Direktlänk till inlägg 5 november 2011

tråkig stämning

Av Sandra - 5 november 2011 10:22

Sitter och försöker skicka mina tankar till Gnagaredalen. Möte där, jag kände jag inte hann när jag ska åka och jobba- Vill inte lämna Stina heeela dagen. Men nu sover hon så kunde ju åkt då.

Det har varit så tråkig stämning sista året i Vimmerby, idag ska alla besluta om vad de vill nästa år v.28 Jag har sagt ifrån. Visst vill jag va med, helst om Leena är tävlingsledare. Där har vi ju olika synpunkter med, men bara för man vill den ena ska va tl betyder det inte man tycker sämre om den andra.

Men just nu säger jag nej till allt. det tar på krafterna med huvudvärk jämt. Om/när jag får hjälp och det blir bättre, kommer jag självklart ställa upp och jobba. Som biträdande vet jag inte, jag skulle kunna tänka mig lottningen elle rnåt jag aldrig gjort.


Har skickat iväg ett mail till diabetessköterskan. Mina nattvärden är inte bra så behöver tips. Jag lägger mig innan jag kan ta värdet efter maten, men när jag är uppe brukar jag ligga på runt 8. När jag vaknar på morgonen är det oftast 11-12. Inte bra!!!!

Så ställde jag frågan om hur många stickor man får ta ut. Få se vad de svarar =)

Jag tar ut massa, jag klarar inte av att inte sticka mig om dagarna. Har nog börjat sticka mig ännu mer sen jag fick Stina. Jag skulle t.ex inte våga gå i badet med henne utan att kolla sockret innan. Jag tog lite insulin innan badet så låg på 12 när vi gick hem. Men hellre det än att bli låg i vattnet.


Dags att packa lite mat till jobbet. Mår inte helt ok....som vanligt. Är det inte huvudvärk är det nåt annat konstigt. Idag är det nåt jag ätit för känner av gallan. Det gör inte ont utan det bara känns.......svårt att föklara.

 
 
Bisan

Bisan

5 november 2011 19:22

Det blev 1 lugnt möte (enl mig) jag hoppas absolut att du finns där under veckan. Bra att du kollar ditt bls så du känner dig säker. Hoppas din dag på jobbet funkade även om det var många timmar.
Se om vi hittar någon tid för träff nästa vecka.

http://www.beatricedagar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 16 augusti 2012 21:12

Nä nu ger jag mig. Lägger ner min blogg för tillfället iaf. Jag gillar att ha några läsare men statistiken visar ganska få just nu. Jag valde ju att låsa bloggen så mitt fel. Men har ändå aldrig ork el tid, mår inte särklit bra just nu men kämpar f...

Av Sandra - 8 augusti 2012 21:07

Blev inte att få fart på bloggen, hinner aldrig och är så trött. Alla pratade om att man blir så trött första tiden som mamma, men den tiden har jag nu. Jag är trött hela tiden. Stina vill gärna busa i min säng och så fort jag lägger mig hålle rjag...

Av Sandra - 2 augusti 2012 14:17

Jag vet inte om jag har några läsare kvar efter denna sommar. Att blogga har inte funnits i min vardag.   Jag har nu städat och skulle helst sova liye, men ska jobba snart. Så tänkte ta en snabb bloggning om sommaren.   Stina och jag har förs...

Av Sandra - 2 augusti 2012 11:42

1 timmas promenad avklarad i värmen. Gick utan barnvagn så lite mer motion än när man går med vagn. Stina är hos sin pappa två dagar. Jag ska jobba ikväll och imorgon. Nu testkör jag min nya tvättmaskin och ska ta en sväng med dammsugaren och moppe...

Av Sandra - 31 juli 2012 21:00

Ingen aning om vad  jag ska skriva om idag men hamnade här.   Jag kämpar mot vikten, igen. Jag mår riktigt dåligt över hur jag ser ut men varje gång jag äter duktigt får jag sockerkänning och får ta socker. Inte bästa. Tips? Jag är väldigt rädd...

Presentation


Mitt liv med diabetes och min dotter Stina.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards