Direktlänk till inlägg 7 oktober 2011

vagn och säng

Av Sandra - 7 oktober 2011 21:21

Jag hade planer på att se Idol ikväll. Brukar alltid se fredagsfinalerna, men usch så tråkigt det va. Så har gett upp och hamnade här.


Stina och jag planerar lite förämdringar inom någon vecka.


Först vagnen, Stina trivs i sin vagn och visar inga tecken på att vilja sitta upp. Men hon börjar bli stor så har nästan jämt fötterna ända ner mot tyget. Så planen är nog att byta till sittdelen även att det inte är dags än. Inget kul att inte kunna sträcka på benen ju.

När bytte ni vagn?


Stina har sin säng bredvid min. Nu sover hon ju halva natten bredvid mig, men börjar alltid i sin säng. (Nu två nätter har hon sovit utan matuppehåll).

Men hon är väldigt lättväckt och mitt vardagsrum är vägg i vägg med sovrummet. Golvet knakar och hon gnäller. Hon brukar somna om av sig själv.

Sen om nätterna skriker hon mycket i sömnen, så jag sover inte bra. Vaknar jua lltid med ett ryck och måste kolla om hon är vaken.

Så tanken är att hon ska få flytta in i sitt lilla sovrum. Det ligger innanför sovrummet så blir ju ett rum emellan vardagsrummet och henne. Sen kanske jag sover bättre om jag inte hör varje vändning i sängen. Kan ju kanske bli så att hon inte sover hos mig så mycket. Nu är det ofta så att hon vaknar när jag går på toa, så om hon inte hör mig kanske hon sover vidare.

Jag tycker det är mysigt att ha henne i sängen men inte så många timmar som det blivit nu sista tiden.

Tanken är iaf att hon snart ska flytta in i sitt sovrum. Men jag tycker det är lite jobbigt att hon inte ska va bredvid min säng......


Beställde en mobil idag. Mi gamla har varit dålig länge. Idag blev displayen vit och det det gick inte göra något på ca 5 minuter. det skulle ju va något om jag var på promenad och blev låg eller nåt.....

Hittade en till lagom pris, ingen iphone. Kändes som denna räcker för mig,

Nokia C3-00 hot pink  

 

Godnatt!!! Nu är det en helg med folkrace som väntar. Jag har delade känslor om det, men är sista tävlingarna för i år så ska dit. Hoppas verklien jag får tillbaka lusten för att jobba till nästa år. Nu vill jag bara åka dit och vara publik. Ska jobba lite imorgon. Jag ska åka tidigt så kommer Johanna och Stina till start, sen hoppas jag kunna va publik men ändå tillgänglig vid problem.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 16 augusti 2012 21:12

Nä nu ger jag mig. Lägger ner min blogg för tillfället iaf. Jag gillar att ha några läsare men statistiken visar ganska få just nu. Jag valde ju att låsa bloggen så mitt fel. Men har ändå aldrig ork el tid, mår inte särklit bra just nu men kämpar f...

Av Sandra - 8 augusti 2012 21:07

Blev inte att få fart på bloggen, hinner aldrig och är så trött. Alla pratade om att man blir så trött första tiden som mamma, men den tiden har jag nu. Jag är trött hela tiden. Stina vill gärna busa i min säng och så fort jag lägger mig hålle rjag...

Av Sandra - 2 augusti 2012 14:17

Jag vet inte om jag har några läsare kvar efter denna sommar. Att blogga har inte funnits i min vardag.   Jag har nu städat och skulle helst sova liye, men ska jobba snart. Så tänkte ta en snabb bloggning om sommaren.   Stina och jag har förs...

Av Sandra - 2 augusti 2012 11:42

1 timmas promenad avklarad i värmen. Gick utan barnvagn så lite mer motion än när man går med vagn. Stina är hos sin pappa två dagar. Jag ska jobba ikväll och imorgon. Nu testkör jag min nya tvättmaskin och ska ta en sväng med dammsugaren och moppe...

Av Sandra - 31 juli 2012 21:00

Ingen aning om vad  jag ska skriva om idag men hamnade här.   Jag kämpar mot vikten, igen. Jag mår riktigt dåligt över hur jag ser ut men varje gång jag äter duktigt får jag sockerkänning och får ta socker. Inte bästa. Tips? Jag är väldigt rädd...

Presentation


Mitt liv med diabetes och min dotter Stina.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards