Direktlänk till inlägg 19 oktober 2011

smakportioner

Av Sandra - 19 oktober 2011 20:15

Idag har Stina börjat med två smakportioner så har tagit bort ett mål ersättning.

Hon äter så duktigt, men jag tycker det är svårt med mängden. I början va det ju teskedar men nu äter hon ju mer.

Idag gjorde jag smakportionen gröt efter förpackningen. Blev ju jätte-stor portion. Hon åt hälften.

Sen på em åt hon ½ burk majspuré. En liten burk. Jag blandar i lite rapsolja för magen och så kämpar vi med vatten. Ibland dricker hon ur glas annars får det bli med sked. Men det har blivit ombyte av kläder efter båda måltiderna.. ha ha

Hon verkar ju inte få ont i magen så kör på med målen som idag.

Tanken va att göra lite egen puré idag, men har ju mått ganska dåligt.


Börjar nu bli människa igen och kunna äta mat, men är väldigt mör. Det är svårt att förklara hur det känns med denna huvudvärk. Många har tur och bara har det 2 gånger om året, men jag har verkligen varje dag. Vissa dagar håller det bara i sig en stund. De flesta dagar klarar jag vardagen, men nu igår och idag var verkligen hemskt. Hela kroppen blir mör. Jag kämpar för att orka vara på benen varje dag så nu börjar kroppen bli riktigt trött. Tror inte alls det syns på mig att jag har denna huvudvärk, har blivit så bra på att dölja.

Jag har iaf fått tid till skiktröngen 9 november. Jag är nervös men jag vill även veta vad som är fel. Tror jag blir besviken om inget syns. Inte för jag vill va sjuk, men jag vill ha en förklaring. Men blir skickad på utredning om inte röntgen visar något.

jag vill bara få må bra. Diabetesen kan jag hantera och må bra även att jag har den, men huvudvärken sätter stop för mycket.


Har sagt det innan men har så söt och go tjej. Stina har varit helt underbar idag. Jag tror hon märker att jag va dålig. Hon har mest legat på ullpläden på golvet och kollat tv, senibland vänder hon huvudet mot mig och skrattar lite. Bara väntade på att hon skulle vända sig helt, men inte.

Älskar min tjej!!!!

 
 
Linda

Linda

20 oktober 2011 10:54

Lider med dig med huvudvärken. Jag fick ju så ont en vecka efter min dotter föddes så jag hamnade på akuten. Det var spännings huvudvärk sa de och gav mig en spruta med diklofenak. Sen hade jag ont i en vecka efterråt och åt starka mediciner. Nu kände jag av samma igen och tog då direkt diklofenak som jag fått utskrivet. Tydligen är det bara diklofenak som gäller när man har migrän och liknande. En vän till mig åt p-piller som gjorde att hon fick migrän, när hon slutade med dessa gick det över.
Nu till något helt annat..

har du lust att medverka med din gravid historia till en kommande bok jag ska skriva. Gå in o kolla på min blogg vad jag är ute efter.
Sköt om dig
Kram Linda

http://minbebis.com/blogg/gravidmeddiabetes

 
Sandra

Sandra

20 oktober 2011 19:29

Ja hemskt med huvudvärk.
Läkaren sa det inte vanlig huvudvärk därför sk ajag utredas, har ju haft detta från och till i 15 år och nu värre och värre.
Jag har diklofenak hemma för gallan, testade häromdagen men hjälpte inget mot huvudvärken tyvärr

http://www.sandrasliv.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 16 augusti 2012 21:12

Nä nu ger jag mig. Lägger ner min blogg för tillfället iaf. Jag gillar att ha några läsare men statistiken visar ganska få just nu. Jag valde ju att låsa bloggen så mitt fel. Men har ändå aldrig ork el tid, mår inte särklit bra just nu men kämpar f...

Av Sandra - 8 augusti 2012 21:07

Blev inte att få fart på bloggen, hinner aldrig och är så trött. Alla pratade om att man blir så trött första tiden som mamma, men den tiden har jag nu. Jag är trött hela tiden. Stina vill gärna busa i min säng och så fort jag lägger mig hålle rjag...

Av Sandra - 2 augusti 2012 14:17

Jag vet inte om jag har några läsare kvar efter denna sommar. Att blogga har inte funnits i min vardag.   Jag har nu städat och skulle helst sova liye, men ska jobba snart. Så tänkte ta en snabb bloggning om sommaren.   Stina och jag har förs...

Av Sandra - 2 augusti 2012 11:42

1 timmas promenad avklarad i värmen. Gick utan barnvagn så lite mer motion än när man går med vagn. Stina är hos sin pappa två dagar. Jag ska jobba ikväll och imorgon. Nu testkör jag min nya tvättmaskin och ska ta en sväng med dammsugaren och moppe...

Av Sandra - 31 juli 2012 21:00

Ingen aning om vad  jag ska skriva om idag men hamnade här.   Jag kämpar mot vikten, igen. Jag mår riktigt dåligt över hur jag ser ut men varje gång jag äter duktigt får jag sockerkänning och får ta socker. Inte bästa. Tips? Jag är väldigt rädd...

Presentation


Mitt liv med diabetes och min dotter Stina.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards