Direktlänk till inlägg 2 november 2011

Astrid Lindgrens Värld

Av Sandra - 2 november 2011 08:27

Gårdagen var verkligen trevlig. Fick börja med att väcka Stina från tuppluren på morgonen. Hon sov och sov, efter 1 timma och 20 minuter går jag in och börjar plocka i sovrummet men hon va svårväckt. Blev gröt och sen drog vi till ALV men mamma, Leena och Adelé.

Vi testade sittdelen i vagnen men det funkade inte som jag önskat. Måste fråga gamla ägaren lite för fattar inte. Känns som jag skulle vilja ha en sulky ganska snabbt sen. Kändes så klumpig sittdelen. När kan man ha sulky?

Jag tog med ersättning till Stina, kändes smidigast. Men trots hunger ville hon inte äta. Jag fick sätta mig två gånger och till slut började hon äta. Blir mat hädanefter, får ta med fruktpure som kan va kallt.

Hon va även så trött men ville inte sova. Somnade till slut men så fort vagnen stannade för att vi ville äta vaknade hon.

Sen hoppade hon över eftermiddagsluren, så somnade väldigt fort på kvällen.

Men just marknaden va trevlig. Jag köpte en födelsedagspresent och sen fick Stina en så snygg vintermössa av mamma/mormor.


Min hosta vill inte ge med sig, så jag vet inte hur jag ska göra med babysimmet imorgon. Stina är helt frisk nu, lite hosta på natten ibland. Barnen får ju inte bada förkylda, men frågan är väl om jag får det? Jag vill så gärna, vill inte missa första gången.


Om ett par timmar kommer Erica. Jag bakade en kladdkaka igårkväll såm ska smaskas på. Sen ska vi till mamma på lunch och även ta en dusch. Ska ta med Stina in i duschen och träna inför babysimmet. Vill inte duscha med henne hemma i badkar.

Nu ska jag ner och koka majs, blir att göra pure när Stina vaknar. Idag ska vi testa maten såhär:

Hon åt gröt på 3/4 dl vatten och ca 3 msk pulver till frukost.

Testa lite ersättning till mellanmål.

Lunch: potatis och majs

Mellanmål: gröt

Kvällsmat: ersättning

Får snart fixa lite kött, fisk och kykcling också.


Förresten låg mitt socker mellan 3,8-8 hela dagen igår!!!!! Toppen!!!


Snodde en bild av Leena från igår.

  



 
 
Bisan

Bisan

2 november 2011 12:44

Vilken fin bild. Ja detta med bytet ligg till sitt kan kännas knöligt på vissa vagnar? hade 1 i min föräldragrupp i Vimmerby som tog sulky med bra ligg/rygg läge nästan direkt efter att liggdelen kändes för liten.

http://www.beatrice-minadagarilivet.blogspot.com

 
Ingen bild

Liisa

6 november 2011 06:24

det bästa för Stina är att sitta vänd mot dig så länge som möjligt. egentligen gärna upp i 2 års åldern och det finns inte många eller inga sulkys som är vända åt mamma/pappahållet. Det finns inga barn som har något behov av att titta på bilar, träd och allt som händer runt om kring. De behöver titta på sin mamma/pappa. allt för att mamman/pappan ska kunna prata direkt till barnet. Detta är vetenskapligt bevisat så när jag får min andra unge så ska den sitta och titta på mig länge..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 16 augusti 2012 21:12

Nä nu ger jag mig. Lägger ner min blogg för tillfället iaf. Jag gillar att ha några läsare men statistiken visar ganska få just nu. Jag valde ju att låsa bloggen så mitt fel. Men har ändå aldrig ork el tid, mår inte särklit bra just nu men kämpar f...

Av Sandra - 8 augusti 2012 21:07

Blev inte att få fart på bloggen, hinner aldrig och är så trött. Alla pratade om att man blir så trött första tiden som mamma, men den tiden har jag nu. Jag är trött hela tiden. Stina vill gärna busa i min säng och så fort jag lägger mig hålle rjag...

Av Sandra - 2 augusti 2012 14:17

Jag vet inte om jag har några läsare kvar efter denna sommar. Att blogga har inte funnits i min vardag.   Jag har nu städat och skulle helst sova liye, men ska jobba snart. Så tänkte ta en snabb bloggning om sommaren.   Stina och jag har förs...

Av Sandra - 2 augusti 2012 11:42

1 timmas promenad avklarad i värmen. Gick utan barnvagn så lite mer motion än när man går med vagn. Stina är hos sin pappa två dagar. Jag ska jobba ikväll och imorgon. Nu testkör jag min nya tvättmaskin och ska ta en sväng med dammsugaren och moppe...

Av Sandra - 31 juli 2012 21:00

Ingen aning om vad  jag ska skriva om idag men hamnade här.   Jag kämpar mot vikten, igen. Jag mår riktigt dåligt över hur jag ser ut men varje gång jag äter duktigt får jag sockerkänning och får ta socker. Inte bästa. Tips? Jag är väldigt rädd...

Presentation


Mitt liv med diabetes och min dotter Stina.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards