Alla inlägg den 4 november 2011

Av Sandra - 4 november 2011 17:23

Vilken underbar dag Stina och jag har haft det hemma. Vilken skillnad det är nu när hon är frisk. Ligger gärna och leker bara man är i samma rum. Vi har lagt oss i min säng och busat några gånger, populärt. Hon har lärt sig att låta med munnen, man kan ju välja som en bil eller en prutt. Det sprutar bra med saliv iaf.


De som känner mig blir nog chockade men idag har jag tillbringat väldigt mycket tid i köket!!! Jag gillar inte att laga mat och undviker det gärna. Nu är det så att Stina ska ha mat och det är ganska skoj att testa pure. Idag gjorde jag köttfärspure, det va svårt. Fick det inte bra mixat alls. La det ändå i istärningsfack och in i frysen. tanken är att ta upp en portion och så kan jag mixa det för sig själv. kanske blev för mycket färs på en gång.

Dagens mat:

04.30 150 ml biffidus

8.00 gröt, hon åt bara hälften idag

10.00 110 mk välling, mycket gott!

12.30 potatis, morot, köttfärs och lite efterrätt, banan och äpplepure. Mycket populär mat!

16.00 gröt på ½ dl vatten och ca 3 msk pulver och så lite fruktpure på det.

Snart är det läggning och då gör vi en flaska ersättning 180 ml.


Hon äter ganska ofta men äter inte så stora portioner. detta funkar mycket bra just nu.

Stina sitter bredvid mig i soffhörnet med amningskudde framför sig. Hon sitter helt perfekt där, kan inte ramla åt något håll och ser mig och tv:n samt leksaker hon har på kudden.

Men nu ska vi ha mys på skötbordet och ta på pyamas, letade fram en storlek 68 som vi ska testa.


Ha det bra!!!!

Av Sandra - 4 november 2011 10:18

Igår på jobbet fick jag helt plötsligt ont i knät. Jag har kännt det ibland när jag cyklar. Igår blev det endel cyklande för jag jobbade ute. Imorse var det inget bättre, istället sämre och strålar ner i foten. Jäkla skit!!! Måste man ha sån oyur med krämpor. Blir ingen promenad idag, har svårt att gå i trappan idag så får va hemma med min tös.


Stina sover, länge hoppas jag. Hon har varit vaken och lekt tre timmar. Hon fick sinförsta välling nu och slukade den fort fort. Sen somnade hon på 2 sekunder. Häromdagen sov hon faktiskt 2 timmar i sängen och det borde  hon nu när hon varit vaken. Känns som sömnrutinerna börjar ändras.


Igår var ju första babysimmet. Jag tvekade ända in i sista sekund om vi skulle gå. Min hosta är inte rolig. Men bestämde mig för att gå, blir det för jobbihgt i vattnet får vi gå upp.

Det gick jätte-bra, jag hostade en del men höll mig lite ifrån de andra så jag inte skulle hosta på någon annan.

Stina var hur nöjd som helst. I början låg hon mest och tittade, men sen började hon tjata av glädje.

Duschen gick också bra, hon fick duscha först sen låg hon och kollade allt från vagnen. Alltså en toppen start på babysim!!!


Nu ska jag ner och fixa lite lunch. Ska inte äta än men skönt att ha det färdigt sen. Min nya babyvakt fungerar inte som den ska så gillar inte va i köket, hör så dåligt. Men får tassa upp och kolla Stina ibland.

Ovido - Quiz & Flashcards