motion än när man går med vagn. Stina är hos sin pappa två dagar. Jag ska jobba ikväll och imorgon. Nu testkör jag min nya tvättmaskin och ska ta en sväng med dammsugaren och moppe...

Av Sandra - 31 juli 2012 21:00

Ingen aning om vad  jag ska skriva om idag men hamnade här.   Jag kämpar mot vikten, igen. Jag mår riktigt dåligt över hur jag ser ut men varje gång jag äter duktigt får jag sockerkänning och får ta socker. Inte bästa. Tips? Jag är väldigt rädd...

Ovido - Quiz & Flashcards